Acasa Great Wall Chinezii devin mai sinceri. Producatorul auto Great Wall amana lansarea unui SUV din cauza multiplelor defecte de fabricatie

Chinezii devin mai sinceri. Producatorul auto Great Wall amana lansarea unui SUV din cauza multiplelor defecte de fabricatie

de Vlad Barza

Great Wall Haval H8 SUV  (sursa - trucktrend com)

Great Wall Motors, companie chineza care asambleaza masini si in Bulgaria, a amanat cu trei luni lansarea celui mai scump SUV al gamei, admitand ca exista opt defecte de fabricatie, scrie Financial Times. Mai rar un producator auto chinez este atat de sincer cand e vorba de problemele masinilor, insa atitudinea a dus la scaderea drastica a valorii actiunilor. Totusi, multi spun ca e un semn de maturitate si profesionalism.

Great Wall este, alaturi de Geely si Chery, unul dintre putinii producatori auto chinezi de care s-a auzit in Europa, iar in China este numarul unu la SUV-uri, cu peste 400.000 de unitati livrate.

Ei bine, cel mai nou model de SUV, Haval H8, varf de gama ce costa circa 24.000 Euro, ar fi trebuit sa fie lansat anul trecut, apoi s-a vorbit de luna Ianuarie 2014, insa masina nu va ajunge la clienti mai repede de Aprilie.

Dupa ce presa a testat vehiculul au venit o serie de critici, iar constructorul a decis sa amane lansarea si a admis ca exista opt deficiente legate de lucruri precum antifonarea slaba, motorul prea zgomotos, designul „monoton” al consolei centrale. De asemenea, sistemul de avertizare al centurilor de siguranta se declanseaza inainte ca cei din masina sa aiba timp sa si le puna.

Cei de la Great Wall spun ca prefera sa piarda multi bani decat sa scoata pe piata un produs cu probleme. Analisti din piata estimeaza ca Great Wall va pierde peste 40 milioane euro din cauza amanarii lansarii. Cifra se refera atat la costurile cu productia, dar se refera si la profituri pierdute pentru ca masina nu este inca in piata.

Reactia pietei a fost dura: cotatia actiunilor Great Wall la bursa de la Hong Kong a scazut cu peste 10%, insa multi au spus ca e semn de maturitate daca o companie chineza admite ca sunt probleme si actioneaza pentru a le rezolva.

Great Wall estimeaza ca va vinde in total 880.000 vehicule anul acesta, avans de 17% fata de 2013

Great Wall asambleaza din 2012 masini si la o mica fabrica in Bulgaria, la 150 km de granita romana. Prima etapa a investitiei, a necesitat 28 milioane euro, iar cea mai mare parte din bani a fost pusa de Grupul Litex Loveci, partenerul local al chinezzilor. In a doua etapa, programata sa se termine in 2014 sau 2015, se vor construi un atelier vopsitorie si unul de sudura.

5 comentarii

Sektor 4 februarie 2014 - 14:12

"Totusi, multi spun ca e un semn de maturitate si profesionalism." Asta daca nu cumva in realitate sunt 84 de defecte….

Reply
MAN CHU 4 februarie 2014 - 16:02

Adica galbejitii imitatori n-au reusit sa puna cap la cap-si corect-tot ce au furat,de la mai multe firme(alea care au dat navala in CHINA populara)-au incurcat si amestecat mai multe chestii tehnice in asa hal incit au copiat mai mult greselile facute de vestici(sau aia,ai dreaku',le-au lasat intentionat pe mina doarciornele-nu planurile bune?)!
Ma distreaza si anuntul facut de nu's ce firma de-a lor,astia cu inteligenta tehnica furata la greu-cum ca vor construi si un avion de pasageri-mediu curier-daca le va iesi tot ca astora,masinile, sigur vor zbura cu….autobuzul sau trenul(TGV-ul e prea scump ptr. omul obisnuit)!

Reply
Klaus_CT 4 februarie 2014 - 17:33

Cum sa platesti 24.000 de euro pe "varful de gama" al Great Wall cand cu o suma aproximativ egala poti cumpara un suv ca Honda CRV sau Ford Kuga?

Reply
dorel 4 februarie 2014 - 21:58

E vorba de moneda Euro a chinezilor, care e la fel de valoroasa ca lira turceasca vs cea britanica. In euro din Europa costa vreo 7000. (Glumesc, desigur).

Reply
dan 5 februarie 2014 - 09:59

presupun ca varful de gama se bate cu alea de 40 jdemii ..sa nu uitam ca la 24.000 de euro iti cumperi o compacta teutona de generatia a 7-a:)

Reply

Lasa un comentariu