Lamborghini Urus, SUV-ul care va fi lansat in 2017 la un pret de peste 150.000 euro, ar putea fi produs nu departe de Romania, la uzina VW Group din Slovacia, arata surse citate de Automotive News Europe. Slovacia este o poveste de succes, construind aproape un milion de masini anul trecut, inclusiv modele de top precum Porsche Cayenne, Volkswagen Touareg si Audi Q7.
SUV-ul ar trebui sa aiba la baza o versiune modificata a platformei MLB, care se va regasi si pe viitoarea generatie de Cayenne, spun sursele, care sustin ca masina ar trebui sa fie construita la uzina de la Bratislava. Slovacia este tara cu cea mai mare productie auto raportata la numarul de locuitori, fiind supranumita cu admiratie „Detroit-ul Europei”, nume care insa nu se prea mai potriveste, daca tinem seama de situatia grava a orasului american.
Lamborghini, Bentley si Porsche adauga in gama noi SUV-uri pentru ca exista cerere de la super-bogatii din China, Rusia si tarile arabe, unde unii ar vrea sa dea 150.000-200.000 pe un SUV, insa nu gasesc modele atat de scumpe.
Volkswagen Group a investit sute de milioane de euro la uzina de la Bratislava in ultimii ani, alaturi de cele trei SUV-uri construite acolo urmand sa fie create si caroseriile pentru viitorul SUV Bentley.
Lamborghini a prezentat la Geneva supercar-ul Huracan, inlocuitor al lui Gallardo, iar Stephan Winkelmann, seful marcii estimeaza ca 2015 va fi cel mai bun an de vanzari din istoria marcii
Recordul a fost in 2008, cand s-a trecut de 2.400 unitati, in 2012 au fost livrate 2.083 de masini, iar anul trecut 2.121 masini. Oricat de mult le-ar displacea fanilor marcii ideea unui SUV, italienii lanseaza un astfel de model din motive pur economice. Tinta pentru noul SUV este 3.000 de unitati/an, ceea ce inseamna ca Urus va deveni detasat cel mai vandut model al marcii.
Ce spunea seful Lamborghini despre Urus:
“Studiile noastre au aratat ca aproape toti clientii Lamborghini au si un SUV in garaj, deci daca tinem cont de asta lansarea unui astfel de model reprezinta o extindere logica a afacerii noastre”, explica in luna mai 2012 seful marcii, Stephan Winkelmann.
“Lamborghini are nevoie de a treia linie de modele care sa furnizeze stabilitate din punct de vedere al vanzarilor si sa ne asigure profitabilitate”, sublinia el.
“Segmentul masinilor extreme supersport este foarte ciclic si foarte sensibil la lansarile de produse noi, dar si la crizele economice. De aceea este clar ca Lamborghini are nevoie de o baza mai larga de clienti pentru a-si asigura profitabilitatea pe termen lung”, a mai explicat seful marcii decizia de a merge pe segmerntul SUV.