Acasa Qoros Euro NCAP spune ca cea mai sigura masina dintre cele 33 testate anul trecut este una chinezeasca: Qoros 3 Sedan

Euro NCAP spune ca cea mai sigura masina dintre cele 33 testate anul trecut este una chinezeasca: Qoros 3 Sedan

de Vlad Barza

Crash Test Qoros 3 Sedan (sursa - Euro  NCAP)

Organizatia independenta Euro NCAP a anuntat cele sapte modele care s-au dovedit a fi cele mai sigure din totalul de 33 de masini testate anul trecut, iar printre nominalizatii la diverse categorii se numara Renault ZOE si Maserati Ghibli. Interesant este ca cea mai sigura masina din toate cele testate in 2013 este masina Qoros 3 Sedan din China.

Euro NCAP spune ca e de apreciat faptul ca, desi cerintele din testele de impact sunt tot mai severe in ultimii ani, numarul masinilor care primesc patru si cinci stele a ramas mare.

Organziatia a testat 33 de masini anul trecut si, in functie de punctajele obtinute la testele de impact, a publicat modelele care s-au clasat cel mai bine la sase categorii. cu mentiunea ca la MPV-uri mici doua modele au primit premiul.

  • Categoria Supermini: Renault ZOE
  • Categoria Small Family: Qoros 3 Sedan
  • Categoria Large Family: Lexus IS 300h
  • Categoria Small Off-Road 4X4: Jeep Cherokee
  • Categoria Small MPV: Kia Carens si Ford Tourneo Connect
  • Categoria Executive: Maserati Ghibli

In afara de aceste categorii, EuroNCAP a tinut sa mentioneze ca, dintre toate masinile testate, cele mai bune rezultate le-a avut Qoros 3 Sedan, care a fost si prima masina chinezeasca ce a primit cinci stele.

Masinile chineze au vanzari slabe in Europa de Vest din cauza problemelor de fiabilitate, iar la Euro NCAP in 2010 un model chinez Landwind obtinea doar doua stele din cinci.

Cele sapte campioane din 2013 (sursa - EuroNCAP)

5 comentarii

Sandel 9 ianuarie 2014 - 15:18

Oare cat de mult or fi "sponsorizat" chinezii pentru testele Euro NCAP?

Reply
Klaus_CT 9 ianuarie 2014 - 17:23

Cu siguranta nu au "sponsorizat" absolut deloc. Daca ar fi "sponsorizat" cu ceva, cu siguranta restul producatorilor auto ar fi sesizat treaba asta, iar Euro NCAP s-ar fi discreditat in cel mai penibil mod posibil.
O astfel de organizatie nu ar risca asa ceva.
QOROS este prima masina chinezeasca ce nu s-ar face de ras in fata unui model european, insa daca privesti putin mai adanc vei vedea ca nu chinezii au conceput aceasta masina, ci europeni ca Gert Hildebrand, care s-a ocupat de designul unor masini ca VW Golf MK3, Opel Kadett, Mini Coupe/Clubman/Countryman sau Seat Leon.
Deci… opinez ca au fost facute pe bune testele 🙂

Reply
Stelian Tanase 10 ianuarie 2014 - 17:20

Mr Klaus, ori esti din presa, ori nu mai esti. Chiar crezi ca o organizatie independenta nu face compromisuri?
Trebuie sa fim cel putini naivi. Situatia este oarecum similara cu Formula 1 in care cel mai mare buget de echipa il aloca Ferrari si tot el castiga cursa dupa cursa. A fost si unul dintre motivele pentru care nu mai uit la F1.

Tot o producatorii au un interes si contribuie intr-un fel sau altul, problema este ca nu se sare calul si toata lumea este multumita. E un comert in toata regula.

Reply
Klaus_CT 10 ianuarie 2014 - 19:14

Pai nu sunt din presa, dar poate-mi pui o vorba buna la Adrian Mitrea, cine stie, poate-mi da o sansa 🙂
Nu vad legatura intre campionatul de F1 si articolul de fata. Dar hai sa presupunem ca echipa cu cel mai mare buget din F1 castiga automat si campionatul…. Nu cumva te inseli? Da, Ferarri are cel mai mare buget si asta se intampla de vreo 50 de ani, insa ultima data cand Ferarri a castigat un campionat de F1 a fost in 2008. In rest au castigat Renault, Brawn GP si Red Bull Racing. Motoarele Renault au facut legea in F1 in ultimii ani.
Intre 1983 si 1999 Ferarri nu a castigat titlul mondial la constructori, iar la piloti intre 1979 (Jody Scheckter) si 2000 (Michael Schumacher) a fost seceta. Ar trebui sa te uiti la F1 din nou, mai ales ca Redbull este o echipa frumoasa.
Legat de Euro NCAP, da, consider ca o reputata organizatie independenta nu ar face compromisuri care sa bata la ochi in halul asta.

Reply
dan 10 ianuarie 2014 - 09:55

Asta explica clar de ce:

In September 2013, the Qoros 3 became the first car originated in China to achieve a five-star rating on the Euro NCAP crash tests. The car scored a 95% on adult occupant protection and an 87% on child occupant protection. In addition, it scored 77% on pedestrian protection and 81% on its safety assist system.[5]
The Qoros Safety development was led by Andy Piper, formerly from Saab Automobile in Sweden

Reply

Lasa un comentariu