Acasa Piata Auto Cum vrea un fost director al Renault Romania sa creasca de 20 de ori vanzarile marcii in China

Cum vrea un fost director al Renault Romania sa creasca de 20 de ori vanzarile marcii in China

de Adrian Mitrea

Jacques Daniel (sursa - Renault)
Jacques Daniel (sursa - Renault)

In China toti marii producatori auto vand bine, cu exceptia Renault care a vandut numai 32.000 de masini anul trecut, adica a suta parte din cat vinde Volkswagen. Jacques Daniel, cel care a fost director comercial al marcii in Romania timp de trei ani, este insarcinat cu relansarea marcii si are ca obiectiv 700.000 unitati/an pe termen mediu. Cum va face asta, cat va creste reteaua de dealeri si mai ales ce modele vor ajuta expansiunea puteti citi in articol.


Intr-un interviu pentru Automotive News, Jacques Daniel spune ca pe termen mediu, adica in catia ani, cel putin cinci, spera ca vanzarile Renault in China sa ajunga la 600.000 – 700.000 de unitati, enorm fata de cele 32.000 de anul trecut (modelele Koleos si Fluence).

Renault este intr-o situatie deloc grozava in China unde Volkswagen a vandut 3,27 milioane unitati si Peugeot-Citroen, 560.000. Cum poate Renault sa creasca mult? Primul pas este uzina a acrei constructie a inceput in ianuarie cu partenerul local Dongfeng, uzina urmand a incepe productia in prima parte din 2016. Capacitatea initiala va fi de 150.000 de unitati, cu posibilitati de extindere pana la 300.000 unitati/an.

Ce se va produce acolo? In primul rand un SUV de clasa D care va fi produs pe platforma P32 a Nissan pe care sunt construite si modelele X-Trail si Qashqai. Apoi va fi inca un crossover, insa mai mic, fiindca piata chineza are potential mare pe segment.

Anul acesta va fi lansat in China Megane RS de 265 CP, unul dintre cele mai rapide hatchback-uri mici din piata, dar si SUV-ul Captur.

Cresterea vanzarilor va veni si din diversificarea punctelor de vanzare, de la 92 in prezent la 120 de deaaleri in doi ani. Si cand se va ajunge insa la o productie de 300.000 unitati va mai fi nevoie de capacitati suplimentare, insa pana la alegerea unui partener mai este mult timp.

Marea intrebare, la care doar deciziile Renault din urmatorii ani vor raspunde, este daca in China se va vinde Duster, Sandero sau Logan.

Jacques Daniel si-a inceput in 1986 cariera la Renault ca inginer software, iar intre 2006 si 2009 a fost director de marketing si vanzari la Dacia, Renault si Nissan Romania. In martie 2009 s-a intors in Franta pentru a conduce divizia de Piese si Accesorii, iar in ianuarie 2010 a fost numit la conducerea diviziei globale After-Sales. Din februarie 2013 este sef de proiect pe China.

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre