Mary Barra, sefa General Motors, a fost din nou audiata in Congresul SUA pe tema recall-urilor facute cu intarziere si a promis ca au fost rezolvate problemele culturii paguboase din interiorul unei companii care a ascuns multi ani defectele gasite la masini. Comisia care a studiat dosarul si schimbarile nu e convinsa ca GM este „reparata” si nici ca a eliminat birocratia.
La aproape trei luni de la prima audiere in Congres, Mary Barra, sefa GM, a fost din nou audiata in legatura cu rechemarile facute de General Motors la aproape zece ani de la descoperirea unor probleme la sistemul de aprindere al masinilor, intarziere ce a dus la moartea a cel putin 13 oameni in accidente rutiere.
Barra spune ca auditul independent facut la GM si prezentat pe 2 iunie a tulburat-o si a intristat-o profund, fiindca a evidentiat grave probleme in cultura companiei, lacune de comunicare si de procedura ce au dus la ascunderea pentru multi ani a unor defecte importante la masini.
Barra a spus ca 15 ingineri si avocati au fost dati afara, promite ca angajati incep sa fie incurajati sa raporteze problemele aparute, iar 35 de noi investigatori pe probleme de siguranta au fost angajati si vor supraveghea lucrurile.
Barra mai spune ca a fost creata o organizatie speciala de integritate care sa supravegheze calitatea, iar politicile de recall auto au fost inasprite, dovada fiind si numarul imens de masini chemate in service in acest an: peste 17 milioane in SUA si inca trei milioane pe plan mondial.
„Suntem o companie buna dar trebuie sa fim si vom fi mai buni”, a incheiat Barra, sefa unui gigant cu 200.000 de angajati si 21.000 de dealeri.
Membrii comisiei care investigheaza problemele de la General Motors nu sunt convinsi ca problemele s-au rezolvat si spun ca nu e posibil ca doar 15 oameni sa fie raspunzatori pentru probleme de siguranta care au dus la rechemarea cu noua ani intarziere a 2,6 milioane de masini.
Cei de la comisie mai spun ca trebuie sa fie un mod mai eficient de diminuare a birocratiei la General Motors si ca nu e normal faptul ca Barra se bazeaza tot pe veteranii din managementul GM si nu e adus un suflu proaspat.
General Motors a ajuns sa recheme in total, in sase luni, un numar record de 20,01 milioane masini, dintre care 17,56 milioane in SUA. In aceasta piata recall-urile reprezinta ceva obisnuit, 2004 fiind anul cu cele mai multe masini trimise spre verificare in service: 31 milioane unitati, dintre care 11 milioane au fost GM. In acest an recordul are mari sanse sa fie depasit de un singur producator auto.