Curentul downsizing – scaderea capacitatii cilindrice a motorului, concomitent cu cresterea performantelor si eficientei – atinge si cea mai cunoscuta marca de automobile sport de lux din lume, Ferrari. Potrivit directorului general (CEO), Amadeo Felisa, Ferrari lucreaza la un motor V8 turbo, care va echipa inlocuitorul modelului California, scrie Top Gear.
“Supraalimentarea cu turbina si injectia directa reprezinta calea corecta spre performanta si mai ridicata, fara a plati asta in consum. Ca sa obtii aceeasi performanta cu un motor natural aspirat este dificil. (…) Pentru ca performantele sa evolueze asa cum au facut-o in ultimii 4-5 ani, turbo este solutia”, a spus Felisa.
Avand in vedere ca Ferrari a dezvoltat experimental si automobile hibride, executivul marcii sport italiene spune ca hibridizarea nu este o solutie pentru automobilele obisnuite ale Ferrari, ci doar pentru varfurile de gama.
In plus, Felisa a spus ca motoarele V12 vor ramane in continuare natural aspirate, fara turbo si motor electric.
Inlocuitorul modelului California va sosi pe piata spre sfarsitul anului 2014 si va avea alt nume, plus noi tehnologii, cum ar fi Side Slip Angle Control (SSAC), care practic te invata si te lasa sa faci derapaje intr-un mod controlat si sigur.