Acasa General Motors Raportul General Motors: Cultura interna a companiei si lipsa de comunicare dintre departamente au stat la baza rechemarilor facute cu intarziere

Raportul General Motors: Cultura interna a companiei si lipsa de comunicare dintre departamente au stat la baza rechemarilor facute cu intarziere

de Vlad Barza

Mary Barra (sursa - General Motors)

General Motors a anuntat rezultatele unei anchete interne legata de rechemarile facute cu intarziere ce au dus la moartea a cel putin 13 persoane. Compania isi asuma responsabilitatea, 15 oameni vor fi concediati si va fi pregatit un fond de compensare a victimelor. Ancheta arata ca este defectuoasa cultura interna a companiei in care diversele departamante care ar fi trebuit sa comunice bine intre ele, nu au facut acest lucru.

Mary Barra, sefa General Motors, a anuntat rezultatele raportului intern facut de un fost procuror federal, Anton Valukas, pe tema rechemarilor facute prea tarziu de General Motors, pentru 2,6 milioane cu posibile defecte la un comutator de aprindere. Concluzia este ca GM nu a musamalizat problemele, insa raspunzatoare este cultura interna a companei in care departamente diferite au comunicat foarte prost intre ele.

Barra spune ca angajatii trebuie sa invete din acest raport care a dus la „esecuri fundamentale” ce au rezultat din „incompetenta si neglijenta”.

Mai multi directori au parasit GM in ultimele luni, ca urmare a scandalului recall-urilor intarziate, iar acum s-a decis sa se renunte la alte 15 persoane, printre care si ingineri si juristi care au avut cunostiinta de informatii esentiale, insa nu le-au comunicat celor care ar fi putut schimba ceva, astfel incat defectele de fabricatie sa nu ajunga a fi prezente pe masinile de serie.

Daca informatiile ar fi fost dezvaluite la timp, spune sefa GM, compania ar fi rezolvat problema in mod adecvat. „Raportul arata o companie ce opera in stilul unor <bisericute> formate din indivizi care cautau moduri de a nu actiona, in loc sa gaseasca modalitati de a proteja clientii”, a spus Barra in discursul in care descrie raportul.

In acest caz, inca din 2004 documente interne ale companiei aratau ca s-a descoperit un comutator de aprindere defect care putea duce la oprirea brusca a motorului in timpul mersului. In consecinta si airbag-urile se dezactivau, iar la coliziune nu-i mai putea proteja pe ocupanti, datele aratand ca 12 oameni au murit in astfel de circumstante.

Documente obtinute de Reuters arata ca piesa costa sub un dolar, insa compania a decis in 2005 sa nu faca recall. Mary Barra a fost criticata pe motiv ca in disperarea de a face economii cu orice pret, compania a neglijat lucrurile legate de siguranta.

Lasa un comentariu