Acasa Ferrari Ferrari schimba si strategia, nu numai conducerea. Nu va continua reducerea productiei, ci o va creste cu cateva mii de masini

Ferrari schimba si strategia, nu numai conducerea. Nu va continua reducerea productiei, ci o va creste cu cateva mii de masini

de Vlad Barza

LaFerrari (sursa - Ferrari)

Ferrari a scazut in mod intentionat productia anul trecut, pana la nivelul de 7.000 de masini, special pentru a-si pastra exclusivitatea, insa schimbarea conducerii companiei aduce modificari ale strategiei fiindca se va ajunge la 10.000 de masini/an. Luca di Montezemolo va parasi functia de CEO dupa 23 de ani si va fi inlocuit pe 13 octombrie de Sergio Marchionne, un om carui ii place riscul.


Ferrari a livrat cu 5% mai putine masini in 2013, scazand in mod intentionat productia pentru a pastra exclusivitatea marcii. “Exclusivitatea este pentru mine lucrul cel mai important. Calitatea vanzarilor este mult mai importanta decat cantitatea”, spunea la inceput de 2014 Di Montezemolo.

Acum insa, dupa ce el va fi inlocuit si planurile se schimba radical. Sergio Marchionne spunea in luna mai ca Ferrari are potentialul de a ajunge la 10.000 de masini fabricate in fiecare an. Joi, el declara in Italia ca, dat fiind ca numarul celor super-bogati creste, Ferrari trebuie sa aiba masini pentru ei. Un astfel de model este LaFerrari care costa 1,3 milioane dolari si a carui productie va fi majorata.

Ferrari e celebra si pentru listele de asteptare extrem de lungi, pentru faptul ca multi comanda inainte ca masina sa fie construita si pentru ca sunt dispusi sa astepte si peste 18 luni. Marchionne a spus ca „daca listele de asteptare devin prea lungi, oamenii se vor satura”.

In tarile arabe, in China, in India tot mai multi oameni cu multi bani sunt dornici sa-si ia Ferrari, iar Marchionne – care conduce si Fiat-Chrysler – vrea sa faca profit pe seama lor, chiar daca asta contrazice drumul pe care compania dorea sa mearga. In prima jumatate din 2014 Ferrari a livrat 3.631 masini, cu 4% mai putin decat in primul semestru din 2013.

Veniturile Ferrari in 2013 au urcat cu 5%, spre un record de 2,3 miliarde euro, iar profitul net a avansat cu 5%, spre 246 milioane euro.

SUA fost cea mai mare piata, cu peste 2.035 masini livrate, in China Hong Kong si Taiwan s-a ajuns la 700 de masini, in Marea Britanie la 677, iar in Germania la 652. Italia a devenit o piata neinsemnata pentru Ferrari, cu doar 205 masini livrate, adica 3% din total.

Luca di Montezemolo a condus Ferrari timp de 23 de ani, iar la partea de vanzari auto lucrurile au mers foarte bine, spre deosebire de Formula 1 unde parcursul a fost nefericit in ultimii ani.

Lasa un comentariu