O masina electrica marca Dacia va putea fi construita si ar putea sa aiba un pret acceptabil, insa obstacolul cel mai mare este ca acum nu exista cerere pentru asa ceva, a spus Carlos Ghosn, CEO al Renault-Nissan, raspunzand la o intrebare a HotNews.ro. Desi masinile electrice nu mai sunt „cool” in ochii publicului si vanzarile au crescut clar sub asteptari, Ghosn se arata extrem de optimist cand e vorba de vitorul lor, un argument fiind si faptul ca Nissan Leaf este cel mai vandut model electric si e produs de compania pe care Ghosn o conduce.
Prin 2009-2011 se vorbea mult despre masini electrice ca fiind „the next big thing” al industriei auto, iar diverse companii preziceau vanzari de ordinul sutelor de mii si chiar de milioane pentru final de deceniu. Ei bine, acum avem doar cateva zeci de mii pe an, iar asta datorita Statelor Unite si datoria Japoniei, Europa aproape necontand deloc.
Si nu e de mirare, cand ne gandim ca o electrica de clasa medie trece de 25.000 de euro su are o autonomie cu care poti merge cel mult de la Brasov la Ploiesti. Ei bine, unul dintre cele mai optimiste personaje ale industriei auto este Carlos Ghosn, CEO al Aliantei Renault-Nissan. El nu numai ca e foarte optimist in general cand e vorba de masinile electrice, ci intrevede si un model Dacia de acest fel, INSA doar cand va fi cu adevarat cerere.
Intrebat de HotNews.ro daca vom vedea o masina Dacia 100% electrica, Ghosn a explicat ca este o problema de cerere, nu una de oferta. El a dat exemple diverse imtelegeri pe care Nissan le-a facut cu orase mari, precum Barcelona, orase care sunt dispuse sa investeasca in statii de incarcare si alte lucruri necesare acestor masini.
„Masinile electrice nu sunt net mai scumpe decat cele cu combustie interna, insa problema e ca nu avem volume foarte mari cu electricele, iar asta impiedica si aparitia unei Dacia eletrice. Nu va aparea in prezent fiindca nu se cere in piata, dar in ziua cand va exista cerere, vom produce o masina electrica marca Dacia la un pret acceptabil. Pentru moment insa clar nu exista cerere”, crede seful aliantei franco-japonezze.
Desi in piata entuziasmul fata de electrice a scazut mult, ele ramanand scumpe si avand volume mici, Ghosn se arata optimist ca vom ajunge ca 10% din vanzarile auto totale sa fie masini electrice
„Piata masinilor electrice este foarte mica, insa acum trei ani nici macar nu exista. Eu cred ca acum sunt importante subventiile guvernamentale pentru ele, iar viitorul masinilor electrice va depinde mult de felul in care decide China sa aplice legi ecologice, vorbindu-se de un obiectiv indraznet de un milion de masini electrice/an”, spune el, adaugand insa ca totusi chinezii nu au facut nimic concret pentru a atinge obiectivul.
El explica fapul ca mai multi factori pot ajuta cresterea masinilor electrice: diversificarea ofertei de modelele, subventii guvernamentale si orasele dornice sa investeasca in statii de incarcare.
Corespondenta de la Frankfurt.