Acasa Industrie Australia nu va mai avea productie de automobile, dupa ce si Toyota a anutat ca se retrage

Australia nu va mai avea productie de automobile, dupa ce si Toyota a anutat ca se retrage

de Vlad Barza

Toyota Camry Hybrid (sursa - Toyota)

Australia, una dintre cele mai mari si prospere tari ale lumii, nu va mai avea productie auto din 2017, dupa ce ultimul mare constructor prezent acolo, Toyota, a anuntat inchiderea operatiunilor. Acum un deceniu, Mitsubishi, General Motors, Ford si Toyota faceau peste 400.000 de masini in Australia, dar costurile mari de operare si declinul vanzarilor au facut activitatile prea putin atractive, scrie AFP. Indonezia este in acea zona cea mai interesanta destinatie pentru constructorii auto.

Toyota a anuntat ca nu va mai produce masini in Australia de la final de 2017, iar 4.000 de oameni ar putea ramane fara loc de munca. Cel mai mare constructor mondial, singura companie care a depasit pragul de 10 milioane vehicule produse intr-un singur an, spune ca in Australia nu mai este viabila productia auto din cauza variatiei cursului dolarului australian si din cauza unei piete tot mai competitive. Toyota are o uzina langa Melbourne, cel mai cunoscut model produs fiind Camry.

Mai precis, Toyota spune ca nu mai este profitabila activitatea in Australia, tara cu costuri mari de munca si salarii mult peste media din tarile in curs de dezvoltare. In plus, Toyota a avut in 2013 un conflict cu sindicatele, fiindca a incercat sa schimbe contractele muncitorilor  pentru a mai face economii.

Industria auto din Australia s-a prabusit rapid. In 2010 Mitsubishi a incheiat productia auto, apoi Ford a anuntat ca va iesi de pe piata in 2016, iar la final de 2013 si General Motors a anuntat ca peste trei ani divizia Holden va inceta productia, dupa sase decenii de activitate.

Nici Toyota nu e de putin timp in Australia, producand primele masini in 1963.

Industria auto din Australia are 150 de companii producatoare de componente, iar numarul de angajati este de 45.000, dintre care aproape 10.000 sunt implicati in productia de vehicule. Prin iesirea celor trei producatori vor fi afectati si furnizorii care pur si simplu nu vor mai avea pentru cine produce.

In regiune Indonezia a devenit o destinatie atractiva pentru marii constructori auto, tara de 200 de milioane de locuitori avand forta de munca mult mai ieftina si o clasa de mijloc care isi permite masini tot mai scumpe.

2 comentarii

Klaus_CT 10 februarie 2014 - 12:53

Pe cand clipuri care incep cu: "Salut, ma aflu in…, la volanul noului…"?
In ultima vreme nu am mai vazut teste pe 0-100.

Reply
Adrian Mitrea 11 februarie 2014 - 11:00

In curand! 🙂

Reply

Lasa un comentariu