Land Rover a anuntat ca modelele Range Rover si Range Rover Sport vor fi disponibile la inceputul anului 2014 si cu propulsie hibrida, in combinatie cu un motor turbo diesel V6 de 3 litri (SDV6). In mod pur electric cele doua modele Range Rover pot parcurge o distanta de pana la 1,6 km, cu maximum 48 km/h, dupa care intervine motorul cu ardere interna.
Asadar, hibridizarea are strict rolul de a optimiza emisiile de CO2 si de a creste performantele dinamice, nu de a functiona in mod pur electric cat mai mult.
Motorul electric dezvolta 35 kW/47 Cai Putere (CP), un cuplu maxim de 170 Newton-metru (Nm) si este integrat in cutia de viteze automata cu 8 trepte furnizata de ZF. Sistemul hibrid cantareste 120 kg si include bateria litiu-ion, motorul electric si invertorul.
„Adaugarea linului motor electric imbunatateste rafinamentul, reduce emisiile de CO2 si livreaza performante comparabile cu cele ale motorului SDV8 (4,4 litri turbo diesel de 340 CP)”, a declarat John Edwards, directorul Land Rover.
Motorizarea SDV6 dezvolta 292 CP utilizata fara un motor electric, insa gratie acestuia din urma sistemul hibrid dezvolta in total 340 CP si 700 Nm, spune producatorul auto britanic, la fel ca motorizarea SDV8.
Interesant este ca volumul portbagajului si dimensiunea rotii de rezerva nu sunt afectate de hibridizare, astfel ca atat Range Rover Hybrid, cat si Range Rover Sport Hybrid au aceleasi specificatii de dimeniuni si volume ca omoloagele lor care dispun doar de motoare cu ardere interna. Range Rover Sport Hybrid pastreaza chiar si configuratia de 5+2 locuri.
Simbolic, pentru a demonstra eficienta si performanta versiunilor hibride, joi, 22 august, 3 SUV-uri Range Rover Hybrid vor pleca pe Drumul Matasii, intr-o expeditie care va traversa 12 tari, din Solihull (Marea Britanie), orasul Land Rover, pana in Mumbai, India, de unde este compania-mama, Tata.
Comenzile pentru Range Rover Hybrid si Range Rover Sport Hybrid vor fi preluate incepand cu 10 septembrie, iar livrarile se vor face la inceputul lui 2014.