In contextul scandalului de mainipulare de la clubul auto german ADAC presa scrie ca si controversatul test al elanului care a dus in 2005 la rasturnarea Dacia Logan ar fi fost o facatura, scrie Frankfurter Allgemeine Zeitung. Publicatia aminteste ca a scris acum noua ani un articol dur la adresa ADAC despre acel test in care procedurile nu au fost respectate. Ziarul scrie ca ADAC a reactionat urat la articol atunci si spune ca noile dezvaluiri arata ca respectatul club a trisat si la teste.
In 2005 Dacia abia lansase Logan si avea sperante mari. Apoi ADAC a facut testul elanului – care simuleaza evitarea prin miscari bruste a unui obstacol, la viteze de 65 km/h -, iar Logan s-a rasturnat si renumitul club german a transmis lumii un mesaj dureros pentru Dacia: masina low-cost romaneasca sta prost la manevrabilitate, iar acest lucru este inacceptabil.
Acest test de manevrabilitate isi are originea in Scandinavia, unde elanii sunt un pericol pe sosele fiindca sunt foarte rapizi si pot sari intr-o clipita in fata masinii. Testul se face pe asfalt uscat, iar traseul este format din conuri asezate in forma de S, care simuleaza obstacolul.
In contextul scandalului in care este implicat clubul ADAC care a manipulat rezultatele pentru sondajul ce desemna „masina preferata a germanilor in 2013” (premiul Gelben Engel), publicatia FAZ readuce in prim plan intr-un articol de luni povestea rasturnarii Logan, dand-o ca exemplu de test extrem de dubios care pare sa fi fost facut astfel incat masina sa-l pice.
FAZ reaminteste ca in 2005 scria un articol cu titlul „ADAC, un club al trisorilor?” in care acuza renumita organizatie ca testul a fost neconform. Publicatia scrie ca atunci ADAC a reactionat foarte urat, insa apoi a recunoscut jenata ca testul nu a fost in regula.
Rasturnarea Logan-ului a uimit opinia publica din Romania si a fost de rau augur pentru Grupul Renault in Europa de Vest, unde Dacia se pregatea sa intre, dar suferea o lovitura de imagine. Mesajul era clar: masina este prea ieftina incat sa fie si sigura. Mai mult, clubul recomanda cumpararea unei masini second-hand sigure in locul unei Dacii noi, nesigure.
Testul elanului facut cu Logan a fost inca de atunci considerat controversat fiindca in timpul testul a fost schimbata una dintre jantele de aluminiu si inlocuita cu una de tabla, fiindca janta de aluminiu ar fi cedat. ADAC a spus ca janta a fost schimbata special pentru sesiunea foto si a precizat ca masina se rasturnase mai intai cu toate cele patru jante de aluminiu si apoi pentru sesiunea foto a fost montata roata de rezerva.
Testul i-a facut pe multi sa-si puna intrebari fiindca au existat aspecte ciudate, insa ADAC avea o reputatie aproape impecabila ce nu putea fi clintita cu exemple dintr-un singur test. Acum, scandalul declansat ne face sa privim lucrurile intr-o alta lumina.
ADAC are 8.600 de angajati si functioneaza precum o mare companie, comercializand produse si cataloage si facand review-uri pe multe tipuri de produse.
Saptamana trecuta s-a pornit scandalul dupa ce mai multe publicatii au scris ca s-a manipulat numarul de voturi la una dintre cele noua categorii auto pentru care ADAC acorda premii la fiecare final de an. La categoria “masina preferata a germanilor” Volkswagen Golf a obtinut cele mai multe voturi in mod real, dar presa germana a scris ca numarul de voturi comunicat este de zece ori peste cel obtinut in mod real.
16 comentarii
nu am link, dar tin minte ca atunci, la rasturnarea Loganului, ADAC s-a scuzat cum ca ar fi folosit din greseala cauciucuri nepotrivite. am uitat intre timp daca prea mici sau prea inguste.
am fost convins ca e mânareala din secunda in care a inceput secventa video la TV.
pacat de ADAC, ca ii admiram pentru ce au facut in materie de salvare/descarcerare/transport bolnavi.
Dupa ce am aflat de pe 0-100 stirea in legatura cu scandalul ADAC, am citit pe net ca toate premiile decernate de catre ADAC, incepand cu 2005, vor fi investigate.
Era de asteptat sa se intample asta, restul producatorilor auto vor contesta pe viitor orice rezultat pro VAG. Mai rau ar fi pentru ADAC sa cada in deradere, iar ceea ce vor afirma ei pe viitor sa nu mai conteze.
Spre deosebire de ADAC, Dekra claseaza in mod constant modele non germane pe primele pozitii din punctul de vedere al fiabilitatii, iar punctul lor de vedere nu poate fi pus la indoiala. Este pacat cand intreaga istorie a unui organism atat de important ca ADAC, este terfelita de o manarie ieftina.
Legat de Dacia, Renault le-a cam dat tuturor peste nas cu modelele producatorului de la Mioveni. Chiar daca este un low cost, Dacia este si un best seller, indiferent de piata.
ADAC este nemaipomenit cand e vorba de a te salva dupa un accident sau daca ti s-a stricat masina. Sunt prompti si buni – la munte cred ca nu este zi de week-end sa nu le vezi elicopterul zburand dintr-o parte in alta. Dar atat. In rest sunt ca o firma flamanda dupa bani. Ca membru primesti o revista lunar, teoretic cu articole si analize. 50% din ea e reclame iar articolele sunt de juma' de pagina si slabute.
Odata abonat primesti tot la 2-3 luni tot felul de oferte sa te mai asigure si pe altceva pana iti vine sa renunti la totul, numai sa te lase in pace, s.a.m.d.
Am avut tendinta uneori sa ma uit la review-urile pe care le fac la masini sau la alte produse. Fara exceptie primele sunt intotdeauna germane cu toate ca orice alta autoritate arata altceva. Topurile ADAC sunt intotdeauna altfel decat ale restului lumii, de aceea am incetat demult a le mai lua in considerare.
Se vedea din film ca a debalansat masina intentionat ca sa o rastoarne. Problema e ca Logan-ul vechi nu era chiar un campion la stabilitate si au cam exagerat, ca sa demonstreze asta. Modelul nou nu stiu cum e, dar un Focus cu siguranta nu s-ar fi rasturnat in aceleasi conditii.
daca as fi manager la Renault as comanda urgent un clip publicitar in care o caruta vopsita intr-o anume nuanta de galben, zis si galben ADAC, se rastoarna pe un drum de tara ( oare ar fi mai de impact sa fie in RO sau in DE !?) dupa ce a incercat sa evite un elan 😀 😀
caruta sa fie incriptionata cu un nume gen LOGDAC sau altceva combinatie de Logan / ADAC
la inceputul clipului sa scrie cateva secunde pe ecran "Remember 2005 ?"
esti tare pe bune! super idee!
Niste nemernici astia de la ADAC. Acum toata lumea arunca cu rahat …. Dar deh, greu de inghitit ideea ca in vreme ce toti producatorii sunt pe minus VW iese pe plus :)…. Aceeasi poveste si cu Porsche… Si nu ADAC e sursa acestor informatii. Si inca un exemplu: ADAC a testat Dacia Sandero cu un rezultat excelent. Eh? Acum ADAC e bun?
Si eu mi-am luat Dacia, pentru ca acum au facut-o cum trebuie, chiar daca e mai scumpa, iar Loganul model vechi e o masina slaba din multe puncte de vedere, tocmai de aia nu m-a interesat.
Per global concernul Volkswagen este in top, cititi pe unde vreti. Dar vai, ADAC e partinitor cu VW…pff, pe bune?! :)))
acu ca nemtii tin cu nemtii.. e ceva subiectiv si de blamat, dar si dacia e o masina care la viteza devine foarte instabila, mai ales daca e si goala… nu esti sigura pe ea la 110km/h, in curbe deja devine pericol major la o viteza mai mare, trebuie sa abordezi curbele cu viteza redusa.
Nu ma pot abtine sa nu-ti raspund cu un mojic dar adevarat "mai du-te-n p…… mea de prost". Habar nu ai despre ce vorbesti
@hazard
Poate ne vei spune valoarea bugetului pentru publicitate si marketing al grupului VAG in Europa si care sunt motivele pentru care acest grup domina piata europeana. De asemenea, care sunt motivele pentru care publicatii ca Auto Bild claseaza in mod constant modele VAG chiar in fata unor modele BMW sau Mercedes? Acum auzim de scandalul ADAC, chiar nu ti se pare nimic in neregula?
Mi-ar placea sa stiu de ce nu sunt lider pe celelate piete pe care activeaza si de ce au scazut in China.
Poti sa imi spui?
din pacate am vazut muuuulte Loganuri RASTURNATE atat pe drum cat si pe la stiri. DEACEEA nu mi-am luat unul si am preferat 'cazane' germane.
din cauza asta s-a umplut tara de toate cazaturile de masini
ADAC, pentru ca automobile.
In Romania e mai valabil testul maidanezului. Ca sa-l treceti, NU schimbati directia!
Am fost sclav la Dacia 1 luna de zile: stiti ce este acolo, fata de puscaria de la Mioveni este ca le dau salarii si drumul acasa dupa 8 ore de munca (sclavagism nu alta!)…nu esti deloc stimat nici daca ai studii superioare (si daca vrei un post pe ce ai invatat iti cer bani (euro), ori trebuie sa slugaresti pe la vreun sef pe acasa, ori esti ruda, ori daca esti femeie trebuie sa stai capra pe la toti imputiti de sefi), mananci din fuga, te caci din fuga, bei cafeaua din fuga, tigara la fel se tipa la tine de catre tot felul de aurolaci pusi in functie de sefi de UEL, sefii romanii sunt paznici (sefi peste sefi, aveam asa senior ajutor de sef de UEL, sef de UEL, adjunct sef de atelier, sef de atelier, sef de schimb, sef de sectie (departament)…apoi dracu mai stie cati directori si secretare ultimul francezul…salariile lor incepau de la 3000 de ron si se terminau cu sutele de euro, unii nu puteau sa-si justifice salariile atat de prosti sunt!….astea se gaseste in pretul Loganului cumparat de dv. Ce nu am inteles de ce-i mai zice Dacia, Dacia nu mai exista, Dacia a fost cumparata de francezi, acum e a lor, daca peaca din uzina aia noi romanii nu mai putem face DACIA, acolo romanu-i sclavul francezului, (francezul se foloseste de de sefii romani alesi sa fie cat mai prosti posibil! ca sa nu comenteze!) ca sa-i puna la munca si scot profit la greu….Romaniei ce-i revine???….prea putin tot profitul se duce in FRANTA!….Toti se inghesuie sa aiva un loc de munca la Dacia, Dacia e un El Dorado, eu zic ca mai bine lipsa, m-am dus dinou la firma mea mica cu un salariul modest dar sunt stimat de patron (pentru ca am un singur sef!) am si timp liber sa-mi beau cafeaua si o tigara fara sa tipe vreun aurolac de sef la mine!!!!!!
Te cred, dar pe alocuri nu ai dreptate… vezi cresterea economica pe judete si vezi pe ce loc e Argesul !!!