Cel mai nou raport al comisiei care ofera compensatii celor afectati de un recall auto facut cu intarziere de General Motors arata ca 23 de oameni au murit din cauza acestei probleme si 16 au fost raniti grav, scrie Reuters. Pe viitor, dupa analizarea altor cazuri, numarul va creste, iar comisia mai are mult de investigat. General Motors a admis intr-un raport intern ca a existat in companie o cultura daunatoare de ascundere a problemelor, insa spune ca astfel de lucruri sunt de ordinul trecutului.
General Motors a facut cu cativa ani intarziere recall pentru 2,6 milioane de masini cu posibile defecte la un comutator de aprindere, cele mai multe masini fiind modele Chevrolet Cobalt produse intre 2003 si 2007.
Mai multi directori au parasit GM in ultimele luni, ca urmare a scandalului recall-urilor intarziate, iar in primavara s-a decis sa se renunte la alte 15 persoane, printre care si ingineri si juristi care au avut cunostiinta de informatii esentiale, insa nu le-au comunicat celor care ar fi putut schimba ceva, astfel incat defectele de fabricatie sa nu ajunga a fi prezente pe masinile de serie.
Inca din 2004 documente interne ale companiei aratau ca s-a descoperit un comutator de aprindere defect care putea duce la oprirea brusca a motorului in timpul mersului. In consecinta si airbag-urile se dezactivau, iar la coliziune nu-i mai putea proteja pe ocupanti, datele prezentate initial de GM aratand ca 13 oameni au murit in astfel de circumstante.
Acum, cea mai noua actualizare a raportului de compensare prezentat de respectatul avocat Kenneth Feinberg arata ca cel putin 23 de oameni au murit din cauza defectului nereparat a timp, iar 16 au fost raniti grav.
Comisia a primit peste 150 de cereri de compensatie de la familiile unor persoane care au murit in circumstante posibil legate de defect si alte 1.700 de la persoane care au fost ranite. Comisia analizeaza cazurile si decide daca sunt legate de defect si daca trebuie acordata compensatie, suma maxima fiind de un milion de dolari pentru familia unui om care a murit din cauza problemei la masina. General Motors a pus la dispozitia comisiei 400 milioane dolari pentru compensatii si are pregatite alte 200 milioane suplimentare daca va fi nevoie.