Acasa Chevrolet VIDEO: Tesla Model S vs. Chevrolet Corvette

VIDEO: Tesla Model S vs. Chevrolet Corvette

de Adrian Mitrea

Tesla Model S vs. Chevrolet Corvette Drag Race (sursa - captura YouTube)

Doua masini americane, din universuri diferite, atat ca tehnologie, cat si din punctul de vedere al clasei si formei, se intrec intr-o competitie tipic americana. Performantele Tesla Model S arata cat de departe au ajuns unele masini electrice, in atat de putin timp.

7 comentarii

JohnnyBGood 29 ianuarie 2014 - 11:53

Cu totii speram ca masinile electrice sa devina cat mai repede accesibile oamenilor obisnuiti.

Testul de "drag racing" de mai sus, desi interesant, nu spune mare lucru despre evolutia automobilului electric. Se stie ca motorul electric are o curba de cuplu net superioara unui motor termic de putere maxima similara. Un astfel de test, de demaraj pe distanta scurta, ar fi fost castigat de o masina electrica si acum 30 sau 50 de ani – daca s-ar fi produs o masina electrica in acest scop.

In continuare, problema masinilor electrice nu este performanta (demarajul sau viteza maxima), ci autonomia. In ultimii ani s-a avansat semnificativ in privinta autonomiei, dar inca nu suficient astfel incat automobilul electric sa ia locul celui cu motor termic.
Masinile electrice gen Tesla Model S, care ofera o autonomie rezonabila (fara a fi neaparat si suficienta), costa enorm.
Majoritatea celorlalte masini electrice disponibile acum pe piata au insa o autonomie care abia ajunge la cca. 160 Km (in regim strict electric, si asta in conditii optime), dar sunt in continuare scumpe – mai ales raportat la ceea ce ofera.

Si am temerea ca, de indata ce automobilul electric va avansa tehnologic astfel incat sa poata inlocui automobilul clasic, statul va modifica impozitele astfel incat impactul bugetar negativ al scaderii consumului de benzina / motorina sa fie compensat de impozitele aplicate masinilor electrice.
Cu alte cuvinte, cred ca este desarta speranta multora dintre noi, de a ne deplasa ieftin folosind automobile electrice in locul celor pe benzina/motorina de acum. Cred ca statul va avea grija sa nu fie asa.

In consecinta, probabil ca dezvoltarea automobilului electric va avea un impact pozitiv doar din punct de vedere ecologic.
Ma tem ca pe noi ne va costa cam tot atat deplasarea cu masina.

Reply
rsteer 29 ianuarie 2014 - 14:01

Legat de autonomie: http://www.go4it.ro/curiozitati/bio-bateriile-ali

Legat de partea cu banii, corect, nu o sa fie niciodata mia ieftin, statul o sa aiba grija de asta. Dar hei, de ce trebuie sa existe "statul" care sa ne usuce de bani tot timpul? Se poate rezolva si problema asta pana la urma.

Reply
rferfwewr 29 ianuarie 2014 - 12:00

Se vede clar ca Tesla a furat startul si a pornit inainte sa fie verde. Dar oricum, laudabila performanta Tesla.

Reply
cititor 29 ianuarie 2014 - 12:48

Cred ca pur si simplu tehnologia este diferita si electrica pleaca prima. La fel se intimpla si la manuala vs automata, la stop plec tot timpul primul, si iau un avans de cam 1-2 lungimi de masina ( automata, cam 15 ani vechime ), dar este irrelevant cine pleaca primul, acceleratia si urmatorul stop fac ca toti sa ajungem in acelasi punct cam in acelasi moment de timp. La fel si astfel de curse, relevanta 0, pot si folosite doar de cei "religiosi" sa afirme ce tare este Tesla si poate ca exercitiu de imagine.
@JohnnyBGoo: Comentariu super, la fel se intimpla si cu energia electrica: consumul casnic scade dar creste pretul la energie, asa ca degeaba investim in becuri cu led si electrocasnice A++ ca per total platim la fel.

Reply
rferfwewr 29 ianuarie 2014 - 13:04

Pai nu e chiar asa. Sprinturile astea sunt extrem de importante in depasiri. Daca un Tesla face 0 la 100 in 5 secunde, cu asa o masina o sa depasesti muuuuult mai usor decat cu una care face 0-100 in 12 secunde. Daca ai condus masini cu motor de 2.5 sau mai mare stii ce vorbesc. Una e sa ai o masina care se "screme" sa depaseasca si alta e sa ai o masina care se simte foarte usoara si agila. Ajuta enorm in trafic.

Reply
Halal Salam 30 ianuarie 2014 - 13:00

Da, ai dreptate. A furat startul si diferenta de 0.2 care a ajutat-o sa castige a fost chiar acest start furat. Si da, este o performanta laudabila. Nu inteleg de ce nu-s astia de acord cu tine cand ai spus ca a plecat mai degraba Tesla…

Reply
iii 30 ianuarie 2014 - 18:51

nu poti sa furi nimic. La cursele astea fiecare e cronometrat individual si poate sa plece cand vrea defapt. Sincronizarea e doar pentru spectatori si la motoarele cu ardere interna se foloseste pentru a supra-incalzi motorul adversarului (daca se aliniaza prea repede la start).

Reply

Lasa un comentariu