Ford a avut in trimestrul trecut profit de 2,6 miliarde dolari, iar in Europa pierderile s-au redus mult, la sub 250 milioane dolari, semn ca amplul plan de redresare da roade. Ford a vandut in noua luni de aproape 110 miliarde dolari, din care peste 66 mld in America de Nord si 20 mld dolari in Europa.
Ford Europa a avut pierderi de 1,8 miliarde dolari anul trecut, iar in primavara era foarte pesimista si astepta cifre mai rele pe intreg 2013. Totusi, cele mai noi rezultate financiare arata o clara revenire, cu pierderi de 228 milioane dolari in Q3 si un total de 1,03 miliarde dolari in primele noua luni. Compania se arata multumita de cresterea vanzarilor in Europa, de la 20,1 miliarde dolari in primele trei trimestre din 2012 la 20,8 miliarde anul acesta, pe fondul cresterilor numarului de unitati.
America de Nord e „zona vedeta” pentru Ford, SUV-urile si camionetele din gama avand mare cautare si aducand vanzari de 66 miliarde dolari in primele noua luni, cu aproape 10 mld peste 2012. Profitul a fost pe masura: 7,07 miliarde dolari fata de 6,4 miliarde dolari in noua luni din 2012.
Trimestrul trecut profitul Ford a fost de 2,6 miliarde dolari pe plan mondial, iar la noua luni a ajuns la 7,29 miliarde dolari, cu un miliard de dolari peste 2012. Ca si vanzari, totalul a fost de 109,9 mld dolari intre ianuarie si septembrie anul acesta, fata de 97 miliarde dolari in perioada similara din 2012.
Ford Motor Company a produs trimestrul trecut 1,54 milioane automobile, din care peste 750.000 in SUA si 323.000 in Europa. Pentru trimestrul in curs se asteapta o crestere de 48.000 de unitati pe plan mondial, Europa contribuind cu 12.000. America de Sud e singura regiune cu scadere estimata (15.000 unitati).
Datele de vanzari pentru Ford B-Max (produs la Craiova) arata 54.100 unitati pentru primele noua luni, valoare apropiata de cea de anul trecut. Cel mai vandut model a fost Fiesta pe continent, cu peste 219.000 unitati. Pietele europene in care Ford are cea mai mare cota de vanzari sunt Marea Britanie, Turcia si Irlanda.