Ford testeaza in SUA vehicule autonome, dar crede ca vor mai trece multi ani pana sa putem lasa automobilul sa se ocupe in totalitate de condus. Va fi o evolutie, nu o revolutie, si vom lasa in seama automobilului pas cu pas cam cate o zecime dintre lucrurile pe care acum soferii trebuie sa le faca, a spus, la Mobile World Congress, seful de cercetare al Ford Europe, Pim van der Jagt, citat de Automotive News.
Mai multi producatori auto, cum ar fi Nissan si Mercedes-Benz, spun ca pana in 2020 vor putea produce in serie masini total autonome, dar Ford nu este atat de optimist si spune ca vor mai trece destui ani pana cand masina sa stie singura ce trebuie sa faca.
„Toate companiile auto merg, mai mult sau mai putin, cam in acelasi ritm”, spune Pim van der Jagt, care subliniaza ca cel mai greu este spre final cand masina este cam 80% autonoma. Acele 20 de procente ramase sunt foarte complicate, spune seful de cercetare al Ford.
Pana la acel moment indepartat vom asista nu la o revolutie, ci la mai multe evolutii, in care vom preda masini cate 10% din sarcinile actuale ale soferilor.
Jagt a spus si cum vede ordinea prioritatilor pentru masina autonoma. Pasul imediat urmator tine de parcarea fara interventie umana, apoi de condusul in ambuteiaje prin imbunatatirea sistemului „adaptive cruise control” si perfectionarea sistemului de franare automata.
Aceste lucruri vor fi disponibile pe vehiculele Ford in cinci ani, insa dupa aceea se va lucra la condusul autonom la viteza mare pe autostrada, apoi pe drumuri de tara si apoi pentru condusul in oras. Dupa ce toate aceste etape vor putea fi desfasurate in completa siguranta, masina va fi cu adevarat autonoma.
Ford testeaza in SUA un concept de Fusion care, cu toate radarele aferente, a costat jumatate de milion de dolari. Jagt spune ca Ford va face teste si in zona Aachen (Germania).