Grupul BMW a prezentat a treia generatie MINI produsa de cand germanii au preluat marca premium britanica MINI, iar acest debut al noului model coincide cu ziua in care se aniverseaza 107 ani de la nasterea lui Alec Issigonis, creatorul brandului MINI. Noul model este semnificativ mai mare decat cel care iese din productie, vine cu motoare complet noi si poate fi echipat cu tehnologii de iluminare si siguranta de ultima ora.
Pentru noul MINI vor fi disponibile cinci culori pentru caroserie, iar plafonul poate fi comandat fie in culoarea caroseriei, fie in culori de contrast (alb, negru) fara a creste pretul.
Ca particularitate a interiorului, atat indicatorul pentru viteza, cat si turometrul, sunt acum montate pe coloana de directie si pot fi vazute prin cercul volanului.
Optional sunt disponibile faruri cu LED, proiectoare de ceata cu LED si stopuri cu LED. Tot optional ramane si pachetul de lumini interioare cu LED-uri multicolore.
Noul MINI este mai lung cu 98 mm, mai lat cu 44 mm si mai inalt cu 7 mm. De asemenea, ampatamentul este mai mare cu 28 mm, iar ecartamentele fata si spate au fost marite cu 42 mm, respectiv 34 mm. Spatiul pentru pasageri a crescut de asemenea, iar acum sezutul banchetei spate este cu 23 mm mai lat. Volumul portbagajului a crescut cu 51 litri, la un total de 211 litri.
MINI Cooper vine cu motor de 1,5 litri pe benzina, cu trei pistoane, de 100 kW/136 CP, versiunea Cooper S are motor de 2 litri pe benzina, cu patru cilindri, de 141 kW/192 CP, iar versiunea Cooper D are motor turbo diesel de 1,5 litri, cu trei cilindri, de 85 kW/116 CP. Toate aceste motoare sunt complet noi si urmeaza principii constructive care se vor regasi de acum incolo pe toate modelele BMW si MINI.
De asemenea, toate cele trei motoare vin standard cu transmisii manuale cu sase trepte, iar optional este disponibila o cutie de viteze automata sau automata sport (ambele nou dezvoltate), si ele tot cu sase viteze. Acestea vor avea moduri de functionare GREEN, MID si SPORT, facilitand fie un condus mai economic, fie unul neutru, fie unul sportiv. Aceasta posibilitate de a alege modul functionare al transmisiei este parte a filosofiei MINIMALISM, alaturi de sistemul start/stop pentru motor.
Pentru prima data pentru un MINI sunt disponibile, optional, suspensii adaptive (Dynamic Damper Control), alaturi de sisteme precum ESP (sau DSC), controlul tractiunii (DTC) si diferential electronic (EDLC).
Alte noi echipamente disponibile sunt Head-Up Display, cruise control adaptiv (bazat pe camera video, nu pe radar), avertizare in caz de coliziune iminenta cu o alta sau cu un pieton, inclusiv cu franare automata initiala, asistenta pentru faza lunga, asistenta la parcare, camera video pentru marsarier si detectare a semnelor de circulatie.
Rotile pot fi de 15, 16, 17 sau 18 inch.?Coeficientul aerodinamic este 0,28 pentru Cooper si Cooper D.
1 comentariu
da arata foarte bine si asta