Acasa Foto In garajul nostru: Opel Ampera

In garajul nostru: Opel Ampera

de Adrian Mitrea

Caracteristici detaliate ale modelului testat

Model

Opel Ampera

Echipare

Segment, numar de locuri C, 4
Tractiune

pe rotile din fata

Lungime / latime / inaltime (in milimetri) 4.498 / 1.787 / 1.439
Ampatament (in milimetri)

2.685

Greutate (in kilograme)

1.732

Capacitatea rezervorului (in litri)

35

Volumul portbagajului / cu bancheta spate rabatata (in litri) 310 / 1.005
Coeficient aerodinamic (Cx)

0,28

Motor si performante dinamice

Capacitate cilindrica (in centimetri cubi)

1.398

Carburant

benzina (86 CP, 130 Nm) + electric (151 CP)

Putere maxima (in Cai Putere / kilowati) 151 / 111
Cuplu maxim (in Newton-metru)

370

Numar de cilindri si dispunere 4 cilindri in linie
Dispunerea motorului in fata, transversal
Distributie 4 supape pe cilindru, doua axe cu came
Alimentare injectie indirecta
Raport compresie 10,5:1
Viteza maxima (km/h)

161

Acceleratie 0-100 km/h (secunde)

9

Consum urban declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi)

1,2

Consum extraurban declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi)

1,2

Consum mixt declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi)

1,2

Norma de depoluare si emisii de dioxid de carbon pe kilometru, declarate de producator (in grame) Euro 5, 27
Consum in test-drive

7,1 litri/100 km

Traseu test-drive Bucuresti si imprejurimi,in total 400 de kilometri

Tren de rulare

Suspensie fata independenta de tip McPherson, arcuri elicoidale, bara stabilizatoare
Suspensie spate

semi-independenta, punte H cu brate trase, arcuri elicoidale

Directie servoasistata electric, cu cremaliera
Frane fata discuri ventilate (300 mm diametru)
Frane spate

discuri pline (292 mm diametru)

Dimensiuni anvelope (latime, talon, diametru) 215 / 55 R17 98V XL
Producator anvelope si model

Nokian WR

Dotari standard si optionale ale modelului testat

Dotari standard (selectie)
  • ABS (previne blocarea rotilor la franare si mentinerea traiectoriei dorite)

  • EBD (distributie electronica a fortei de franare)

  • cruise control

  • ESP (controlul electronic al stabilitatii)

  • 6 airbag-uri (2 frontale, 2 laterale si 2 de tip cortina)

  • detector presiune pneuri

  • senzori de ploaie si lumina

  • proiectoare de ceata

  • inchidere centralizata cu telecomanda-cheie

  • sistem de pornire Open and Start (fara a atinge cheia, e suficienta prezenta ei in buzunar)

  • alarma

  • computer de bord

  • tapiterie din piele

  • scaune fata incalzite

  • touch screen 7 inch

  • aer conditionat cu reglare automata

  • geamuri electrice fata-spate

  • oglinzi reglabile electric si incalzite

  • radio CD cu 6 difuzoare si conectivitate Bluetooth

  • volan imbracat in piele, cu comenzi audio si pentru cruise control

  • servodirectie electr-hidraulica variabila in functie de viteza

  • jante din aliaj usor model Sport, de 17 inch

  • cutie de viteze automata cu o singura treapta

Dotari optionale (selectie, preturi cu TVA)
  • vopsea alb perlat (825 euro)

Garantie 2 ani (generala), 8 ani sau 160.000 km (pentru baterie)
Protectia generala oferita pasagerilor conform testelor Euro NCAP

5 stele din 5 posibile

Protectia oferita ocupantilor adulti / copiilor / pietonilor

85% / 78% / 41%

Nivelul de asistare al sistemelor de siguranta

86%

Pret fara TVA al modelului testat

32.177 euro

Pret cu TVA de 24% inclusapentru modelul testat

39.900 euro

 

17 comentarii

Garett 14 decembrie 2013 - 07:48

Masina asta are un singur pacat: e mult prea scumpa! Atunci cand era in faza de prototip se vorbea de un pret in jur de 25000, ceea ce ar fi facut-o sa fie considerata o alternativa viabila. Insa la "doar" 40000 se duce intr-o categorie in care nu prea are ce cauta…

Reply
Bucolic 14 decembrie 2013 - 13:28

Acum, la un pret mediu de 2Euro litrul de combustibil, pe o Insignia dai cu 15000Euro mai putin decat pe Ampera. Acesti 15.000Euro inseamna 7500l de combustibil, adica aproape 110.000km la un consum de 7l%!!! La un 20.000km pe an, inseamna 6 ani, la ampera ar trebui sa-i schimbi bateria dupa 6-8 ani si aceasta ar mai costa vreo 8000 Euro. Pana ce combustibilul nu va ajunge la 6-8 Euro, lumea nu va trece pe hibride in masa.

Reply
andrei 14 decembrie 2013 - 14:43

te inseli, pana nu scade pretul la hibride, lumea nu le va lua. daca va ajunge benzina 6-8 euro, lumea va renunta la masini, nu isi va lua hibride, ca degeaba incepe sa merite sa le iei, daca nu ai cu ce. ca se scumpeste benzina de 4-5 ori nu inseamna ca si salariile fac la fel. din nefericire 😀

Reply
Florian 14 decembrie 2013 - 14:53

Ati calculat un pret pe kilometru parcurs cu motorul electric?
Cati kW consuma pentru o incarcare completa a bateriei?

Reply
dorel 14 decembrie 2013 - 15:19

Citez: "dupa cateva zeci de minute de incarcare, Ampera a refuzat sa mai primeasca curent, pe motiv ca amperajul este slab, lucru semnalizat pe incarcatorul special. Asta s-a intamplat in parcarea publica subterana de la Universitate, Bucuresti, iar acasa la bunica nu am reusit sa reincarc deloc Ampera, desi am conectat-o in aceleasi prize pe care tatal meu le foloseste pentru a alimenta aparatul de sudura sau masina de spalat." – asta e o problema MAJORA care o sa franeze orice vanzare a masinii.

Reply
John 11 februarie 2014 - 12:30

Renault Fluence EV se poate incarca la orice priza, inclusiv aia monofazata de 220V. In principu nu ar trebui sa fie problema daca este curentul prea slab. Bateria daca e goala ar trebui sa se incarce oricum. Este o problema de constructie a modelului daca nu se poate incarca de la orice priza.

Reply
Luk 14 decembrie 2013 - 18:09

Eu am cumparat Ampera acum 2 luni de la un dealer Opel din Germania cu 22500 eur + tva fabricatie 2012 si cu 7000 km echipata full (pretul de nou fusese 52060 eur DDP). Am parcurs 3000km pana acum si am consumat doar 60 litri de benzina.
O incarcare completa a bateriei inseamna 13kw (aprox 5,5 lei tva inclus). Bateriile si motorul electric au garantie 8 ani iar eroarea la incarcare apare doar daca nu are impamantare priza. De aici socotiti voi..

Reply
Fara Plumb 15 decembrie 2013 - 16:04

Da, in tarile normale pentru masini electrice ai tot felul de facilitati, atat la cumparare cat si ulterior la impozit si taxa de drum.
La noi nu sunt, pentru ca statul roman considera ca daca poti cumpara o masina cu 40k Eur poate sa-ti ia si el din buzunar alte cateva mii.

Reply
Peter 18 decembrie 2013 - 13:36

BRAVO , ASA E.

Reply
Stefan 16 decembrie 2013 - 11:52

Pai hai sa socotim:
22500 * 1.19 = 26775
Masina are un an vechime si 7000 km si deja s-a devalorizat cu 25285 Euro (48,56%) !!!
Ori ai mai modificat datele "afacerii" – prietenii stiu de ce- , ori modelul asta are o depreciere spectaculoasa in primul an de utilizare.

Reply
Alin 26 noiembrie 2017 - 00:31

si asta ati facut fara sa fie incarcata la priza?

Reply
andrei 14 decembrie 2013 - 22:19

Tare soundtrack-ul 🙂 . O sugestie – daca ati putea filma in alte orase din Romania precum Brasov sau Sibiu, review-urile ar arata si mai bine dpdv al imaginii de cadru. Bucurestiul arata ca un oras post-apocaliptic.

Toate cele bune !

Reply
Bogdan 16 decembrie 2013 - 14:58

Tocmai ce m-am intors dintr-o mini vacanta in Olanda. Pot sa va spun ca in Amsterdam era plin de Opel Ampera … foarte multe pe strazi, foarte multe la incarcat. Nu imi explic de ce, stiam ca Olandezii sunt super zgarciti … si la ce pret are masina asta …

Reply
Emi 17 decembrie 2013 - 14:13

Motorul cu ardere interna nu are legatura directa cu propulsia? El doar antreneaza masina electrica generatoare?

Reply
wkd 17 decembrie 2013 - 16:26

de ce seamana atat de mult cu honda ? le-au murit designerii ?

Reply
boby 19 ianuarie 2014 - 19:55

seaman tare cu honda

Reply
marinelionescu 11 februarie 2014 - 19:05

Salut!
In articol scrie ca , dupa ce Chevrolet se va retrage din Europa, Opel Ampera nu va mai avea nici un concurent.
"Pana la retragerea Chevrolet din Europa, in 2015, cel mai important rival si singurul deocamdata ramane fratele Chevrolet Volt. Alte masini de dimensiuni similare, cu tehnologie similara, pur si simplu nu exista. Daca banii te intereseaza mai mult decat tehnologia sau modelul"
uite aici concurentul: http://www.volvocars.com/uk/top/about/news-events

Reply

Lasa un comentariu