Acasa Foto FOTO: Ce noutati au pregatit producatorii auto pentru Salonul Auto de la Tokyo 2013

FOTO: Ce noutati au pregatit producatorii auto pentru Salonul Auto de la Tokyo 2013

de Adrian Mitrea

Noutati Tokyo 2013 (sursa - 0-100.ro)
Noutati Tokyo 2013 (sursa - 0-100.ro)

Producatorii auto japonezi stralucesc la a 43-a editie a Salonului Auto de la Tokyo (22 noiembrie-1 decembrie) si au pregatit atat masini cu design emotional, cat si autovehicule pur functionale si patratoase. Printre cele mai importante aparitii se numara Honda Vezel (viitor rival pentru Nissan Juke), Lexus RC (viitor rival pentru BMW Seria 4 Coupe), Mitsubishi Concept XR-PHEV si Honda S660 Concept. Iata informatii pe scurt despre fiecare dintre aceste masini si fotografii de la Salon.

BMW Seria 4 Cabriolet

Dintre marcile premium europene, BMW se remarca la Tokyo printr-un stand cuprinzator, a carui principala noutate este Seria 4 Cabriolet. Acest model se diferentiaza de modelele BMW Seria 3 printr-o serie de particularitati tehnice. Comparativ cu BMW Seria 3 Cabriolet, noul BMW Seria 4 Cabriolet a crescut in latime, ecartament si ampatament.

Seria 4 Cabriolet inlocuieste din 2014 actualul Seria 3 Cabriolet. Astfel, Seria 4 Cabrio devine al doilea exponent al familiei de modele Seria 4, dupa Seria 4 Coupe. La fel ca modelul care iese din productie, BMW Seria 4 Cabriolet are plafon metalic (hard top) retractabil, din trei bucati.

Pe langa modelul standard sunt disponibile trei linii speciale de echipare si un pachet M Sport. Versiunile Sport Line, Modern Line si Luxury Line pot fi alese pentru personalizarea noului cabriolet cu detalii speciale de interior si exterior.

La lansare, BMW Seria 4 Cabriolet poate fi comandat cu unul dintre cele doua motoare pe benzina, unul cu sase cilindri dispusi in linie (BMW 435i Cabriolet) si unul cu patru cilindri (BMW 428i Cabriolet), dar si un propulsor diesel cu patru cilindri (BMW 420d Cabriolet). Aceste motoare acopera un interval de performanta cuprins intre 135 kW/184 CP si 225 kW/306 CP si dispun de cea mai noua tehnologie BMW TwinPower Turbo. Toate corespund normelor Euro 6, potrivit producatorului auto german.

BMW 4 Series Cabriolet
BMW 4 Series Cabriolet

Daihatsu: FC-Deck Concept si Kopen Concept

Fara planuri de a ajunge in productia de serie Daihatsu FC-Deck Concept este transpunerea in realitate, la scara mai redusa, a unui a unui cap tractor. Conceptul are dimensiuni foarte reduse, similare unei masini de oras.

Pe de alta parte, Kopen Concept anunta relansarea ideii de masina decapotabila accesibila, de mici dimensiuni, care a mai existat in trecut sub umbrela Daihatsu. Acel model se cheama Copen, dar a fost scos din productie din cauza vanzarilor slabe si pretului totusi ridicat. Ramane de vazut daca Kopen va ajunge pana la urma in productie si daca va reusi sa faca o figura frumoasa pe piata, ce nu a reusit vechiul model.

Daihatsu FC-Deck Concept
Daihatsu FC-Deck Concept

Daihatsu Kopen Concept
Daihatsu Kopen Concept

Honda: Vezel, S660 CONCEPT si MC-β

Dupa ce rivalii de la Nissan au deschis o noua nisa cu Juke, aceea a SUV-urilor de clasa B, iata ca Honda se alatura acestui curent prin modelul Vezel. Prezentat sub forma finala la Tokyo, Vezel este un SUV de oras (clasa B) care va fi lansat pe piata mondiala in 2014, insa clientii japonezi vor putea sa-l cumpere incepand din 20 decembrie 2013. Mai multe informatii despre masina vor fi anuntate pe 19 decembrie. Honda Vezel preia tehnologia de propulsie de la Honda CR-Z, adica un sistem hibrid cu motor pe benzina de 1,5 litri si motor electric.

S660 CONCEPT dezvaluie latura emotionala a masinilor Honda, fiind parca un urmas al decapotabilei S2000, ce-i drept, cu o caroserie mult mai mica si design revolutionar. Honda nu da prea multe detalii despre S660 CONCEPT, insa Takanobu Ito, presedinte si director general (CEO) al Honda a confirmat la Tokyo ca acest concept va avea un corespondent de serie in 2015. Ito a explicat ca S660 reprezinta incarnarea gandirii libere a tinerilor designeri si ingineri de la Honda.

Micul Honda MC-β este un vehicul electric gandit pentru distante scurte si pare sa fie conceput ca un rival pentru Renault Twizy. Honda spune ca micul vehicul electric are o raza de intoarcere de 3,3 metri, ceea ce-l face foarte usor de manevrat in oras. Honda MC-β are 2.495 mm lungine, 1.280 mm latime si 1.545 mm inaltime. Vehiculul poate depasi 70 km/h, avand un motor ce dezvolta o putere constanta de 6 kW si un varf de 11 kW. Autonomia este de peste 80 km si bateria litiu-ion se incarca in mai putin de trei ore la o priza de 220 V.

Honda Vezel Hybrid
Honda Vezel Hybrid

Honda S660 CONCEPT
Honda S660 CONCEPT

Honda MC
Honda MC

Isuzu mu-X

Pentru Thailanda, Asia de Sud si Australia, Isuzu a creat mu-X, un SUV derivat din pick-up-ul D-MAX. Producatorul spune ca a lucrat la imbunatatirea confortului si a sigurantei. De asemenea, merita notat ca Isuzu mu-X a fost creat pentru ca Isuzu sa patrunda si in segmentul vehiculelor pentru pasageri in pietele mentionate anterior – unde se bucura de vanzari foarte bune si o imagine pe masura.

Isuzu mu-X
Isuzu mu-X

Lexus RC

Lexus RC este gata de lansare si vine sa concureze cu BMW Seria 4 Coupe, Audi A5, Lexus G Coupe si Mercedes-Benz Clasa C Coupe. Vor exista doua versiuni, RC 350 (cu motor V6 de 3,5 litri pe benzina) si RC300h (cu motor de 2,5 litri pe benzina si motor electric). Lexus RC are 4.695 mm lungime, 1.840 mm latime, 1.395 mm inaltime si un ampatament de 2.730 mm.

Lexus RC 300h
Lexus RC 300h

MINI Cooper S

A treia generatie MINI cu trei usi produsa sub umbrela BMW nu este noutate doar la Tokyo, ci si la Salonul Auto de la Los Angeles.

Noul model este semnificativ mai mare decat cel care iese din productie, vine cu motoare complet noi si poate fi echipat cu tehnologii de iluminare si siguranta de ultima ora.

Pentru noul MINI vor fi disponibile cinci culori pentru caroserie, iar plafonul poate fi comandat fie in culoarea caroseriei, fie in culori de contrast (alb, negru) fara a creste pretul.

Ca particularitate a interiorului, atat indicatorul pentru viteza, cat si turometrul, sunt acum montate pe coloana de directie si pot fi vazute prin cercul volanului.

Optional sunt disponibile faruri cu LED, proiectoare de ceata cu LED si stopuri cu LED. Tot optional ramane si pachetul de lumini interioare cu LED-uri multicolore.

Noul MINI este mai lung cu 98 mm, mai lat cu 44 mm si mai inalt cu 7 mm. De asemenea, ampatamentul este mai mare cu 28 mm, iar ecartamentele fata si spate au fost marite cu 42 mm, respectiv 34 mm. Spatiul pentru pasageri a crescut de asemenea, iar acum sezutul banchetei spate este cu 23 mm mai lat. Volumul portbagajului a crescut cu 51 litri, la un total de 211 litri.

MINI Cooper vine cu motor de 1,5 litri pe benzina, cu trei pistoane, de 100 kW/136 CP, versiunea Cooper S are motor de 2 litri pe benzina, cu patru cilindri, de 141 kW/192 CP, iar versiunea Cooper D are motor turbo diesel de 1,5 litri, cu trei cilindri, de 85 kW/116 CP. Toate aceste motoare sunt complet noi si urmeaza principii constructive care se vor regasi de acum incolo pe toate modelele BMW si MINI.

MINI Cooper S
MINI Cooper S

Mitsubishi: GC-PHEV, XR-PHEV si Concept AR

Mitsubishi da tonul shimbarii la Tokyo si ne arata un SUV de mari dimensiuni (GC-PHEV) si unul compact (XR-PHEV), dar si o masina de familie plasata la granita dintre monovolum si SUV (Concept AR).

Primul dintre ele, GC-PHEV are motor V6 pe benzina, supraalimentat, si beneficiaza de tractiune integrala permanenta si motor electric. Puterea este transmisa rotilor prin intermediul unei cutii de viteze automata cu opt trepte.

Mai micul XR-PHEV este tot hibrid, iar motorul pe benzina este turbo pe benzina de 1,1 litri. Practic, prin acest concept, Mitsubishi isi anunta noul motor pe benzina de capacitate cilindrica mica, dar si ideile pentru un SUV de oras cu design dinamic.

In fine, Concept AR beneficiaza de acelasi motor de 1,1 litri si prefigureaza o masina la granita dintre monovolum si SUV.

Mitsubishi Concept GC-PHEV
Mitsubishi Concept GC-PHEV

Mitsubishi Concept XR-PHEV
Mitsubishi Concept XR-PHEV

Nissan: BladeGlider, IDx

BladeGlider este unul dintre cele mai putin conventionale autovehicule de la Tokyo, fiind gandit de la zero pentru a fi performant si eficient. Acest autovehicul este inspirat din masina electrica de curse ZEOD RC, avand in componenta caroseriei elemente din fibra de carbon. In fata, BladeGlider are un ecartament de doar 1000 mm, insa spatele este foarte lat si ii asigura stabilitate. Distributa maselor fata/spate este de 30%/70%.

Conceptele IDx Freeflow si IDx NISMO au un aspect retro, dar utilizeaza tehnologii de fabricatie moderne. Propulsia lui IDx Freeflow ar putea fi asigurata de un motor de 1,2 sau 1,5 litri pe benzina, in combinatie cu o transmisie cu variatie continua (CVT), spune Nissan.

Nissan BladeGlider
Nissan BladeGlider

Nissan IDx Freeflow
Nissan IDx Freeflow

Porsche Macan

La fel ca si noul MINI, Macan are premiera atat la Tokyo, cat si la Los Angeles. Macan este un SUV compact, pozitionat sub Cayenne, oferit standard cu tractiune integrala permanenta si PDK – transmisie cu dublu ambreiaj, automatizata. Numele de Macan provine din cuvantul indonezian pentru tigru.

La lansare vor fi dispnobile versiunile Macan S, Macan S Diesel si Macan Turbo. Pe larg despre acest model poti citi AICI.

Porsche Macan
Porsche Macan

Subaru: Levorg Concept, Cross Sport Design

Conceptul Levorg al Subaru anunta atat un nou model, care va intra in productie in primavara anului 2014, cat si un nou motor. Este vorba despre un propulsor boxer de 1,6 litri, turbo, pe benzina, cu injectie directa. Asadar, iata ca si Subaru se alatura curentului downsizing.

Subaru Cross Sport Design este un shooting brake puternic inspirat din coupe-ul de serie BRZ (masina dezvoltata de Subaru impreuna cu Toyota). Avand in vedere recenziile pozitive pe care le-au primit atat Subaru BRZ, cat si Toyota GT 86, cei doi producatori auto japonezi exploreaza modalitati de a extinde ideea BRZ/GT 86 si la modele mai practice, cum ar fi o caroserie shooting brake si una cu patru usi. Ramane de vazut ce se va intampla in urmatorii ani, deoarece confirmari oficiale inca nu exista.

Subaru Levorg Tourer
Subaru Levorg Tourer

Subaru Cross Sport Design
Subaru Cross Sport Design

Suzuki: Crosshiker, Hustler, X-LANDER

Suzuki Crosshiker este o evolutie a conceptului G70 prezentat tot la Tokyo, in 2011, si subliniaza intentiile Suzuki de lansa masini de teren mici si atragatoare. Daca va intra in productie, Crosshiker va concura cu Fiat Panda 4×4. Suzuki anunta si un motor nou dezvoltat pe Crosshiker, de 1 litru, cu trei pistoane. Compania nu mentioneaza daca este supraalimentat sau nu. Crosshiker cantareste doar 810 kg.

Hustler este o masina de oras, avand prin urmare dimensiuni mici, dar si unele trasaturi specifice SUV-urilor si versatilitate mare.

X-LANDER este o masina recreationala, 4×4, cu sistem de propulsie hibrid. Acest concept este bazat pe cunoscutul Jimny, avand un motor de 1,3 litri pe benzina, cuplat la cutie de viteze manuala comandata electronic.

Suzuki Crosshiker
Suzuki Crosshiker

Suzuki Hustler
Suzuki Hustler

Suzuki X-LANDER
Suzuki X-LANDER

Toyota FCV Concept

Toyota FCV Concept ne arata ca japonezii de la Toyota sunt tot mai aproape de a introduce pe piata masina pe hidrogen. Cu data de lansare programata pentru 2015, FCV in varianta de serie va avea o autonomie de 500 km.

FCV Concept are 4.870 mm lungime, 1.810 mm latime, 1.535 mm inaltime si un ampatament de 2.780 mm. Masina are cele doua rezervoare de hidrogen amplasate sub ea, intr-un compartiment rezistent, si poate asigura transport pentru patru pasageri.

Toyota FCV Concept
Toyota FCV Concept

TUM CREATE EVA

Producatorul TUM CREATE a realizat un prototip de taxi electric, denumit EVA, care poate fi reincarcat in 15 minute. Cu energia astfel incarcata, EVA poate parcurge pana la 200 km. Acest taxi futurist are aer conditionat individual pentru pasagerii din spate, scaun pentru copil integrat si un sistem de infotainment care poate prelua prin wireless si Bluetooth muzica sau alte date din telefonul pasagerului.

Desi este prezentat la Tokyo, acest taxi este creat de germani si japonezi. Denumirea TUM vine de la Technische Universitat Munchen. La proiect au mai lucrat si experti de la Nanyang Technological University (NTU).

TUM CREATE EVA
TUM CREATE EVA

Yamaha Motiv.e

Bazat pe masina facuta de Gordon Murray, micul Yamaha Motiv.e este o masina electrice de oras, avand un design modern si tehnologie de ultima ora. Aspectul sau aminteste de smart fortwo.

Yamaha Motiv.e
Yamaha Motiv.e

Y-Concept YT01

In cele din urma, la Tokyo este expus chiar si un concept pentru un tractor al viitorului.

Y-Concept YT01 Advanced Tractor
Y-Concept YT01 Advanced Tractor

 

Yamaha Motiv.eYamaha Motiv.eY-Concept YT01 Advanced TractorTUM CREATE EVATUM CREATE EVAToyota FCV ConceptSuzuki X-LANDERSuzuki X-LANDERSuzuki HustlerSuzuki HustlerSuzuki CrosshikerSuzuki CrosshikerSubaru Levorg TourerSubaru Levorg TourerSubaru Cross Sport DesignSubaru Cross Sport DesignPorsche MacanPorsche MacanNissan IDx NISMONissan IDx NISMONissan IDx FreeflowNissan IDx FreeflowNissan BladeGliderNissan BladeGliderMitsubishi Concept XR-PHEVMitsubishi Concept XR-PHEVMitsubishi Concept GC-PHEVMitsubishi Concept GC-PHEVMINI Cooper SMINI Cooper SLexus RC 300hLexus RC 300hIsuzu mu-XIsuzu mu-XHonda Vezel HybridHonda Vezel HybridHonda S660 CONCEPTHonda S660 CONCEPTHonda MCDaihatsu Kopen ConceptDaihatsu Kopen ConceptDaihatsu FC-Deck ConceptDaihatsu FC-Deck ConceptBMW 4 Series CabrioletBMW 4 Series Cabriolet

Lasa un comentariu

avatar
  Subscribe  
Notifica-ma despre