Nissan isi propune ca pana in 2020 sa lanseze masini autonome, tehnologia existand si putand fi perfectionata, a spus Andy Palmer, vicepresedinte executiv al companiei, citat de Financial Times. El a declarat ca partea mai complicata va fi legata de cadrul legislativ pentru astfel de vehicule, in unele tari fiind mai usor de implementat, iar in altele mai greu.
„In 2020 vom avea o masina precum cele de pe pistele de incercare din California. Asta inseamna ca puteti sta pe scaunul soferului, puteti sa stati picior peste picior si masina va duce unde vreti”, potrivit lui Andy Palmer, vicepresedinte al Nissan.
Masinile autonome sunt departe de a ajunge in showroom-uri, insa diverse tehnologii ne duc incet spre ele. Optiuni precum adaptive crusie control, franarea automata de urgenta si asistenta la parcare fac deja ca masinile sa aiba initiativa in unele cazuri, iar companii precum Volvo, Mercedes-Benz, Continental si Google testeaza masini care se pot conduce singure.
Tehnologia pentru astfel de masini exista si este mereu imbunatatita, insa este mare nevoie de reducerea costurilor de dezvoltare pentru ca aceste masini sa devina viabile pentru productia de serie.
Insa, dincolo de problemele tehnologice, trebuie depasite si cele legate de regulamente: omologarea nu va fi usoara, iar asiguratorii trebuie sa cada de acord asupra diverselor politici si trebuie decis spre exemplu cine este vinovat cand o masina care se conduce singura este implicata intr-un accident.
„Ceea ce stim este ca avem tehnologia si suntem capabil sa stabilim o structura de costuri cu care putem lucra. Ceea ce nu stim tine de diversele regulamente, iar aici vor fi diferente de la tara la tara, astfel ca in unele locuri va fi mai usor sa aducem masinile, iar in altele va fi mai greu”, crede Palmer.
In state americane precum California si Nevada sunt testate pe cateva drumuri masini autonome si autoritatile de acolo au creat primele regulamente pentru aceste masini cu totul speciale.
Recent, presa a scris ca Google ar cauta parteneri din industria auto si de componente pentru a construi vehicule care se conduc singure, acestea urmand sa fie folosite la inceput pe post de „taxiuri-robot” pe care utilizatorii sa le poata chema cu o aplicatie de smartphone.
Ramane insa de vazut cu cine se va alia Google, care testeaza de trei ani masini hibride Toyota Prius pe care a montat camere video, senzori, radar si soft-uri ce le permit sa fie autonome. Acum, costul unui astfel de vehicul este mare: 150.000 dolari, iar o reducere drastica a costurilor este necesara.