Acasa Media Scandal in Germania, dupa ce renumita asociatie auto ADAC a falsificat rezultatele unui premiu auto de traditie

Scandal in Germania, dupa ce renumita asociatie auto ADAC a falsificat rezultatele unui premiu auto de traditie

de Vlad Barza

Vehicul de interventie ADAC (sursa - Wikimedia Commons)

Automobil Clubul German (ADAC – Allgemeiner Deutscher Automobil-Club) este in centrul unui scandal de proportii, care s-a lasat cu demisii, dupa ce a iesit la iveala faptul ca a fost modificat numarul de voturi in clasamentul pentru premiul „masina preferata a germanilor”, scrie AFP. Categoria a fost castigata de Volkswagen Golf, care a obtinut in mod real cele mai multe voturi, dar in clasamentul publicat avea de zece ori peste numarul de voturi obtinute cu adevarat.

Scandalul este grav din cauza faptul ca ADAC este o asociatie renumita si foarte puternica, are 19 milioane de membri, iar testele sale sunt considerate un etalon in industrie.

ADAC are 8.600 de angajati si functioneaza precum o mare companie, comercializand produse si cataloage si facand review-uri pe multe tipuri de produse.

Saptamana trecuta mai multe publicatii au scris ca s-a manipulat numarul de voturi la una dintre cele noua categorii auto pentru care ADAC acorda premii la fiecare final de an. La categoria „masina preferata a germanilor” Volkswagen Golf a obtinut cele mai multe voturi in mod real, dar presa germana a scris ca numarul de voturi comunicat este de zece ori peste cel obtinut in mod real.

ADAC a admis ca cifrele au fost modificate, iar Michael Ramstetter, sef al revistei ADAC Motorwelt (cu tiraj mare, de 14 milioane exemplare) a demisionat. Clubul spune ca a declansat o ancheta interna si ca vrea sa repare deficitul de imagine cauzat.

Deutsche Welle scrie ca ADAC a negat saptamana trecuta de mai multe ori cele scrise in ziarele germane, insa in final a trebuit sa recunoasca. Pentru ca astfel de lucruri sa nu se mai intample, viitoarele sondaje vor fi facute cu audit extern si vor fi certificate de notari, promit cei de la ADAC.

Ziarul german Die Zeit citeaza, in editia online, un expert care spune ca toate testele facute de ADAC sunt puse sub semnul intrebarii dupa acest scandal. Asociatia este foarte puternica, de multe ori si-a impus opinia, iar dezvaluirile aduc o criza de incredere.

14 comentarii

Brembo 20 ianuarie 2014 - 11:54

Golful e un mare fas!!!!!Arata anost si merge la fel!Focus,Mazda 3 ,Civic, noul 308 sunt peste aceasta uratenie!

Reply
Andy 20 ianuarie 2014 - 16:21

Brembo, Dvs. ce masina conduceti?
fssssssssss

Reply
doruc 20 ianuarie 2014 - 11:56

…nu mai sunt nici nemtii ce erau odata….

Reply
Mihai 20 ianuarie 2014 - 12:20

…datorita emigrantilor 🙂

Reply
Otto 20 ianuarie 2014 - 14:00

Heil siktir 🙂

Reply
Ovi 20 ianuarie 2014 - 12:19

nu tot ADAC a rasturnat Loganul in 2005, ca sa arate lumii cat de proasta e masina???

Ca orice institutie care acumuleaza prea multa putere, incepe sa fie partinitoare (in cazul de fata, intr-un mod foarte stupid, de vreme ce golful iesise oricum primul, dar deh, probabil amenintat puternic de Focus, Mazda3, etc). Ma intreb ce ar fi in stare daca VW ar iesi pe locul 2…

De acord cu Die Zeit, orice om intreg la cap o sa suspecteze ADAC de falsuri de acum incolo…

Reply
Calipers 20 ianuarie 2014 - 12:19

O fi el fas, da' vinde cat toate alealalte frumuseti la un loc 🙂

Reply
Brembo 20 ianuarie 2014 - 12:38

Pe aceeasi logica parizerul si crenvurstii sunt cele mai tari alimente, ca-s cele mai vandute :))

Reply
oaspetele 20 ianuarie 2014 - 19:12

De cand parizaru si crenvurstii (lol) costa mai mult decat muschiu file ?

Reply
Klaus_CT 20 ianuarie 2014 - 13:00

Este normal ca in Germania premiul de cea mai buna, preferata sau dorita masina sa fie castigat de un brand german. Nu este nimic in neregula cu asta, insa nu poti sa castigi un astfel de premiu la o diferenta atat de dramatica fata de concurenti. Sincer acum, o fi Golful cea mai vanduta masina din Europa, dar mai ales din Germania, insa… merita oare sa te discreditezi pentru multi ani de acum incolo pentru a face din Volkswagen un obiect atat de dezirabil in fata clientilor? Nu!
Cand un astfel de subiect iese in presa concurenta VAG va pune la indoiala nu doar subiectivismul actualului clasament, ci si pe cele trecute castigate de VW.
VAG nici macar nu are nevoie de o astfel de publicitate mincinoasa, masinile lor se vand bine, au adus pe piata noul GTI, Golful are vanzari excelente, chiar mai ai nevoie si de un premiu ADAC care sa confirme ca ai cea mai dorita masina, din moment ce pe bune, ai castigat acel premiu de fapt?
Nu vad logica, pur si simplu.

Reply
bancher 20 ianuarie 2014 - 15:57

Sunt de acord cu klaus, ca de obicei a punctat bine.
iar afirmatia lui Brembo ca Mazda3 e mai buna decat Golf, o iau ca pe o gluma buna. Glof VI are motoare ca lumea, vine si cu 1,4 TSI de 140 CP, si cu 1,4 TSI (+compresor) de 160 CP, iar mazda 3 ce are? Un motor aspirat de 1.6l si 105CP…
Nici Ford nu e mai grozav la motorizare….vin cu 1,0 ecoboost si 130 CP, care nu se misca rau pt un motor mic, dar nici pe departe nu se compara cu 1.4 TSI//
Ce sa mai, nemtii inca domina piata auto, sunt peste asiatici si americani.

Reply
Andy 20 ianuarie 2014 - 16:23

De acord si as adauga: VW 2.0 TDI 140 CP – cine a condus stie la ce ma refer…si totul cu un consum mediu sub 6% 🙂

Reply
Klaus_CT 20 ianuarie 2014 - 17:48

Salut bancher,

Din punctul de vedere al motoarelor, Ford sta cel putin la fel de bine ca VW, in oferta lor se afla un Ecoboost de 1 litru in doua variante de putere (100 cp si 125 cp), Ecoboostul de 1.6 tot in doua variante de putere (150 cp si 180 cp), cel de 2 litri si un aspirat 1.6 de 125 cp.
Motoarele diesel de pe Ford sunt dezvoltate impreuna cu PSA si sunt recunoscute ca fiind cele mai performante de pe piata. Comparativ cu ce facea Ford pana prin 2009-2010, acum chiar au cu ce se lauda, iar in prezent Ecoboost-urile sunt etalon in ceea ce priveste motorizarile otto. Motorul 1.4 TSI este concurent al Ecoboost-ului de 1600 cmc, nu a celui de un litru. Cel de 1 litru se dueleaza cu 1.2 TSI 🙂
In rest, de acord cu ce afirmi.

Reply
imc 20 ianuarie 2014 - 18:43

Ba tocmai ca Vw Golf are nevoie de o astfel de reclama. Lumea o cumpara pt ca are incredere in marca Vw in special, si in masinile germane in general : in toate top-urile, review-urile, Golf-ul a fost considerat etalon de calitate, confort, fiabilitate. De asta este cumparata masina. O cumpara cei care vor sa mearga la sigur, fara sa riste. Celorlalti producatori le ramane sa se bata pe clientii segmentelor de nisa, adica cei care vor ceva mai ieftin, mai sportiv, sau mai aratos etc. In ultimii ani mai multi producatori au incercat sa aduca modelele lor la acelasi nivel de 'calitate aparenta' cu Golful, si inevitabil au ajuns si la acelasi nivel de pret. Si totusi, modelele lor nu se vand ……. pentru ca oamenii nu au incredere.
Puneti sigla hyundai sau peugeot pe un golf……… vedeti cati il mai cumpara. Si da, trebuie sa fii naiv sa crezi ca e prima data cand Vw apeleaza la astfel de reclame…. e doar prima data cand au fost prinsi.

Reply

Lasa un comentariu