Acasa General Motors Holden, marca auto nationala a Australiei, va inceta productia. Aproape 3.000 de oameni raman fara loc de munca

Holden, marca auto nationala a Australiei, va inceta productia. Aproape 3.000 de oameni raman fara loc de munca

de Vlad Barza

(sursa - Holden)

Holden, marca auto nationala a Australiei, isi va inceta productia in 2017, a anuntat grupul General Motors, care a invocat mai multi factori de natura financiara. Holden a avut anul trecut o productie de 85.000 de unitati, dar vanzarile au scazut drastic in criza. Compania este cunoscuta in afara tarii pentru modelul Commodore, care a fost exportat pe mai multe continente si sub alte brand-uri. In primavara si Ford a anuntat ca va inceta productia australiana in 2016.

Holden este parte a General Motors din 1938 si a atins si vanzari locale anuale de peste 150.000 unitati, trimitand masini si la export. Multe dintre modelele Holden sunt versiuni rebranduite ale unor modele Opel si Chevrolet.

In ultimii ani vanzarile au tot scazut, iar GM a anuntat acum ca din 2017 nu va mai fabrica masini in cele doua uzine australiene din provinciile South Australia si Victoria.

General Motors spune ca, indiferent cat ar intoarce cifrele pe toate partile, productia de masini in Australia pur si simplu nu mai este viabila pe termen lung. Dan Akerson, sef al General Motors, spune ca s-a creat o „furtuna perfecta”, adica un cumul de factori nefavorabili ce au dus la o situatie grea. Akerson se refera la aprecierea dolarului australian, la costurile mari de productie si la piata competitiva si fragmentata.

Holden va continua vanzarile de masini in Australia si dupa 2017, insa cei 2.900 de angajati ai uzinelor vor ramane fara loc de munca. Desi GM nu a confirmat, presa a scris de ceva timp ca productia ce va disparea in Australia va fi inlocuita cu masini ce vor fi produse la uzinele sud-coreene ale General Motors.

Cel mai cunoscut model Holden este Commodore, a carui prima generatie a aparut in 1978. Masina s-a vandut la export pe mai multe continente, atat sub brandul Opel, cat si sub cel al Chevrolet.

In Australia se vand anual circa 1,1 milioane de masini noi, insa sub un sfert sunt produse local, procentul scazand puternic in ultimii opt ani. In Australia, in afara de Holden, mai produc doi mai constructori auto: Toyota (circa 100.000 masini/an) si Ford (sub 40.000 unitati/an). Productia totala a depasit cu putin 220.000 de unitati anul trecut, insa a fost departe de anii buni 2007 si 2008, cand s-au depasit 330.000 unitati.

Marile temeri sunt ca si Toyota va decide sa inchida productia, in conditiile in care deja doi din trei producatori au anuntat ca-si fac bagajele. In total, aproximativ 50.000 de oameni lucreaza in industria auto, marea parte la furnizori de componente, insa in conditiile in care GM si Ford vor pleca, acestia vor avea mult mai putine comenzi si vor fi nevoiti sa se restranga.

2 comentarii

D.C. 12 decembrie 2013 - 09:25

Sunt placut surprins de calitatea articolului. De altfel, 0-100 nu m-a dezamagit niciodata.

Putin mai multe detalii despre ce s-a intamplat, mai aproape de sursa, aici: http://www.nzherald.co.nz/business/news/article.c

Reply
Australianu 12 decembrie 2013 - 12:31

O observație importantă.
Australia este un stat federal,
South Australia și Victoria sunt STATE, nu PROVINCII !!!
La fel ca în SUA

Reply

Lasa un comentariu