Caracteristici detaliate ale modelului testat |
|
Model |
Opel Ampera |
Echipare |
– |
Segment, numar de locuri | C, 4 |
Tractiune |
pe rotile din fata |
Lungime / latime / inaltime (in milimetri) | 4.498 / 1.787 / 1.439 |
Ampatament (in milimetri) |
2.685 |
Greutate (in kilograme) |
1.732 |
Capacitatea rezervorului (in litri) |
35 |
Volumul portbagajului / cu bancheta spate rabatata (in litri) | 310 / 1.005 |
Coeficient aerodinamic (Cx) |
0,28 |
Motor si performante dinamice |
|
Capacitate cilindrica (in centimetri cubi) |
1.398 |
Carburant |
benzina (86 CP, 130 Nm) + electric (151 CP) |
Putere maxima (in Cai Putere / kilowati) | 151 / 111 |
Cuplu maxim (in Newton-metru) |
370 |
Numar de cilindri si dispunere | 4 cilindri in linie |
Dispunerea motorului | in fata, transversal |
Distributie | 4 supape pe cilindru, doua axe cu came |
Alimentare | injectie indirecta |
Raport compresie | 10,5:1 |
Viteza maxima (km/h) |
161 |
Acceleratie 0-100 km/h (secunde) |
9 |
Consum urban declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi) |
1,2 |
Consum extraurban declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi) |
1,2 |
Consum mixt declarat de producator (in litri la 100 de kilometri parcursi) |
1,2 |
Norma de depoluare si emisii de dioxid de carbon pe kilometru, declarate de producator (in grame) | Euro 5, 27 |
Consum in test-drive |
7,1 litri/100 km |
Traseu test-drive | Bucuresti si imprejurimi,in total 400 de kilometri |
Tren de rulare |
|
Suspensie fata | independenta de tip McPherson, arcuri elicoidale, bara stabilizatoare |
Suspensie spate |
semi-independenta, punte H cu brate trase, arcuri elicoidale |
Directie | servoasistata electric, cu cremaliera |
Frane fata | discuri ventilate (300 mm diametru) |
Frane spate |
discuri pline (292 mm diametru) |
Dimensiuni anvelope (latime, talon, diametru) | 215 / 55 R17 98V XL |
Producator anvelope si model |
Nokian WR |
Dotari standard si optionale ale modelului testat |
|
Dotari standard (selectie) |
|
Dotari optionale (selectie, preturi cu TVA) |
|
Garantie | 2 ani (generala), 8 ani sau 160.000 km (pentru baterie) |
Protectia generala oferita pasagerilor conform testelor Euro NCAP |
5 stele din 5 posibile |
Protectia oferita ocupantilor adulti / copiilor / pietonilor |
85% / 78% / 41% |
Nivelul de asistare al sistemelor de siguranta |
86% |
Pret fara TVA al modelului testat |
32.177 euro |
Pret cu TVA de 24% inclusapentru modelul testat |
39.900 euro |
17 comentarii
Masina asta are un singur pacat: e mult prea scumpa! Atunci cand era in faza de prototip se vorbea de un pret in jur de 25000, ceea ce ar fi facut-o sa fie considerata o alternativa viabila. Insa la "doar" 40000 se duce intr-o categorie in care nu prea are ce cauta…
Acum, la un pret mediu de 2Euro litrul de combustibil, pe o Insignia dai cu 15000Euro mai putin decat pe Ampera. Acesti 15.000Euro inseamna 7500l de combustibil, adica aproape 110.000km la un consum de 7l%!!! La un 20.000km pe an, inseamna 6 ani, la ampera ar trebui sa-i schimbi bateria dupa 6-8 ani si aceasta ar mai costa vreo 8000 Euro. Pana ce combustibilul nu va ajunge la 6-8 Euro, lumea nu va trece pe hibride in masa.
te inseli, pana nu scade pretul la hibride, lumea nu le va lua. daca va ajunge benzina 6-8 euro, lumea va renunta la masini, nu isi va lua hibride, ca degeaba incepe sa merite sa le iei, daca nu ai cu ce. ca se scumpeste benzina de 4-5 ori nu inseamna ca si salariile fac la fel. din nefericire 😀
Ati calculat un pret pe kilometru parcurs cu motorul electric?
Cati kW consuma pentru o incarcare completa a bateriei?
Citez: "dupa cateva zeci de minute de incarcare, Ampera a refuzat sa mai primeasca curent, pe motiv ca amperajul este slab, lucru semnalizat pe incarcatorul special. Asta s-a intamplat in parcarea publica subterana de la Universitate, Bucuresti, iar acasa la bunica nu am reusit sa reincarc deloc Ampera, desi am conectat-o in aceleasi prize pe care tatal meu le foloseste pentru a alimenta aparatul de sudura sau masina de spalat." – asta e o problema MAJORA care o sa franeze orice vanzare a masinii.
Renault Fluence EV se poate incarca la orice priza, inclusiv aia monofazata de 220V. In principu nu ar trebui sa fie problema daca este curentul prea slab. Bateria daca e goala ar trebui sa se incarce oricum. Este o problema de constructie a modelului daca nu se poate incarca de la orice priza.
Eu am cumparat Ampera acum 2 luni de la un dealer Opel din Germania cu 22500 eur + tva fabricatie 2012 si cu 7000 km echipata full (pretul de nou fusese 52060 eur DDP). Am parcurs 3000km pana acum si am consumat doar 60 litri de benzina.
O incarcare completa a bateriei inseamna 13kw (aprox 5,5 lei tva inclus). Bateriile si motorul electric au garantie 8 ani iar eroarea la incarcare apare doar daca nu are impamantare priza. De aici socotiti voi..
Da, in tarile normale pentru masini electrice ai tot felul de facilitati, atat la cumparare cat si ulterior la impozit si taxa de drum.
La noi nu sunt, pentru ca statul roman considera ca daca poti cumpara o masina cu 40k Eur poate sa-ti ia si el din buzunar alte cateva mii.
BRAVO , ASA E.
Pai hai sa socotim:
22500 * 1.19 = 26775
Masina are un an vechime si 7000 km si deja s-a devalorizat cu 25285 Euro (48,56%) !!!
Ori ai mai modificat datele "afacerii" – prietenii stiu de ce- , ori modelul asta are o depreciere spectaculoasa in primul an de utilizare.
si asta ati facut fara sa fie incarcata la priza?
Tare soundtrack-ul 🙂 . O sugestie – daca ati putea filma in alte orase din Romania precum Brasov sau Sibiu, review-urile ar arata si mai bine dpdv al imaginii de cadru. Bucurestiul arata ca un oras post-apocaliptic.
Toate cele bune !
Tocmai ce m-am intors dintr-o mini vacanta in Olanda. Pot sa va spun ca in Amsterdam era plin de Opel Ampera … foarte multe pe strazi, foarte multe la incarcat. Nu imi explic de ce, stiam ca Olandezii sunt super zgarciti … si la ce pret are masina asta …
Motorul cu ardere interna nu are legatura directa cu propulsia? El doar antreneaza masina electrica generatoare?
de ce seamana atat de mult cu honda ? le-au murit designerii ?
seaman tare cu honda
Salut!
In articol scrie ca , dupa ce Chevrolet se va retrage din Europa, Opel Ampera nu va mai avea nici un concurent.
"Pana la retragerea Chevrolet din Europa, in 2015, cel mai important rival si singurul deocamdata ramane fratele Chevrolet Volt. Alte masini de dimensiuni similare, cu tehnologie similara, pur si simplu nu exista. Daca banii te intereseaza mai mult decat tehnologia sau modelul"
uite aici concurentul: http://www.volvocars.com/uk/top/about/news-events…