Agentul frigorific R1234yf pe care Daimler a refuzat sa il foloseasca pe masinile sale, spunand ca pune mari probleme de siguranta, poate fi folosit fara probleme, arata un panel de experti insarcinati de Comisia Europeana sa rezolve un diferend ce a dus la un scandal intre Germania si Franta. O directiva europeana intrata in vigoare la 1 ianaurie 2013 interzicea folosiorea unui anumit tip de agent frigorific si inlocuirea lui cu altul, insa Daimler a spus ca nu vrea sa faca asta, fapt ce a dus la o interdictie temporara la inmatricularea masinilor Mercedes in Franta.
O directiva UE care a intrat in vigoare la 1 ianuarie 2013 interzice folosirea agentului frigorific R134a in instalatiile de climatizare ale masinilor, acesta trebuind a fi inlocuit de unul dezvoltat de Honeywell si Dupont si numit R1234yf, agent cu emisii de CO2 mult mai reduse.
Insa, Daimler, sustinuta si de agentia germana de transport KBA a refuzat sa treaca la noul lichid de racire, argumentand ca testele nu au dovedit ca acesta nu este periculos si ca nu s-au facut destule masuratori pentru a se trage concluzia ca agentul de racire care a starnit scandalul este inadecvat. In plus, nemtii spun ca la coliziuni pot izbunci incendii din cauza noului gaz si au cerut o derogare de la aplicarea directivei.
Franta a pus paie pe foc, refuzand sa permita inmmatricularea unor masini Mercedes-Benz produse dupa data de 12 iunie, motivand ca nu respecta directivele UE, din cauza acestui gaz de racire. In mod normal, modelele aprobate in Germania erau automat aprobate si in Franta, insa interdictia impusa acum este o dovada ca tensiunile sunt tot mai mari.
Comisia Europeana a cerut unui grup de experti sa testeze agentul frigorific refuzat de Daimler, iar rezultatele au fost publicate luni. Concluzia a fost ca folosirea lui R1234yf, este sigura in conditii normale, iar cei doi producatori ai agentului, Honeywell si Dupont, au salutat decizia. Mai mult, cei de la Honeywell spun ca agentul se gaseste in sistemele de aer conditionat a peste jumatate de milion de masini, iar pana la final de an totalul va depasi doua milioane.
Daimler a spus ca cercetarea a fost „prea restrictiva” si isi mentine pozitia.