Hyundai i20 facelift se vrea o alternativa la masinile de clasa B mai consacrate, cum ar fi Skoda Fabia sau Opel Corsa, din care pare si inspirat i20. Totodata, masina testata vine cu un motoras care pe hartie arata promitator: turbo diesel de 1,1 litri, cu trei pistoane si 75 de Cai Putere (CP). Sa fi reusit Hyundai sa faca o masina de oras mai buna decat germanii sau americanii?
click aici pentru galeria foto
Concept
Intr-un segment B atat de disputat, Hyundai nu avea cum sa lipseasca, mai ales ca vrea sa cresca mult in Europa. i20 este deci raspunsul sud-coreenilor de la Hyundai in clasa mica.
Design
i20 a parut o copie a lui Opel Corsa de cand a aparut pe piata, iar aceasta restilizare primita de curand nu rezolva mare lucru. De fapt, acum, Hyundai i20 seamana cu Mazda2 din fata si cu Opel Corsa din spate. E departe de a fi o masina originala.
Asemanarile cu alte modele continua si in interior: instrumentele de bord par inspirate din cele ale vechiului Polo si ale lui Golf V.
Tehnologie, confort si dotari
Dincolo de toate acestea, i20 are cateva caracteristici care-l fac interesant. Comenzile au ergonomie foarte buna, scaunele sunt surprinzator de confortabile si potrivite. Chiar si sezutul banchetei din spate e bine profilat si moale.
In fata schimbatorului exista un spatiu de depozitare ce poate fi acoperit, iar in zona franei de mana si a schimbatorului mai sunt multe alte spatii pentru depozitare. Torpedoul este mare si refrigerat.
Desi masina testata e foarte slab echipata, i20 vine totusi cu volan reglabil pe inaltime si in profunzime, precum si cu scaun pentru sofer reglabil manual pe inaltime. Volanul in sine este dintr-un plastic tare si are o textura neplacuta.
Lipsa inchiderii centralizate cu telecomanda si a oglinzilor reglabile electric si incalzite trimit totusi aceasta masina in urma cu 20 de ani. Ca sa nu mai spun ca Dacia Sandero poate avea un sistem multimedia cu touch screen, Media Nav, care ar face sa paleasca la orice ora tot ce poate oferi Hyundai pe i20 si chiar pe modele mai scumpe.
La i20 am observat in habitaclu miros de adezivi si textile ieftine care te lasa cu dureri de cap dupa nici o ora de stat in masina. „Mirosul de China” a fost accentuat si de covorasele foarte ieftine din cauciuc.
Sa fie oare motorul cel care sa faca din i20 o oferta cu adevarat interesanta? Nici vorba. Micul propulsor turbo diesel de 1,1 litri cu trei pistoane e foarte galagios si incredibil de gurmand.
Sunetul seamana cu ceea ce poti auzi pe Fabia sau Polo 1.4 TDI, insa consumul motorului Hyundai e mai mare chiar decat la un 1.6 TDI. Concret, in oras abia am reusit sub 10 litri motorina/100 km parcursi. Enorm de mult pentru o asa masina si un asa motor!
Singurele momente in care acest propulsor chiar consuma putin sunt la viteza constanta si turatie mica, in jurul a 1.500 de rotatii pe minut.
Pe sosea
Despre acceleratie… ce sa mai vorbim? Acest i20 atinge 100 km/h in 15,7 secunde. Una dintre cele mai lente masini testate de noi. In realitate insa, in primele trei trepte de viteza, i20 este chiar vioi, dar dupa 70-80 km/h se plafoneaza vizibil.
Pe sosea Hyundai i20 se dovedeste o masina confortabila si conceputa parca pentru cei care nu au mai condus pana acum vreo alta masina. Se conduce foarte usor.
Totusi, directia e artificiala, la fel ca la alte modele Hyundai, cu o precizare. Exista un punct de repaos al directiei, cand rotile sunt drepte, iar volanul tinde mereu catre el si asta se simte ciudat in mainile soferului. Senzatia e comparabila cu ceea ce se intampla cand rulezi pe linia de tramvai si rotile au tendinta sa-ti fure volanul din mana si sa se ghideze singure cum vor. Tot asa se simte si la i20, ca si cand ai rula prin niste sleauri. Cine a condus Renault Clio III intelege perfect fenomenul.
Concurenti
Fata de unii dintre rivalii sai, care au in spate o traditie indelungata, i20 este un nou venit in clasa B si are greaua misiune de a se lupta cu modele precum Renault Clio, Opel Corsa, Ford Fiesta si Volkswagen Polo.
Lista e mult mai lunga, fiecare constructor auto generalist avand un model de segment B in gama: Seat Ibiza, Chevrolet Aveo, Citroen C3, Peugeot 208, Fiat Punto, Dacia Sandero, Honda Jazz, Kia Rio, Mazda2, Skoda Fabia, Toyota Yaris si Suzuki Swift.
Concluzii
Hyundai i20 porneste de la 12.590 euro cu TVA, iar versiunea diesel testata costa 14.227 euro cu TVA – niste sume mult prea mari pentru o masina cu atat de multe minusuri.
Chiar si pretul de oferta permanenta de 11.500 euro cu TVA e mare pentru un Hyundai i20 fara inchidere centralizata pe cheie, fara oglinzi electrice incalzite, cu un habitaclu pestilential si cu un motor nou dezvoltat, dar galagios, puturos si gurmand.