Acasa Siguranta Auto Masini ale Volkswagen, Ford, Hyundai, Suzuki si Tata au obtinut ZERO stele la testele de siguranta din India

Masini ale Volkswagen, Ford, Hyundai, Suzuki si Tata au obtinut ZERO stele la testele de siguranta din India

de Adrian Mitrea

Colaj Global NCAP (sursa - 0-100.ro)

Siguranta celor mai bine vandute automobile de pe piata din India este precara, cinci modele de masini ale marcilor Volkswagen, Ford, Hyundai, Suzuki si Tata Motors reusind sa obtina ZERO stele la testele de siguranta, a anuntat Global NCAP.

Dintre toate cele cinci masini testate, doar una – Volkswagen Polo – a fost testata intr-o versiune cu doua airbag-uri, iar in acest caz a obtinut patru stele din cinci posibile, pentru protectia pasagerilor adulti.

Volkswagen Polo fara airbag-uri, Ford FIGO, Hyundai i10, Maruti Suzuki ALTO 800 si Tata NANO (si ele, de asemenea, fara airbag-uri) au reusit “performanta” sa nu obtinuta nicio stea la protectia pasagerilor adulti. Totusi, unele au reusit sa puncteze la siguranta oferita pasagerilor copii, insa doar daca acestia sunt asezati in scaune speciale – lucru greu de crezut ca se intampla in India.

In „clasamentul negru” al Global NCAP din India, masinile cele mai sigure – daca se poate spune asa – au fost deci Volkswagen Polo si apoi Ford FIGO, care a reusit sa treaca niste cerinte de baza. In cazul lui Ford FIGO, capul soferului a evitat la limita contactul cu volanul, la impact, noteaza Global NCAP.

Global NCAP este o organizatie independenta de caritate inregistrata in Marea Britanie. Global NCAP serveste ca o platforma globala pentru organizatiile de testare NCAP de peste tot din lume. Desigur, in Europa cea mai cunoscuta asociatie este Euro NCAP.

Rezultate Global NCAP India (sursa - Global NCAP)

Ford Figo Crash Test (sursa - Global NCAP)

Hyundai i10 Crash Test (sursa - Global NCAP)

Suzuki Maruti ALTO 800 Crash Test (sursa - Global NCAP)

Volkswagen Polo Crash Test (sursa - Global NCAP)

Volkswagen Polo 2xAirbag Crash Test (sursa - Global NCAP)

Tata NANO Crash Test (sursa - Global NCAP)

3 comentarii

Klaus_CT 3 februarie 2014 - 20:41

Normele indiene de siguranta sunt inca permisive, de acea producatorii speculeaza orice portita pentru a obtine marje de profit cat mai consistente. In afara de Tata, care era de asteptat sa fie o masina nesigura, mi-ar fi placut sa cred ca Ford, VW, Hyundai sau Suzuki isi respecta blazonul si ofera macar 2 amarate de airbag-uri in standard.
Figo este o Fiesta MK6, dar mult mai urata si pe atat de saraca in sisteme de siguranta. De scaunul cu sistem Isofix uitati. Un astfel de scaun costa de la 150-200 de euro in sus, ma indoiesc ca un sofer indian ar lua in calcul o astfel de cheltuiala. De altfel nici multi soferi romani nu iau in calcul un astfel de sistem, iar multi considera ca este util sa isi plimbe copiii pe scaunul din dreapta soferului.

Reply
alex 4 februarie 2014 - 12:37

E saracie mare acolo, nu isi permit masini scumpe. Am fost in Nepal tot un fel India (tot hindu) si oamenii sunt foarte amarati iar taxele de inmatriculare la masinile sh sunt gigantice de 10x mai mare fata de noi.

Toate masinile lor erau ceva de genul Toyote din 70 care atunci cand opreau motorul se auzeau ca in filmele americane cu forduri din 30

Dar totusi nimeni nu cirucla cu viteza (probabil din cauza economiei de combustibil)

astfel o masina de 7000$ e un lux pe care putini si-l permit

Reply
Tractoristu 4 februarie 2014 - 17:19

deci cand au testat Loganul in 2003 in varianta de baza cu un singur airbag, a luat 3 stele si toti romalanii cu pisicute au sarit de cur ca e cazan. Polo cu un singur airbag ia azi tot 3 stele. Evident ca in DE polo nu se vinde cu un singur airbag ca tre sa-si ia stelele. Acuma romalanii cu golfuri si passaturi si alte TDI-uri pot sa vada ca fara toate sistemele de siguranta (care costa BANI), cojile lor sunt practic sicrie si in ziua de azi. Sunt curios la cate SH-uri de germania rulate numai de bunicute si tinute in garaj, mai functioneaza airbagurile dupa 10 ani.

Reply

Lasa un comentariu