Circa 32% dintre cei 17.000 angajati ai Grupului Renault Romania sunt femei, un nivel de referinta pentru toata compania mama, pentru partenerul de alianta Nissan si pentru alte companii de origine franceza, iar pana in 2016 se va ajunge la o pondere de 45% a femeilor in efectivele Grup Renault Romania, a declarat directorul general al organizatiei, Nicolas Maure, joi, 30 mai, la Pitesti, unde a avut loc Gala Femeilor de Succes Renault Romania.
Daca in Grupul Renault Romania femeile reprezinta 32% dintre angajati, in cadrul companiei mama Renault acestea reprezinta 17,6%, la Nissan vorbim de 10,2%, la PSA Peugeot Citroen de 22%, iar la Michelin de 15,6%. Media pentru primele 40 de companii listate la bursa in Franta este de 31,8% angajati de sex feminin.
Astfel, din punctul de vedere al diversitatii de gen, Grupul Renault Romania are o pozitie de referinta pentru compania mama si pentru alte companii, potrivit lui Maure.
Si daca vorbim de femei-manageri compania franceza sta bine in Romania, cu 23% femei, la fel ca in Franta, si peste Nissan (10,3%) Michelin (18,4%) si PSA (20,2%).
Chiar si la nivelul comitetelor de conducere femeile au reprezentare buna, 18% in Romania, 16% in cadrul Renault, fata de 8,3% la Michelin sau 0% la Nissan si PSA Peugeot Citroen. Media pentru pentru primele 40 de companii listate la bursa in Franta este de 8,88% angajati de sex feminin in comitete de conducere.
„Decalajul dintre salariile primite de femei in Romania si barbati sunt mai mici decat cele din Franta, spre exemplu”, a spus Maure. Totodata, el a tinut sa aprecieze toti angajatii din Romania, dar mai ales femeile, caracterizandu-i „modesti, muncitori si foarte ambitiosi”.
In total 17 femei au fost premiate joi, 29 mai, la Gala Femeilor de Succes Renault Romania.
Reteaua Women@Renault Romania a fost lansata in 2010, concomitent cu planul Women@Renault initiat de compania-mama, iar in prezent numara 400 de membre (fata de 170 anul trecut), cu trei nationalitati (romana, franceza si turca).