Acasa Foto FOTO: Asa arata noul SEAT Leon CUPRA si vine cu 265 CP si 280 CP

FOTO: Asa arata noul SEAT Leon CUPRA si vine cu 265 CP si 280 CP

de Adrian Mitrea

Seat Leon Cupra (sursa - Seat)

Noul simbol de inalta performanta al marcii spaniole SEAT, modelul Leon CUPRA, isi face aparitia pe internet, dezvaluindu-se in primele poze oficiale, iar in showroom-urile din Romania va ajunge in a doua parte a acestui an, a anuntat importatorul, Porsche Romania. Noul SEAT Leon CUPRA vine in versiuni de 265 Cai Putere (CP) si 280 CP, putand avea fie transmisie manuala cu sase viteze sau automatizata DSG cu sase trepte.

Ambele versiuni de putere ale noului SEAT Leon CUPRA sunt animate de un propulsor turbo pe benzina de 2 litri, cu injectie directa.

Masina are diferential blocabil si este disponibila atat in versiuni cu cinci usi (Leon), cat si si cu trei usi (Leon SC, de la Sport Coupe). Este pentru prima data cand Leon are o versiune cu trei usi si deci tot prima oara cand exista un Leon CUPRA SC. Aceasta atinge 100 km/h in 5,7 secunde (DSG) sau 5,8 secunde (manuala, 6 trepte). Viteza maxima este limitata electronic la 250 km/h. Cuplul maxim de 350 Nm este obtinut pe un interval de turatie cuprins intre 1.750 si 5.300 rpm. CUPRA de 195 kW / 265 CP si un cuplu maxim de 350 Nm este doar cu o fractiune de secunda mai lent decat versiunea de 280 CP. Timpul de care are nevoie pentru a accelera de la 0 la 100 km/h este de 5,8 secunde (DSG) sau 5,9 secunde (manuala, 6 trepte).

Consumul mediu de combustibil pentru ambele variante de propulsoare este de 6,4 litri/100 km cu transmisia DSG (Leon 5 usi: 6,6 l/100 km) si de 6,6 l/100 km cu transmisia manuala. Acesta inseamna emisii de CO2/km de 149, respectiv 154 de grame. In comparatie cu modelul precedent inseamna o reducere a emisiilor cu 41 de grame.

„Cu noul Leon CUPRA, marca SEAT face din nou un salt urias. CUPRA este un automobil rafinat, de inalta performanta, care combina dinamica expresiva cu relaxarea oferita pe distante lungi de nivelul ridicat de confort si un real sentiment al calitatii superioare”, a declarat Jurgen Stackmann, directorul general (CEO) al SEAT.

Printre echipamentele de top livrate in echiparea standard se numara sistemul DCC pentru controlul dinamic al sasiului, diferentialul fata, electronic, directia progresiva, CUPRA Drive Profile si farurile cu tehnologie LED, a anuntat Seat.

In ciuda dotarilor considerabil imbunatatite, noua generatie cantareste cu 55 kilograme mai putin decat modelul similar anterior. Noua generatie a sistemului DCC pentru controlul dinamic al sasiului, creata special pentru CUPRA, dispune de o sensibilitate mai mare si timpi de reactie redusi, si adapteaza sasiul in cateva milisecunde la conditiile curente. Acelasi lucru se aplica si pentru preferintele soferului – CUPRA Drive Profile permite o personalizare extinsa a tinutei de drum.

Noul diferential de pe puntea fata imbunatateste semnificativ tractiunea si manevrabilitatea acestui automobil cu tractiune fata. Sistemul utilizeaza mai multe placi, actionate hidraulic si controlate electronic. Forta maxima de blocare este de 1.600 Nm si, in cazuri extreme, tractiunea poate fi transmisa in proportie de 100% catre o singura roata. Diferentialul este integrat in toate sistemele implicate in manevrabilitate, precum ESP si EDS. Acesta nu imbunatateste doar tractiunea, ci elimina si efectul torque steering. Mai mult, controlul subtil pe care-l exercita nu are niciun impact negativ asupra modului in care soferul simte directia.

De asemenea oferita ca dotare standard, directia progresiva imbunatateste manevrabilitatea noului Leon CUPRA. Soferul resimte precizia si relaxarea cu care se manevreaza sistemul de directie, printr-o miscare mai putin ampla a directiei, reducand numarul de schimbari de priza, mai ales in timpul manevrelor de virare si parcare. Directia noului Leon CUPRA functioneaza cu un raport progresiv prin intermediul zimtilor variabili de pe cremaliera.

Sistemul ESP a fost dezvoltat si mai mult pentru CUPRA si astfel permite abordarea unui stil de condus foarte sportiv, pastrand in acelasi timp in totalitate siguranta in functionare. Pentru utilizarea foarte dinamica, precum pe un circuit de curse, acesta poate fi dezactivat in doua etape – prima etapa dezactiveaza controlul tractiunii si pune sistemul ESP in modul sport, permitand derapaje mai mari. A doua etapa dezactiveaza complet sistemul ESP.

CUPRA Drive Profile permite adaptarea caracteristicilor noului Leon CUPRA pe o plaja larga, in asa fel incat sa raspunda preferintelor individuale ale soferului. Pe langa modurile Comfort si Sport, modul CUPRA a reprezentat, desigur, un punct central pentru inginerii din Martorell. Raspunsul la actionarea pedalei de acceleratie este foarte sensibil in aceasta setare, in timp ce transmisia DSG functioneaza in modul cel mai sportiv de schimbare a treptelor de viteza, iar actuatorul de sunet suporta toata gama de tonuri ale motorului supraalimentat. Sistemul DCC de control dinamic al sasiului, directia progresiva si diferentialul de pe puntea fata, functioneaza, de asemenea, cu setarile cele mai sportive.

CUPRA 280 se diferentiaza din punct de vedere vizual prin jantele sale unice, de 19 inch, cu finisare de culoarea titanului, prin Pachetul Aerodinamic, care include un eleron pe marginea din spate a plafonului, inscriptia CUPRA pe etrierele de frana si carcase negre pentru oglinzile retrovizoare exterioare. Ornamentele din cockpit-ul acestei versiuni sportive sunt finisate in negru lucios (sau, alternativ, in crom clasic).

Scaunele sport acoperite cu Alcantara, volanul CUPRA si sistemul Media System Plus cu ecran tactil color, de 5,8 inch, se numara printre dotarile standard de la interior, adaugandu-se la lista cuprinzatoare de dotari de baza a modelului Leon FR. O caracteristica particulara a interiorului CUPRA este iluminarea ambientala. LED-urile din panourile usilor subliniaza conturul designului interior si accentueaza senzatia premium pe care o da compartimentul pasagerilor. in acelasi timp, iluminarea ambientala ofera ocupantilor posibilitatea de a se orienta mai bine si o senzatie si mai pregnanta de spatiu mare. Culoarea LED-urilor poate fi adaptata prin intermediul CUPRA Drive Profile – acestea stralucesc rosu in modul CUPRA, iar setarea standard este cu alb.

2 comentarii

Klaus_CT 9 ianuarie 2014 - 13:10

Un model superb al grupului VAG, singurul din punctul meu de vedere ce merita atentie, alaturi de GTI. Seat face nota usor discordanta cu VW si Skoda.
De obicei cumparatorii de Seat nu sunt neaparat fani VW, ci isi cumpara masina pentru modul in care arata si pentru ca are un design latin.
Modelul de fata nu este doar o masina, ci o bestie ce se va lua de gat cu Focusul ST, VW Golf GTI sau Renault Megane RS.
In domeniul hot hatch-urilor se duce poate cea mai frumoasa lupta din segmentul masinilor non premium.

Reply
Iesi acasa 9 ianuarie 2014 - 21:37

Are un "design latin"?

Reply

Lasa un comentariu