Compania israeliana Better Place, care in 2008 a semnat un partneriat cu Renault si avea planuri sa instaleze infrastructura de incarcare a masinilor electrice in mai multe tari, cauta lichidator si se va desfiinta fiindca nu a gasit banii necesari dezvoltarii afacerii, scrie ziarul Ha”aretz din Israel. Compania a devenit foarte cunsocuta pentru ideile sale de „electrificare” a industriei auto, dar vanzarile foarte slabe de masini 100% electrice si-au pus amprenta pe rezultatele financiare.
Better Place este cel mai cunoscut start-up israelian de tehnologie „verde” si in 2008 a semnat un parteneriat cu Renault pentru instalarea de statii de incarcare pentru masini electrice in Israel si Danemarca, pe lista fiind si alte tari. Cele mai sofisticate erau statiile unde bateria consumata era schimbata automat in cinci minute cu alta baterie, 100% incarcata, problema acestor statii fiind insa costul extrem de mare, circa 500.000 dolari.
Cei de la Better Place au anuntat insa ca nu au strans suficienti bani pentru a-si acoperi costurile operationale din ultimul an si de aceea cauta un lichidator, iar compania se va desfiinta.
Compania a instalat statii de incarcare in Israel si Danemarca si spune ca foarte multi clienti s-au aratat multumiti. Totusi, de cand a fost infiintata, pierderile totale ale companiei, ce are 500 de angajati, au depasit 800 milioane dolari.
Better Place a devenit cunoscuta pe plan mondial, fiind prezenta si la mari saloane auto unde si-a prezentat tehnologia „quick drop” care permitea schimbarea in cinci minute a unei baterii consumate, cu una plina, nefiind nevoie ca masina sa stea ore intregi la incarcat.
Israelul este una din tarile care incurajeaza cel mai mult start-up-urile, iar tara era un laborator perfect de testare a masinilor electrice fiindca distantele dintre orasele mari sunt de cel mult 100 km, iar oamenii sunt dornici sa testeze tehnologii „verzi”.
Totusi, pentru ca vanzarile de masini electrice, mai ales la Renault, au fost sub asteptari, cele cateva zeci de statii instalate de Better Place in Israel au stat mai mult goale, fiindca pe sosele nu au ajuns nici 1.000 de automobile electrice.
Imediat dupa anuntul ca Better Place se va inchide Alianta Renault-Nissan a anuntat ca acest lucru nu afecteaza strategia celor doi producatori auto in ceea ce priveste masinile electrice. De asemenea, Renault spune ca va continua sa asigure servicii post-vanzare pentru Fluence Z.E. in Israel si Danemarca si ca pe langa solutia „quick drop” ia in calcul „alte cateva” alternative pentru a asigura energia necesara masinilor electrice, cu un impact minim asupra timpului de incarcare.