Producatorul auto chinez Great Wall, care in parteneriat cu Litex Motors asambleaza masini in Bulgaria, langa Loveci, a anuntat ca de pe liniile de asamblare ale uzinei bulgare nu va mai iesi hatchback-ul Voleex C10, productia fiind oprita definitiv.
Aceasta decizie vine in urma deciziei Great Wall de a se concentra pe productia de SUV-uri, nu din cauza vanzarilor lui Voleex C10, despre care producatorul spune ca a avut rezultate bune pe piata bulgara si europeana.
Incepand cu 27 Noiembrie 2013, in uzina auto Great Wall – Litex Motors de langa Loveci, Bulgaria, a intrat in asamblare SUV-ul Great Wall H6. Acesta se pare ca va fi singurul model care va fi asamblat, deocamdata, in tara vecina.
click aici pentru galeria foto de la startul productiei
Great Wall asambleaza din 2012 masini si la o mica fabrica in Bulgaria, la 150 km de granita cu Romania. Prima etapa a investitiei, a necesitat 28 milioane euro, iar cea mai mare parte din bani a fost pusa de Grupul Litex Loveci, partenerul local al chinezzilor. In a doua etapa, programata sa se termine in 2014 sau 2015, se vor construi un atelier vopsitorie si unul de sudura.
Great Wall estimeaza ca va vinde in total 880.000 vehicule anul acesta, la nivel mondial, avans de 17% fata de 2013. Evident, cea mai mare piata de desfacere este China.
9 comentarii
E o copie dupa Toyota Yaris Mk.II?
Hai sa lasam basmele cu dragoni chinezesti-nu prea pricep de ce,daca ai rezultate bune(cum declara)in vinzarea unui produs sa-l abandonezi sub pretextul ca vei face altul-nemaipomenit,dar nevazut sau necunoscut!
Cu banii aia bagati in fabricuta,ma mir c-au scos citeva sute de masinute d-astea mici-dar cum le-or fi facut,ca -tot de la ei stire-se vor face 2 ateliere-de sudura si de vopsitorie,dar in viitor(or fi sudat de mina si le-au vopsit cu bidineaua?)
DE CITE ORI CITESC CEVA CE AR TREBUI SA FIE SERIOS-DE ATITEA ORI MA CUTREMUR DE RIS-CHIAR SINT DE RIS CHINEZII ASTIA SI TEHNOLOGIILE LOR(INPRUMUTATE DE LA VESTICI)!
DA, e Yaris "chinezarit"
Poate candva Qoros ar avea o sansa sa vanda masini in Europa. Spun asta intrucat daca-si mentin actuala echipa, care este compusa din oameni cu experienta, castigata la brand-uri celebre, s-ar putea sa produca un model in genul Ceed-ului corean si sa il propuna Europei ca alternativa mai convenabila/ieftina, dar de calitate, la modelele consacrate.
Great Wall este departe de Qoros. Nu poti veni sa vinzi masini europenilor, intrucat oricand un european ar alege o masina de la PSA, VW, Opel, Ford sau Renault in detrimentul unei chestii aparute de nicaieri.
Apropos, cat costa acest Voleex C10?
"Price : 13900$ Including VAT & Registration" – un dealer din Liban; in Romania: "Va salut pe toti. Iata ca a venit timpul sa-mi prezint si eu noua jucarie. Este vorba despre GWM Voleex C10, 1.5VVT, 73kw, euro5. Masina a fost achizitionata prin SC ECO PRICES SRL din Alexandria, Teleorman la pretul de 9800E. ".
DA' CU NISTE CAMILE N-AS IESI MAI IEFTIN-SAU IMI RECOMANZI UN DROMADER?
E doar o problema de timp pana China va invada pietele cu masinile lor mai ieftine. Tehnologia a devenit accesibila prin joint venture-urile la care au fost obligati toti marii constructori care opereaza in China, si productia acolo e mult mai ieftina pentru ca nu exista norme de poluare, mana de lucru e ceva mai ieftina, iar proprietatea intelectuala nu e protejata.
Anul asta China va produce mai multe autoturisme decat Europa (UE) ! Si cum acumularile cantitatibe duc la salturi calitati e nu e greu sa ne imaginam cum va arata viitorul. Si Toyota prin anii 70 era o cenusareasa a industriei auto si iata unde a ajuns.
Toyota nu a fost niciodata o "cenusareasa a industriei auto". Managementul calitatii totale in industria auto porneste de la Toyota. Acum cativa ani avansul tehnologic al Toyota era de 8 ani fata de producatorii europeni si americani. Nici o sansa pentru "chinezarii" in Europa sau State, asta pentru ca fara traditie nu ai sanse reale de penetrare in piata.