Volkswagen Polo, una dintre cele mai bine vandute masini din Europa, primeste pentru acest an modificari estetice si tehnologice. Printre acestea se numara faruri cu LED optionale si noi motorizari. Comenzile pentru acest Polo revizuit vor incepe sa fie preluate din Aprilie, iar livrarile catre clienti vor fi onorate in Iulie, a anuntat Volkswagen.
AICI poti vedea care au fost cele mai bine vandute marci si modele in Europa in 2013 si ce pozitie ocupa Polo.
O noutate absoluta in clasa B o reprezinta farurile cu LED, optionale. In loc de faza scurta (lumini de intalnire) si faza lunga (lumini de drum) cu halogen sau xenon, tehnologia farurilor cu LED permit un consum de energie mai mic, ofera vizibilitate mai buna si durata de viata a farului creste. Interesant este ca nici pe modele mai mari si mai scumpe Volkswagen nu ofera asa ceva, insa pentru ca Polo le primeste odata cu acest facelift este clar ca toate noile modele Volkswagen si versiunile restilizate vor beneficia de asa ceva (optional).
Pe langa noile stopuri si faruri, Polo primeste la interior un sistem multimedia cu senzor de proximitate, cum are Golf VII. Acest senzor permite afisarea pe ecran a butoanelor virtuale doar atunci cand mana este aproape de acesta, iar in rest butoanele dispar pentru ca harta navigatiei sa fie mai vizibila.
Gama de motorizari este formata din propulsoare de 1 litru, cu trei cilindri, natural aspirat (60 CP si 75 CP), 1 litru turbo (90 CP), 1,2 litri turbo (90 CP si 110 CP), 1,4 litri turbo (150 CP). Noi in gama lui Polo sunt motoarele de 1 litru de 60 CP si 75 CP, preluate de la micul up!, precum si unitatea 1.0 TSI de 90 CP, cu trei cilindri. De asemenea, puterea motorului 1.4 TSI a crescut cu 10 CP, la 150 CP, acest motor fiind oferit cu tehnologie ACT (Active Cylinder Deactivation – dezactivarea a doi cilindri din patru, pentru a reduce consumul si emisiile).
Polo GTI va fi lansat anul viitor si va deveni varful de gama. Motorul si puterea nu au fost inca anuntate.
In ceea ce priveste propulsoarele turbo diesel, Polo primeste un nou motor de 1,4 litri (1.4 TDI), cu trei cilindri, disponibil in versiuni de 75 CP si 90 CP. Odata cu aceasta noua motorizare, 1.2 TDI si 1.6 TDI nu vor mai fi disponibile pe Polo si probabil 1.2 TDI va disparea complet din oferta Volkswagen.
O alta noutate notabila este posibilitatea de a opta pentru amortizoare controlate electronic, care permit soferului doua setari ale suspensiei.
Standard, Polo vine incepand din 2014 cu sistem de franare automata post coliziune, pentru a evita situatia unui al doilea impact. Un sistem de franare automata la viteze mici va fi disponibil optional, la fel ca si sistemul cruise control adaptiv (ACC), care poate mentine automat distanta in raport cu masina din fata (si el o noutate in acest segment).
De la lansarea primului Polo, in 1975, si pana in prezent Volkswagen a vandut 14 milioane de masini sub acest nume.
13 comentarii
Inca putin si-ar fi iesit un vw fiesta!
Mda, in clasa asta Clio 4 rulez. Polo se vinde cat de cat bine pentru ca e VW si nu pentru ca ar fi mare branza masina. Cei care cumpara Polo sunt defapt firmele care vor neaparat VW ca deh, ce e german e sfant (aka nu prea se pricep la masini) dar nu au bani de Golf-uri. In schimb Clio 4 se vinde nu neaparat ca e Renault ci pentru ca e prea adevaraciune (si totul la un pret mai mic).
Hai ca a venit domnul Anton sa ne spuna ce idioti sunt cei care cumpara VW. Si aici intra: persoane fizice, companii, presa de specialitate. Se uita cu totii ca boii la sigla de VW si cumpara sau lauda orice scot astia pe portile fabricii. Si apoi, in ciuda faptului ca masinile nu sunt "mare branza", se intorc si cumpara sau lauda din nou VW, ca niste retardati, de fiecare data cand scot un model nou.
Noroc de tine, domnule, un priceput la masini printre nulitati, o raza de lumina in aceasta bezna, un lantisor de aur in parizer, noroc de tine ca ne mai scoti din mizerie cu parerile tale de cunoscator. Nu avem nevoie de argumente cand vorbesti dumitale, nu le-am intelege oricum…
Nu cred ca e nevoie sa fim atat de vindicativi la adresa colegilor de discutie. Omul si-a prezentat opinia. In definitiv nu a afirmat nimic fals.
Intr-adevar, in Europa VW este "mare branza", iar in Romania exista un cult pentru VW. In Europa Volkswagen vinde foarte bine, este adevarat. In restul lumii acest brand nu are insa notorietatea de pe Batranul Continent.
In afara de asta, Volkswagen beneficiaza de o presa mai mult decat pozitiva, sa nu spun servila in unele cazuri. De exemplu, mi-ar fi placut ca Auto Bild (publicatia de casa a VAG) sa ne ofere informatii despre recentul scandal ADAC. De asemenea, publicatii pro VAG nu au publicat studiile de fiabilitate in care VAG se afla in spatele Opel sau Ford (caz concret – studiul Dekra pentru Opel Astra J vs. Ford Focus MK3 vs. VW Golf MK 6). Produsele lor nu sunt proaste, insa este gretos cum se discuta despre "perceptia de calitate superioara" a modelelor VW si despre valoarea de revanzare superioara a VW fata de concurenta, fara sa se spuna ca si preturile de lista sunt mai ridicate.
In acelasi timp, toate generatiile de Clio 4 s-au vandut in volume impresionante, iar in clasa supermini, Polo nu a fost niciodata un model de referinta, ci tocmai Clio 4 sau Ford Fiesta.
In rest, numai d ebine tuturor, fani VAG, Renault, Ford sau Opel.
Nu argumentele ma deranjeaza, ci lipsa lor si atitudinea de "cunoscator". L-am ironizat pentru ca merita.
Pentru ca tu aduci si argumente iti voi raspunde la fel:
Sunt de acord cu tine ca imaginea VW este supraevaluata in Romania, si ca in Europa vinde foarte bine, dar nici pe plan global nu stau rau, deloc. Podiumul la numarul de masini vandute in 2013 arata cam asa: Toyota 9.98 milioane, GM 9.71, VW 9.7.(conform Bloomberg)
Scandalul ADAC este intr-adevar regretabil, studiile Dekra par mai credibile.
Valoarea de revanzare se calculeaza ca procent din valoarea de vanzare a masinilor noi. Astfel este cu atat mai impresionant daca masinile VW au o valoare de revanzare mai mare, in ciuda faptului ca sunt mai scumpe!
Perceptia este un factor in totalitate subiectiv si nu are legatura, decat partial, cu fiabilitatea. Masinile VW dau o senzatie de calitate superioara unui numar mare de persoane , inclusiv de specialitate – presupun ca nu sunt toti cumparati de VW, sau poate VW e un fel de Basescu, controleaza toata presa?! -, dar tu ai alta perceptie, nu e nici o tragedie, dar nici un argument. Faci parte dintr-o minoritate, dar nu te obliga nimeni sa te conformezi.
In concluzie, mi se par la fel de lipsite de bun simt ambele atitudini ( VW deci mai destept vs NU VW deci mai destept ), mai mult respect fata de ceilalti "colegi de discutie" nu ar strica.
Am rugamintea sa specifici cota aferenta fiecarui brand din grupul VAG, aferenta VW, Skoda, Seat, Audi, etc.
Caci nu doar VW singur a vandut 9,7 milioane, ci la un loc cu ceilalti parteneri de grup. Eu stiu ca VW a vandut in 2013 in jur de 6 milioane de vehicule (conform Forbes), o cifra respectabila de altfel, insa multi fac confuzia de a vedea sub cifra de 9,7 milioane de unitati doar brand-ul VW.
Am preluat informatia de pe Bloomberg (http://www.bloomberg.com/news/2014-01-23/toyota-beats-gm-vw-in-2013-car-sales-sees-3-growth-this-year.html). Probabil s-au referit la VAG. De altfel, si vanzarile Toyota includ vanzarile Hino Motors Ltd. (7205) si Daihatsu Motor Co., iar GM detine de asemenea mai multe marci.
Ai spus tu deja cat reprezinta VW din grupul VAG ca si vanzari, nu are rost sa mai caut eu.
Imi mentin insa afirmatia ca, din punctul meu de vedere, diferentele de notorietate dintre cei 3 mari jucatori la nivel mondial sunt neglijabile.
1. Aici discutia a plecat de la Polo= un model al VW, nu se vorbeste despre tot grupul VW. Polo mai mereu a fost sub Clio la vanzari, cu toate ca brandul VW per total este in general mai bine vazut decat Renault la autoturisme, deci gandeste singur ce inseamna asta.
2. Valoarea de revanzare este impresionanta pentru tine, pentru mine nu. Cand cumperi Golf 5 care nou a fost 30 k euro, dupa 5 ani, cu 6 k euro, nu mai vorbesti despre valoare la revanzare buna. Taci si mergi pe coate mai departe. De altfel asta este indirect si unul din motivele pt care Golfurile se vand asa bine la SH pentru ca diferenta intre pretul (nu valoarea reala) a masinii noi si cea SH este foarte mare iar clientii de SH uri se bucura nespus.
3. Habar nu ai ce inseamna marketing-ul VW in Europa, cum in multe tari din vest, Golf este mai ieftin decat Megane, dupa discount. Ia mai intereseaza-te, ca nu ai toate informatiile. In schimb in Romania este invers, reduceri la VW ce merg asimptotic spre 0. Dar "inteligentii" le cumpara pentru ca sunt cele mai vandute in Europa….
4. Imi pari putin frustrat, mergi la un masaj sau intr-o excursie, sa te mai destinzi.
Bafta si sa fim sanatosi.
Afisezi in continuare aceeasi atitudine pe care ti-am taxat-o. Observ ca te-am atins putin(nu-i rau, poate mai este speranta…) si ai decis sa-ti numerotezi paragrafele ca sa para ca aduci argumente. Urmatorul pas este sa citesti ce am scris(si sa incerci sa intelegi) in replica adresata lui Klaus si daca tot te bagi in discutie sa vii cu argumente reale, bazate pe cifre reale nu pe exemple inventate.
De asemenea, cand recurgi la atac la persoana iti demonstrezi limitarea intelectuala.
colegu vreau si eu Golf de 5 ani (versiunea de 30 de mii de euro) cu 6 mii , te rog ..daca ma combini tu iti dau comision 😉
Stefan, tu esti dintre cei nascuti jigniti?
Clio 4 e chiar superb. Culmea e ca si varianta estate e foarte reusita.
Singura tara unde VW nu apare in a2-a parte a clasamentului sau chiar pe ultimile locuri in topurile de fiabilitate este Germania. VW este ceea ce se numeste: marketing company – investeste enorm in marketing (aici se include si interiorul masinii) – dar taie agresiv costurile in alte parti. Daca nu credeti, cautati topuri de fiabilitate din US, UK, Australia, am zis tarile astea pt ca e mai usor de cautat in engleza, dar situatia este cam la fel peste tot. Exp: http://www.telegraph.co.uk/motoring/news/9815860/…