Acasa Dacia Care sunt „laboratoarele” de teste prin care Groupe Renault vrea sa afle daca merita sa lanseze o Dacia de clasa mini in Europa

Care sunt „laboratoarele” de teste prin care Groupe Renault vrea sa afle daca merita sa lanseze o Dacia de clasa mini in Europa

de Vlad Barza

Dacia Towny imaginata de L'argus (sursa - largus.fr)

De cel putin trei ani se vorbeste despre posibilitatea lansarii unei Dacia de oras, plasata in gama sub Sandero, iar Groupe Renault va testa in 2015 si 2016 ideea pe mici modele citadine care vor fi lansate sub sigla marcii franceze in India si America de Sud, au spus doi directori ai Grupului, la Salonul Auto de la Paris. Proiectul e asemanator cu Logan, care acum zece ani era gandit doar pentru Europa de Est, insa dupa ce a avut rezultate bune aici a fost extins la nivel mondial. Presa straina a speculat mult despre o mica Dacia de oras ce ar trebui sa coste chiar si sub 6.000 de euro.

Intr-o discutie cu presa la Paris, Arnaud Deboeuf, seful gamei Entry a Renault, a spus ca inainte de a vedea daca poate sa lanseze o mica Dacia de oras, Grupul va testa terenul cu modele de mici dimensiuni in India si America de Sud: „Trebuie sa ne concentram pe ce stim sa facem foarte bine. Intr-un fel e ca si la debutul Logan-ului cu care am facut performanta pornind din Europa de Est si abia apoi masina a devenit una mondiala”.

El explica faptul ca fiecare model de succes al Dacia a pornit de la concentrarea pe o anumita piata si apoi extinderea proiectului la nivel mondial a venit dupa ce s-a dovedit viabil pe acea prima piata. Un exemplu este Sandero, dar si versiunea sa Stepway, lansate mai intai in Brazilia in 2007-2008 si apoi in Europa.

Renault va lansa un model de clasa mini mai intai in India (anul viitor) si in 2016 in Brazilia, cele doua tari fiind alese ca punct de pornire si fiindca reglementarile sunt diferite fata de Europa si exigentele sunt altele, lucru care permite crearea unui model de pornire care apoi sa fie adaptat si pentru Europa sau alte piete pretentioase, a spus Jerome Stoll, directorul de vanzari si marketing al Grupului Renault. El adauga ca Brazilia si India sunt potrivite fiindca Renault are uzine acolo si cunoaste foarte bine piata si clientela. „In functie de ce se intampla acolo vom sti daca un astfel de vehicul poate fi vandut si altundeva in lume, dar e clar ca potential exista”, spune Stoll.

El a tinut sa sublinieze ca o astfel de masina va fi vanduta sub sigla Renault in afara Europei si NU sub sigla Dacia. „Renault, Dacia si Samsung sunt marci cu strategii diferite. Renault este o marca mondiala, iar Dacia este una regionala si asa va ramane, cu vanzari in Europa, Nordul Africii si cateva tari mediteraneene”.

Jerome Stoll mai spune ca orice viitoare lansare de Dacia trebuie sa tina seama de faptul ca in medie clientii tin mult masinile, adica 7-8 ani, dar si ca vorbim de clienti fideli, fiindca sase din zece isi iau tot Dacia cand schimba masina, ponderea fiind mai mare decat la Renault.

India este potrivita si fiindca Renault cumpara extrem de multe piese de la furnizorii locali si deci este bine integrata, avand si costuri semnificativ reduse. Piata indiana este celebra si pentru faptul ca are masini noi foarte ieftine, multe modele fiind la sub 5.000 euro. In Europa, insa, normele legate de poluare si de rezistenta la impact sunt mai dure si, in consecinta, masina va fi mai scumpa.

Ideea unei micute citadine

Dacia a lansat in 2012 MPV-ul Lodgy, utilitara Dokker VAN, versiunea de pasageri Dokker, dar mai ales noile generatii Logan si Sandero si noul Logan MCV. Dacia are astfel masini diverse, de la Sandero, care are cam 4 metri lungime, pana la Lodgy, care se duce la peste 4,5 metri.

Ce ar mai putea urma? Diversi oficiali ai Groupe Renault au spus ca  o masina mai mare, un sedan de peste 4,5 metri lungime, nu este in plan fiindca ar iesi din tiparele marcii care vrea sa mentina masinile in zone de pret acceptabile.

Mai jos insa se poate merge, undeva in zona masinilor de 3,5-3,6 metri lungime, in clasa unde se afla modele precum Chevrolet Spark si Hyundai i10. Arnaud Deboeuf, seful gamei Entry la Renault, a confirmat in primavara lui 2013 ca se lucreaza la un astfel de model mic, insa a tinut sa adauge ca vorbim de un proiect greu.

“E adevarat ca ar putea sa existe pe viitor un model mai mic decat Sandero si cu volume semnificative de vanzari. Intrebarea care se pune este daca suntem capabili sa facem o masina care sa fie mai mica decat Sandero si sa aiba un pret atat de avantajos incat sa faca volume mari de vanzari? Raspunsul este ca asa ceva este dificil de facut, si Logan si Sandero sunt greu de facut pentru a obtine un anumit echilibru si daca ar fi fost usor am fi avut mai multi concurenti. Lucram la acest proiect, in ideea de a avea o masina mai mica si  mai ieftina decat Sandero, dar mai avem inca de lucru si de aceea nu putem avansa o data precisa de lansare”, spunea Debeouf.

Presa germana, dar mai ales cea franceza, au speculat pe subiect, scriind ca va iesi pe piata in 2016 la un pret de la 6.000-6.500 euro. Daca e sa existe un astfel de model, in Romania el ar trebui sa coste de la sub 6.000 euro pentru a exista o reala diferenta de pret intre el si Sandero si Logan. Ca si idee de comparatie, in Romania Logan costa de la 6.990 euro, iar Sandero, de la 7.190 euro.

Lasa un comentariu