Acasa Dacia Si faimoasa rasturnare a Dacia Logan din 2005 la „testul elanului” ar fi fost regizata de ADAC, scrie presa germana

Si faimoasa rasturnare a Dacia Logan din 2005 la „testul elanului” ar fi fost regizata de ADAC, scrie presa germana

de Vlad Barza

(sursa - Dacia)
(sursa - Dacia)

In contextul scandalului de mainipulare de la clubul auto german ADAC presa scrie ca si controversatul test al elanului care a dus in 2005 la rasturnarea Dacia Logan ar fi fost o facatura, scrie Frankfurter Allgemeine Zeitung. Publicatia aminteste ca a scris acum noua ani un articol dur la adresa ADAC despre acel test in care procedurile nu au fost respectate. Ziarul scrie ca ADAC a reactionat urat la articol atunci si spune ca noile dezvaluiri arata ca respectatul club a trisat si la teste.

In 2005 Dacia abia lansase Logan si avea sperante mari. Apoi ADAC a facut testul elanului – care simuleaza evitarea prin miscari bruste a unui obstacol, la viteze de 65 km/h -, iar Logan s-a rasturnat si renumitul club german a transmis lumii un mesaj dureros pentru Dacia: masina low-cost romaneasca sta prost la manevrabilitate, iar acest lucru este inacceptabil.

Acest test de manevrabilitate isi are originea in Scandinavia, unde elanii sunt un pericol pe sosele fiindca sunt foarte rapizi si pot sari intr-o clipita in fata masinii. Testul se face pe asfalt uscat, iar traseul este format din conuri asezate in forma de S, care simuleaza obstacolul.

In contextul scandalului in care este implicat clubul ADAC care a manipulat rezultatele pentru sondajul ce desemna „masina preferata a germanilor in 2013” (premiul Gelben Engel), publicatia FAZ readuce in prim plan intr-un articol de luni povestea rasturnarii Logan, dand-o ca exemplu de test extrem de dubios care pare sa fi fost facut astfel incat masina sa-l pice.

FAZ reaminteste ca in 2005 scria un articol cu titlul „ADAC, un club al trisorilor?” in care acuza renumita organizatie ca testul a fost neconform. Publicatia scrie ca atunci ADAC a reactionat foarte urat, insa apoi a recunoscut jenata ca testul nu a fost in regula.

Rasturnarea Logan-ului a uimit opinia publica din Romania si a fost de rau augur pentru Grupul Renault in Europa de Vest, unde Dacia se pregatea sa intre, dar suferea o lovitura de imagine. Mesajul era clar: masina este prea ieftina incat sa fie si sigura. Mai mult, clubul recomanda cumpararea unei masini second-hand sigure in locul unei Dacii noi, nesigure.

Testul elanului facut cu Logan a fost inca de atunci considerat controversat fiindca in timpul testul a fost schimbata una dintre jantele de aluminiu si inlocuita cu una de tabla, fiindca janta de aluminiu ar fi cedat. ADAC a spus ca janta a fost schimbata special pentru sesiunea foto si a precizat ca masina se rasturnase mai intai cu toate cele patru jante de aluminiu si apoi pentru sesiunea foto a fost montata roata de rezerva.

Testul i-a facut pe multi sa-si puna intrebari fiindca au existat aspecte ciudate, insa ADAC avea o reputatie aproape impecabila ce nu putea fi clintita cu exemple dintr-un singur test. Acum, scandalul declansat ne face sa privim lucrurile intr-o alta lumina.

ADAC are 8.600 de angajati si functioneaza precum o mare companie, comercializand produse si cataloage si facand review-uri pe multe tipuri de produse.

Saptamana trecuta s-a pornit scandalul dupa ce mai multe publicatii au scris ca s-a manipulat numarul de voturi la una dintre cele noua categorii auto pentru care ADAC acorda premii la fiecare final de an. La categoria “masina preferata a germanilor” Volkswagen Golf a obtinut cele mai multe voturi in mod real, dar presa germana a scris ca numarul de voturi comunicat este de zece ori peste cel obtinut in mod real.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Notifica-ma despre
guest
16 Comments
vechi
noi
Inline Feedbacks
View all comments
val
val
6 ani

nu am link, dar tin minte ca atunci, la rasturnarea Loganului, ADAC s-a scuzat cum ca ar fi folosit din greseala cauciucuri nepotrivite. am uitat intre timp daca prea mici sau prea inguste.
am fost convins ca e mânareala din secunda in care a inceput secventa video la TV.

pacat de ADAC, ca ii admiram pentru ce au facut in materie de salvare/descarcerare/transport bolnavi.

Klaus_CT
Klaus_CT
6 ani

Dupa ce am aflat de pe 0-100 stirea in legatura cu scandalul ADAC, am citit pe net ca toate premiile decernate de catre ADAC, incepand cu 2005, vor fi investigate. Era de asteptat sa se intample asta, restul producatorilor auto vor contesta pe viitor orice rezultat pro VAG. Mai rau ar fi pentru ADAC sa cada in deradere, iar ceea ce vor afirma ei pe viitor sa nu mai conteze. Spre deosebire de ADAC, Dekra claseaza in mod constant modele non germane pe primele pozitii din punctul de vedere al fiabilitatii, iar punctul lor de vedere nu poate fi pus… Citeste mai mult »

Chris
Chris
6 ani

ADAC este nemaipomenit cand e vorba de a te salva dupa un accident sau daca ti s-a stricat masina. Sunt prompti si buni – la munte cred ca nu este zi de week-end sa nu le vezi elicopterul zburand dintr-o parte in alta. Dar atat. In rest sunt ca o firma flamanda dupa bani. Ca membru primesti o revista lunar, teoretic cu articole si analize. 50% din ea e reclame iar articolele sunt de juma' de pagina si slabute. Odata abonat primesti tot la 2-3 luni tot felul de oferte sa te mai asigure si pe altceva pana iti vine… Citeste mai mult »

Fara Plumb
Fara Plumb
6 ani

Se vedea din film ca a debalansat masina intentionat ca sa o rastoarne. Problema e ca Logan-ul vechi nu era chiar un campion la stabilitate si au cam exagerat, ca sa demonstreze asta. Modelul nou nu stiu cum e, dar un Focus cu siguranta nu s-ar fi rasturnat in aceleasi conditii.

val
val
6 ani

daca as fi manager la Renault as comanda urgent un clip publicitar in care o caruta vopsita intr-o anume nuanta de galben, zis si galben ADAC, se rastoarna pe un drum de tara ( oare ar fi mai de impact sa fie in RO sau in DE !?) dupa ce a incercat sa evite un elan 😀 😀
caruta sa fie incriptionata cu un nume gen LOGDAC sau altceva combinatie de Logan / ADAC
la inceputul clipului sa scrie cateva secunde pe ecran "Remember 2005 ?"

cla
cla
6 ani
Reply to  val

esti tare pe bune! super idee!

hazard
hazard
6 ani

Niste nemernici astia de la ADAC. Acum toata lumea arunca cu rahat …. Dar deh, greu de inghitit ideea ca in vreme ce toti producatorii sunt pe minus VW iese pe plus :)…. Aceeasi poveste si cu Porsche… Si nu ADAC e sursa acestor informatii. Si inca un exemplu: ADAC a testat Dacia Sandero cu un rezultat excelent. Eh? Acum ADAC e bun? Si eu mi-am luat Dacia, pentru ca acum au facut-o cum trebuie, chiar daca e mai scumpa, iar Loganul model vechi e o masina slaba din multe puncte de vedere, tocmai de aia nu m-a interesat. Per… Citeste mai mult »

alex
alex
6 ani
Reply to  hazard

acu ca nemtii tin cu nemtii.. e ceva subiectiv si de blamat, dar si dacia e o masina care la viteza devine foarte instabila, mai ales daca e si goala… nu esti sigura pe ea la 110km/h, in curbe deja devine pericol major la o viteza mai mare, trebuie sa abordezi curbele cu viteza redusa.

bebel
bebel
6 ani
Reply to  alex

Nu ma pot abtine sa nu-ti raspund cu un mojic dar adevarat "mai du-te-n p…… mea de prost". Habar nu ai despre ce vorbesti

Klaus_CT
Klaus_CT
6 ani
Reply to  hazard

@hazard
Poate ne vei spune valoarea bugetului pentru publicitate si marketing al grupului VAG in Europa si care sunt motivele pentru care acest grup domina piata europeana. De asemenea, care sunt motivele pentru care publicatii ca Auto Bild claseaza in mod constant modele VAG chiar in fata unor modele BMW sau Mercedes? Acum auzim de scandalul ADAC, chiar nu ti se pare nimic in neregula?
Mi-ar placea sa stiu de ce nu sunt lider pe celelate piete pe care activeaza si de ce au scazut in China.
Poti sa imi spui?

denilsson
denilsson
6 ani

din pacate am vazut muuuulte Loganuri RASTURNATE atat pe drum cat si pe la stiri. DEACEEA nu mi-am luat unul si am preferat 'cazane' germane.

red
red
6 ani

din cauza asta s-a umplut tara de toate cazaturile de masini

ak47
ak47
6 ani

ADAC, pentru ca automobile.

Bucur
Bucur
6 ani

In Romania e mai valabil testul maidanezului. Ca sa-l treceti, NU schimbati directia!

Marius
Marius
6 ani

Am fost sclav la Dacia 1 luna de zile: stiti ce este acolo, fata de puscaria de la Mioveni este ca le dau salarii si drumul acasa dupa 8 ore de munca (sclavagism nu alta!)…nu esti deloc stimat nici daca ai studii superioare (si daca vrei un post pe ce ai invatat iti cer bani (euro), ori trebuie sa slugaresti pe la vreun sef pe acasa, ori esti ruda, ori daca esti femeie trebuie sa stai capra pe la toti imputiti de sefi), mananci din fuga, te caci din fuga, bei cafeaua din fuga, tigara la fel se tipa la… Citeste mai mult »

DBa
DBa
6 ani
Reply to  Marius

Te cred, dar pe alocuri nu ai dreptate… vezi cresterea economica pe judete si vezi pe ce loc e Argesul !!!