Salonul International Auto Bucuresti (SIAB) nu s-a mai tinut din 2007, inainte de criza, insa revenirea acestui eveniment nu se intrevede, fiindca piata e mult prea mica, a spus presedintele APIA, Ernest Popovici, la conferinta de bilant a Asociatiei. Piata masinilor noi ar trebui sa ajunga la 150.000 unitati/an ca un salon sa merite tinut, iar asta inseamna cresteri de peste 100% fata de prezent, a mai spus el.
„O piata de 60.000 de unitati nu permite tinerea unui salon international. Daca ar fi o piata de 150.000 de masini noi vandute anual s-ar putea imagina din nou organizarea acestui salon. Dealtfel, desi din 2007 nu s-a mai tinut niciun salon, noi am reusit sa ne mentinem in calendarul OICA (Organizatia Internationala a Constructorilor de Automobile), nu am fost scosi de acolo. Nu stim ce ne rezerva viitorul si daca piata continua sa ramana la nivelul acesta, nu cred ca se va organiza un alt salon prea curand”, sustine Ernest Popovici, presedinte al APIA.
El spune ca ar fi de preferat ca in piata sa nu intre 250.000 de vehicule second-hand vechi, ci doar 20.000, iar restul sa fie masini noi, in aceste conditii fiind mult mai necesar un salon international.
Si in trecut jucatori din piata au spus ca nici daca s-ar dori organizarea unui salon auto international nu ar participa fiindca nu au bugete pentru un eveniment important. In plus, comerciantii de masini sunt constienti ca, data fiind puterea scazuta de cumparare, un salon mare nu ar aduce vanzari importante.
Conform traditiei din deceniul trecut, SIAB se tinea o data la fiecare doi ani. Ultima editie a avut loc in 2007, dar nu se stie cand va avea loc urmatorul salon. SIAB 2011 trebuia sa aiba loc intre 7 si 16 octombrie, insa a fost anulat.
De-a lungul anilor s-a vorbit si de faptul ca nu exista o locatie adecvata pentru un astfel de salon international, dar si de faptul ca, decat sa se faca o versiune low-cost, mai bine nu se tine deloc un astfel de eveniment. In orice caz, diferenta dintre SIAB si saloanele internationale de prestigiu era enorma la toate categoriile, de la complexul expozitional pana la lumini si standuri, SIAB-ul fiind net inferior.
2 comentarii
mda… ce sa zic, ar fi de dorit sa nu se vanda 250 de mii de masini second hand, ci 250 de mii de masini noi… ar fi de dorit sa fie si gazul mai ieftin si salariile mai mari. iar eu personal as dori sa stau intr-o vila cu etaj si nu la bloc… concluzia: vrabia malai viseaza.
functia asta de presedinte APIA cere foarte putin cap, judecand dupa declaratiile domnului Ernest. Da' cum sa vindeti masini in perioada de criza nu v-ati gandit ? Ati construit palate pt masini si se aduna praful pe ele. Stati cu bratzele incrucisate si asteptati. E un calcul gresit, situatia nu va revenii la ce era inainte. Cum dezvoltati voi piata ? Raspuns ZERO. Mancav-ar flacarile iadului sa va manance !