Acasa Evenimente Porsche Roadshow 2013. Despre valori si prejudecati

Porsche Roadshow 2013. Despre valori si prejudecati

de Adrian Mitrea

Panorama Porsche Roadshow 2013 (sursa 0-100.ro)

Cand vine vorba de automobile si politica cu totii avem valori la care tinem, dar si prejudecati la care renuntam cu greu sau deloc. Nu ma pricep la politica, asa ca voi ramane la automobile. Iar o caravana cu 22 de masini Porsche, care strabate peste 300 de kilometri prin Romania, e locul ideal in care sa testezi atat valori, cat si prejudecati.

Cand afli ca urmeaza sa incerci minimum 6-8 modele Porsche, cu specificatii diferite – pe un traseu care pleaca din Bucuresti pe A3, apoi merge spre Targoviste, Campulung si urca pana la Cheile Gradistei, cu intoarcere pe Bran-Paraul Rece-Predeal-Ploiesti-Bucuresti – te gandesti din prima ca vei putea experimenta tot ce ofera Romania in materie de infrastructura rutiera.

Dar sunt 911 sau Boxster masinile potrivite pentru asa ceva? Sa fie Panamera? Sau doar Cayenne?

Aici te lovesti de valorile Porsche si descoperi cu uimire ca masinile astea sunt facute pentru orice. Daca n-ai fost la Cheile Gradistei sau pe drumul care leaga de Campulung acesta mica oaza de natura nealterata, iti pot spun eu ca drumul e prost, spre foarte prost. Am fost in zona cu Ford B-Max, iar pe drumuri similare, in alte zone din tara, am mers cu tot felul de masini obisnuite. Masini despre care ai fi tentat sa zici ca pot face fata mai bine drumurilor proaste decat un Porsche.

Dar uite ca nu e asa! In aproape orice masina de sub 15.000-20.000 euro traiesti cu senzatia ca o strici daca mergi cu ea pe drumuri proaste. Suspensiile incep sa troncane, plasticul incepe sa scartaie si inima sa ti se indoaie. Sunt deja pregatit psihic pentru asta si mi-am propus sa fiu foarte lent. Nu as vrea sa-mi trec in „cazier” ca am stricat un Porsche de 100.000 euro.

Tot schimband masinile la fiecare 30-40 de kilometri, sansa a facut ca cele mai proaste drumuri sa le prind la volanul unui 911 Carrera S, iar apoi ca pasager in Cayenne Turbo S. Echipajele sunt mereu formate din doi jurnalisti care conduc alternativ.

Fascinant e ca nicio secunda nu auzi vreun zgomot suspect in habitaclu, iar suspensiile se comporta perfect, in ciuda rotilor de 20 inch incaltate cu anvelope pe care aproape nici nu le vezi…

Te astepti sa scartaie. Nu scartaie. Te astepti sa troncane. Nu troncane. Te astepti sa strici jantele. Nu le strici. Rand pe rand valorile Porsche iti demoleaza prejudecata cu prejudecata. Iar toate cele 22 de masini din caravana au in jur de 4.000-5.000 km la bord parcursi „neomeneste”. Aceste masini sunt plimbate pe trailer prin Europa pentru ca jurnalisti auto si clienti sa le conduca cum le trece prin cap, pe drumuri dintre cele mai diverse. Si uite ca nu dau deloc semne de oboseala. Poti sa schimbi amortizoare si bucse la fiecare 500 km, insa un interior care scartaie sau o suspensie care troncane pentru ca asa au fost concepute nu vor putea fi reparate niciodata cu piese noi, ci cu o reproiectare completa a reperelor, a masinii.

Dar aici nu e cazul.

Dincolo de acceleratiile fulminante pe care e in stare sa ti le ofere un motor de peste 300 Cai Putere (CP) montat pe o masina ce cantareste mai putin de 1,5 tone, dincolo de sunetul fantastic care maniaza inclusiv tunetele, dincolo de superba transmisia automatizata PDK… marea revelatie adusa de acest roadshow este durabilitatea si conceptia perfecta a componentelor de la inceput. Or fi masini mai frumoase, mai performante si mai ieftine pe lume, insa nimeni nu va putea imita vreodata complexitatea si sentimentul de „complet” pe care le gasesti intr-un Porsche. Nimic nu e mai bun decat un lucru bun facut bine de la inceput.

Nu cred in imbunatatiri si corecturi. Intr-un eseu nu va da niciodata bine o fraza pe care ai taiat-o cu o linie si aruncat-o intre doua paranteze.

Mai putin Panamera si mai putin Cayenne, dar Boxster si 911 reusesc cumva sa gaseasca in tine o farama de talent si sa-l amplifice. E ca si cum singura ta calitate e ca stii sa speli vase si gasesti femeia care sa te iubeasca doar pentru asta, ca si cum restul n-ar conta deloc. Nu conteaza ca esti sarac, ca te imbraci prost si ca ai burta. Ea te iubeste pentru singurul tau plus. Asa sunt si masinile astea. Fac din tine un sofer mai bun decat credeai ca esti. Daca le respecti, te respecta. Daca esti idiot, te omoara.

Asemenea masinilor, si evenimentele celor de la Porsche sunt incredibil de relaxate. Pur si simplu te urci in masina si iti scrii in minte si in suflet impresii si dorinte. Doar tu cu ea, necunoscandu-va prea bine. Nimeni nu sta sa iti explice ce face nu stiu ce buton, nimeni nu iti spune cat costa masina in care te-ai urcat, nimeni nu-ti face capul mare cu specificatii, cifre si performante. Te urci si conduci.

Despre asta e vorba cand conduci un Porsche. Despre libertate. Iar daca iti place ce simti, ti-o vei cumpara candva.

Porsche Boxster @ Porsche Roadshow 2013 (sursa - Porsche)

Caravana Porsche Roadshow 2013 (sursa - Porsche)

Lasa un comentariu