Acasa Curiozitati Cum se poate umple de masini electrice una dintre cele mai izolate capitale din lume

Cum se poate umple de masini electrice una dintre cele mai izolate capitale din lume

de Vlad Barza

Thimphu, capitala statului Bhutan (sursa - Wikimedia Commons)

Thimpu, capitala micului regat himalayan Bhutan, este un orasel de 120.000 de locuitori, insa ar putea ajunge sa aiba mai multe masini electrice decat orase cu milioane de locuitori, scrie Financial Times. Oficialii din Bhutan discuta cu cei de la Nissan pentru a inlocui masinile existente in capitala cu vehicule electrice Leaf, in contextul in care electricitatea este mult mai ieftina, iar distantele sunt foarte mici.

Ideea ii apartine lui Tshering Tobgay, prim ministru al micului stat ce numara sub 750.000 de locuitori. El vrea ca Thimpu sa devina un „hub” pentru masini electrice si spun ca daca ar fi aduse 2.000 de Leaf, oraselul ar deveni unul „electrificat” din punct de vedere automobilistic.

Bhutan este unul dintre cele mai izolate state de pe glob, numarul strainilor ce pot intra este limitat si sunt impuse taxe mari de vizitare. In plus, persoanele fizice nu au avoie sa detina masini din import, acesta fiind un privilegiu al autoritatilor care conduc tara cu mana de fier.

Premierul a discutat si cu cei de la Tesla Motors si l-a avut gazda pe seful Renault-Nissan, Carlos Ghosn. Tobgay ar vrea ca Bhutanul sa devina un centru de cercetare in domeniul masinilor electrice si chiar sa devina si un producator de astfel de masini in versiune low-cost.

Statul Bhutan are hidrocentrale si produce electricitate ieftina, foarte importante fiind exporturile catre India. Acesta ar fi un atuu pentru patrunderea masinilor electrice, altul fiind ca distantele in capitala sunt extrem de mici si autonomia mai redusa a masinilor electrice nu va fi deloc problema.

Primul pas ar fi ca vehiculele detinute de guvern sa fie inlocuite de masini electrice pana in martie 2014, apoi urmand gradual sa fie inlocuite si taxiurile si putinele masini personale. Parcul auto de taxiuri al capitalei are 3,500 de unitati, aproape toate produse in India. Estimarile bhutanezilor arata ca un sofer de taxi care plateste acum in medie 13 dolari/zi pentru carburanti ar scapa de 80 de ori mai ieftin cu o masina electrica.

Nissan a confirmat ca a purtat discutii comerciale si spune ca aplauda initiativa Bhutanului de a trece la masini electrice.

Lasa un comentariu