General Motors a anuntat recall-uri de proportii in fiecare luna a acestui an si marti a comunicat faptul ca alte 2,4 milioane de vehicule vor fi verificate in service, problemele fiind la centura de siguranta si la schimbatorul de viteze. Numarul total de vehicule chemate de al doilea mare constructor mondial trece de 15 milioane in acest an, iar unele au legatura cu accidente grave.
In cele mai noi doua actiuni de recall vor fi verificate 2,4 milioane masini pentru doua probleme.
E vorba de 1,3 milioane masini Buick Enclave, Chevrolet Traverse, GMS Acadia si Saturn Outlook la care posibilul defect este legat de faptul ca exista pericolul ca centurile de siguranta sa nu fie suficient de bine prinse, astfel ca la un impact se pot desprinde. Cablurile cu care centura este prinsa se pot desprinde din cauza uzurii, astfel ca exista pericolul unor rani mai grave in caz de accident.
A doua mare actiune se refera la aproape 1,1 milioane masini Chevrolet Malibu si Pontiac G6 produse intre 2004 si 2008 unde din cauza uzurii unui cablu, schimbatorul de viteze poate avea defecte de functionare. In afara de aceste doua rechemari foarte mari, au mai fost anuntate inca doua de mici dimensiuni, pentru circa 2.000 de vehicule dintre care unele sunt produse in acest an.
General Motors a avut un an greu cu un numar de peste 15 milioane de masini rechemate in service. A fost amendata si pentru anuntarea cu intarziere a unor defecte si costurile recall-urilor se vor regasi in rezultatele financiare ale acestui trimestru unde vor „atarna” greu: 400 milioane dolari. Costurile estimate vor fi insa mai mari, urmand a fi incluse in rezultatele comerciale din urmatoarele trimestre.
Pe 16 mai GM anunta un alt recall consistent – 2,7 milioane de masini – pentru probleme la stopuri, la final de martie rechema 1,6 milioane de masini, iar pe 1 aprilie, alte 1,5 milioane.
Sefii General Motors au fost acuzati in audierile din Congresul SUA ca au incurajat si intretinut o cultura de musamalizare a defectelor tehnice descoperite. Documentele arata ca, desi compania a descoperit acum zece ani probleme la o piesa defecta, nu a facut recall decat in acest an, desi componenta costa sub un dolar/vehicul.
Mary Barra, noua sefa a GM, a avut in primele zile din aprilie ore „de foc” la audierile din Congresul SUA unde a fost pusa in fata a zeci de intrebari legate de modul in care a fost posibil ca GM sa ignore aproape un deceniu problemele la o piesa care costa mai putin de un dolar.
Senatorul de Missouri Claire McCaskill a venit cu cele mai vehemente intrebari, convingerea ei fiind ca la cel mai mare producator auto american este inradacinata practica de a ascunde sub pres defectele tehnice. Mary Barra a tinut asadar sa faca o diferenta clara intre compania de acum noua ani si cea de acum care face lucurile ca la carte. Senatorul Claire McCaskill a sustinut insa ca GM nu s-a schimbat