Acasa Nissan Carlos Ghosn reorganizeaza si conducerea Nissan, la nici trei luni dupa schimbari similare la Renault

Carlos Ghosn reorganizeaza si conducerea Nissan, la nici trei luni dupa schimbari similare la Renault

de Vlad Barza

Carlos Ghosn (sursa - Nissan)

Carlos Ghosn, seful Aliantei Renault-Nissan, a desfiintat postul celui care era al doilea om in ierarhia Nissan, impartind atributiile catre trei oameni, decizia venind dupa rezultate financiare sub asteptari, noteaza AFP. In septembrie, Ghosn a anuntat o schimbare de acelasi tip si la Renault, dupa un scandal starnit de declaratiile celui care ocupa functia de director operational, Carlos Tavares.

Acum, Ghosn si-a anulat din scurt o vizita la fabrica Renault Samsung din Coreea de Sud si a convocat ziaristii la o conferinta de presa la Yokohama pentru a anunta faptul ca desfiinteaza functia lui Toshiyuki Shiga, care era al doilea om in ierarhia marcii. Shiga devine vicepresedinte al consiliului de administratie, iar atributiile sale sunt impartite intre trei executivi: Hiroto Saikawa, Andy Palmer si Trevor Mann.

Ghosn a fost acuzat  in trecut ca este autoritar si ca vrea cu orice pret sa detina controlul absolut. Un episod graitor a avut loc in august cand, al doilea om din Renault, Carlos Tavares, a spus intr-un interviu ca i-ar placea sa lucreze pentru GM sau Ford. Afirmatiile au scandalizat directorii Renault, iar Tavares a parasit compania, impresia tuturor fiind ca a fost obligat de Ghosn.

Carlos Ghosn a si declarat intr-o discutie cu presa, la Salonul Auto de la Paris, ca daca nu ar fi facut acele declaratii, Tavares ar mai fi lucrat si acum la companie.

Acum Ghosn si-a justificat schimbarile spunand ca Nissan are nevoie de o improspatare a conducerii si a adaugat ca nu mai e nevoie de un „numar doi” in companie fiindca Nissan a ajuns la un nivel de maturitate a managementului, la fel ca si Renault.

Anuntul reorganizarii a venit si datorita faptului ca Nissan si-a modificat in minus prognozele pentru anul fiscal 2013-2014, profitul asteptat fiind cu 15% mai mai decat se anuntase intial, iar productia cu 100.000 de unitati sub asteptari. De vina e situatia grea a pietelor auto europene, dar si faptul ca vanzarile au scazut cu 8% in China, unde disputele teritoriale cu Japonia au afectat si vanzarile de masini nipone.

Lasa un comentariu