Un automobil hibrid BMW i8 unicat, denumit BMW i8 Concours d’Elegance Edition, a fost vandut pentru suma de 825.000 dolari la licitatia anuala Gooding & Company de la Pebble Beach, unde se tine si unul dintre cele mai prestigioase concursuri de eleganta auto din lume. Automobilul a fost vandut deci pentru o suma de aproximativ sase ori mai mare decat pretul recomandat de comercializare 135.700 de dolari, iar acest lucru s-a intamplat inainte ca modelul sa fie disponibil in showroomurile din SUA, a anuntat BMW.
Incasarile din vanzarea realizata de Gooding & Company, casa oficiala de licitatii a Pebble Beach Concours d’Elegance, vor fi directionate catre Pebble Beach Company Foundation, care strange fonduri pentru tinerii din Monterey County si care acorda burse ce acopera artele, sportul, stiintele mediului, organizatiile educationale si programele comunitare.
BMW i8 Concours d’Elegance Edition este complet diferit de orice alt BMW i8 din lume. Dispune de culoare BMW Individual Frozen Grey metalizat pentru exterior, tapiterie cu piele de culoare Dalbergia Brown, care a fost argasita cu coloranti derivati din extracte de plante si care este accentuata cu cusaturi de culoare BMW i Blue. Alte accente decorative in aceeasi nuanta BMW i Blue sunt centurile de siguranta. Alte marcaje care fac acest model sa fie un unicat sunt cuvintele „Concours d’Elegance Edition” i8, care au fost gravate cu laser in interior, si „BMW i8”, care sunt brodate pe tetierele fata.
Acest BMW i8 are si alte note prin care se distinge ca un model unicat: o placheta dispusa in portbagaj poarta semnaturile tuturor directorilor executivi BMW care au jucat un rol important in dezvoltarea i8, printre care se numara:
- Ian Robertson – membru al Consiliului Director BMW Group, responsabil BMW pentru vanzari si marketing;
- Herbert Diess – membru al Consiliului Director BMW Group, responsabil pentru dezvoltare;
- Adrian von Hooydonk – director de design BMW Group;
- Benoit Jacob – director de design BMW i;
- Ulrich Kranz – director BMW i;
- Carsten Breitfeld – project manager BMW i8.
BMW a livrat primele automobile sport hibrid plug-in BMW i8 in cadrul Pebble Beach Concours d’Elegance, unul dintre cele mai renumite concursuri de eleganta auto din lume, care a avut loc la Carmel (California).
Pentru a celebra revolutionarul automobil sport realizat din fibra de carbon, renumitul Chef Thomas Keller a fost gazda unei cine intime la BMW Villa, unde invitatii au fost cativa dintre primii posesori ai modelului BMW i8. Pe langa faptul ca a fost gazda cu aceasta ocazie speciala, Chef Keller, care a impus standardele in industria ospitalitatii cu restaurante precum Per Se din New York si French Laundry in Napa Valley, s-a alaturat familiei BMW i dupa ce i-a fost livrat propriul BMW i8.
Cateva premiere pentru SUA au fost inregistrate odata cu prezentarea acestei editii speciale, printre care farurile laser – in curs de aprobare de catre autoritati -, cheia BMW i8 Display, precum si prima statie de incarcare BMW, editia profesionala.
Hibridul de inalta performanta BMW i8 are un consum de 11,9 kWh/100 km (sau 2,1 litri benzina/100 km) si acceleratie de la 0 la 100 km/h in 4,4 secunde. Emisiile medii de CO2/km sunt de 49 grame.
Pentru atingerea acestor peformante, BMW i8 foloseste un sistem de propulsie plug-in hybrid care dispune de doua motoare electrice, un propulsor pe benzina de 1,5 litri si 170 kW/231 CP (3 cilindri) si doua cutii de viteza. Coordonat electronic, sistemul de propulsie poate asigura propulsia, tractiunea fata sau tractiunea integrala, in functie de situatie. Sistemul BMW eDrive include un acumulator litiu-ion de inalta tensiune (cu o capacitate utila de 5,2 kWh) si o gestiune inteligenta a energiei care foloseste puterea combinata de 266 kW/362 CP pentru a oferi performante deosebita si eficienta maxima, luand mereu in considerare situatiile de condus si cerintele conducatorului.
BMW Group, cu cele trei marci auto ale sale – BMW, MINI si Rolls-Royce – este liderul mondial al constructorilor premium de automobile si motociclete si ofera servicii financiare si de mobilitate premium. In calitate de companie ce opereaza la nivel global, BMW Group dispune de 29 de unitati de productie si asamblare in 14 tari si are o retea de vanzari in peste 140 de tari.
In 2013, BMW Group a vandut, la nivel mondial, aproximativ 1,963 milioane de automobile si 115.215 motociclete. Profitul brut pentru anul fiscal 2013 a fost de 7,91 miliarde de euro, iar veniturile au atins pragul de 76,06 miliarde de euro. La 31 decembrie 2013, BMW Group dispunea de o forta de munca de 110.351 de angajati.