Dupa doi ani cu pierderi totale de 7,3 miliarde euro, constructorul francez PSA Peugeot-Citroen si-a anuntat planul de redresare denumit Back in the Race (Inapoi in cursa) prin care estimeaza ca va iesi de pe pierderi in 2016 si va face din DS o marca de sine-statatoare, cu adevarat premium. Carlos Tavares, noul director general, spune ca numarul de modele se va reduce cu 40% pana la finalul deceniului. Peugeot va ramane o marca generalista, insa va avea si modele de „varf de gama”, iar Citroen va fi ceva mai „abordabila”.
In 2012 pierderile PSA au totalizat cinci miliarde euro, iar anul trecut au scazut la 2,3 miliarde euro, dar tot mari sunt. In acest conditii, noul sef al concernului, Carlos Tavares venit de la Renault, a prezentat un plan de redresare cu o serie de pasi importanti.
Unul tine de reducerea numarului total de modele ale aliantei de la 45 in prezent, la 38 peste doi ani si la 26 in 2020.
„Ne vom concentra puterea creativa pe un numar limitat de produse pe care oameni sa doreasca sa le cumpere. Cu mai putine masini in gama poti face masini mai competitive si, facand asta, ai produse mai atractive”, spune Tavares, citat de Autocar UK.
In plus, compania vrea ca in doi ani sa ontina profit in doua regiuni foarte importante: Rusia si America Latina, unde grupul inregistreaza pierderi.
Si China e o piata esentiala fiindca obiectivul este ca vanzarile sa se tripleze acolo pana in 2020, spre un total anual foarte bun: 1,5 milioane unitati. Europa e un punct slab fiindca grupul francez depinde prea mult de aceasta zona in care piata masinilor noi a scazut sase ani la rand. In 2012 doar 38% dintre masinile Peugeot si Citroen s-au vandut in afara Europei, anul trecut ponderea a crescut la 42%, iar telul este sa se ajunga la 50% in 2016, scrie Financial Times.
Pentru marca DS asteptarile sunt mai mari: vanzarile din afara Europei trebuie sa atinga 60%.
Tavares spune ca marca DS a Citroen care a fost lansata cu aspiratii premium, poate deveni de sine statatoare, iar Peugeot si Citroen vor fi repozitionate astfel incat gamele celor trei marci (inclusa fiind si DS) se pot completa reciproc. Declaratiile sunt prea generala ca sa se poata vedea deosebirile dintre brand-uri, dar se vrea ca Peugeot sa ramana o marca generalista, insa si cu modele de „varf de gama”, iar Citroen va fi ceva mai „abordabila”.
In planul de redresare PSA isi propune sa opreasca pana in 2016 pierderile si pana in 2018 ar vrea un cash flow de doua miliarde euro.