Acasa Ford INTERVIU cu Nick Collins, sef platforma B la Ford: Nici EcoSport si nici Tourneo Courier nu vor fi produse in Romania

INTERVIU cu Nick Collins, sef platforma B la Ford: Nici EcoSport si nici Tourneo Courier nu vor fi produse in Romania

de Adrian Mitrea

Nick Collins (sursa - Ford)

Dupa ce productia lui Ford B-Max a inceput cu o intarziere de peste doi ani, al doilea model anuntat de Ford pentru uzina din Craiova este in continuare invaluit in mister. Nici SUV-ul de oras Ford EcoSport si nici masina de pasageri Tourneo Courier nu vor fi produse in Romania, a declarat Nick Collins, intr-un interviu acordat 0-100.ro la Salonul Auto de la Geneva (7-17 martie). Despre ce planuri are Ford pentru urmatorul an poti citi pe larg in interviul de mai jos.

Adrian Mitrea: Aveti la stand doua noutati, doua masini de segment B – SUV-ul de oras EcoSport si Tourneo Courier. De ce aceste doua masini si nu altceva?

Nick Collins: Segmentul SUV-urilor mici este cel care creste cel mai repede in Europa in acest moment. Avem EcoSport in Brazilia de vreo zece ani si are un succes imens. Deci avem istorie si experienta in segment. Am vazut ca acest segment creste foarte puternic in lume si in Europa si credem ca este timpul sa aducem si in Europa cea mai noua generatie a lui EcoSport.

Este contruit pe platforma noastra de clasa B din care sunt desprinse Fiesta si B-Max.

Adrian Mitrea: Vedeti EcoSport ca pe un inlocuitor al lui Fusion? Fusion-ul european, crossover-ul de segment B derivat din Fiesta veche.

Nick Collins: Nu. EcoSport are propria istorie, e mai SUV din punct de vedere estetic si are un aspect mai solid.

Adrian Mitrea: EcoSport va fi si 4×4?

Nick Collins: Avem aceasta posibilitate tehnica, masina se comercializeaza si cu tractiune integrala in afara Europei. In Europa o vom lansa cu tractiune fata. Daca va exista cerere pentru 4×4, il vom oferi, dar majoritatea masinilor din acest segment sunt livrate catre clienti cu tractiune fata, chiar daca exista posibilitatea de opta pentru 4×4.

Adrian Mitrea: Despre Tourneo Courier ce-mi puteti spune?

Nick Collins: Este construit tot pe platforma Ford de clasa B. Are rol si aspect mai utilitarist decat B-Max. Daca B-Max se adreseaza clientilor care vor sa se indeparteze de masina clasica, Tourneo Courier ofera utilitate cu stil. Va avea cele mai bune valori de consum din segment si cel mai mare spatiu interior.

Adrian Mitrea: Pe langa masinile de clasa B actuale intentionati sa va extindeti prezenta si mai mult in acest segment?

Nick Collins: Daca va uitati la segmentul B la nivel mondial veti vedea ca este cel care se bucura de cea mare crestere. Avem o platforma B foarte buna, la fel si motoare si transmisii. Deci suntem gata pentru orice.

Adrian Mitrea: Deci in afara de cele patru modele pe care le aveti in aceasta clasa B – Fiesta, B-Max, EcoSport si Tourneo Courier – veti lansa si alte modele?

Nick Collins: Nu putem dezvalui planurile de viitor dincolo de masinile expuse aici, EcoSport si Tourneo Courier, insa cred ca ofensiva noastra de produs in segmentul B este foarte buna. Uitandu-va la aceste modele puteti vedea adevarata forta Ford in aceasta categorie de autovehicule.

Adrian Mitrea: Dupa cum stiti, eu sunt ziarist roman. Aveti in Romania o fabrica ce produce B-Max, iar colegii ai dumneavoastra au anuntat in trecut ca alaturi de acest model, B-Max, va fi produs inca un model de clasa B. Despre ce masina este vorba si cand vom afla mai multe despre ea? Va fi EcoSport sau Tourneo Courier?

Nick Collins: Este o intrebare buna, insa din pacate nu pot dezvalui acum planurile de productie. Aceasta discutie cel mai bine ai avea-o cu Stephen Odell (seful Ford Europe).

Adrian Mitrea: Va fi complicat!…

Nick Collins: Este complicat si pentru mine sa dau un raspuns, de asemenea. (rade)

Ce pot sa spun este ca EcoSport pentru Europa va fi produs in India, iar Tourneo Courier in Turcia. Ambele fabrici sunt de top.

Adrian Mitrea: Ce public tintiti cu EcoSport? Tineri? Batrani?

Nick Collins: Nu cred ca putem generaliza. Este vorba despre o migratie generala catre pozitii de condus mai inalte. Acest lucru se poate explica si prin faptul ca populatia este tot mai batrana si apreciaza confortul pe care il aduce o pozitie mai inalta. Cred ca SUV-urile au fost mereu atragatoare – iti dau un sentiment de siguranta si putere. Deci cred ca EcoSport va avea o adresabilitate foarte mare din punctul de vedere al varstelor clientilor.

Adrian Mitrea: Aveti modelul Ka. Uitandu-ne in segmentul sau, rivalii ca Fiat 500 sau Opel ADAM vin cu tot felul de versiuni (cabrio, cross) si optiuni de personalizare foarte variate. Ce planuri aveti cu Ka, model ce pare ca a cazut intr-un con de umbra?

Nick Collins: In prezent suntem concentrati pe ce se intampla deasupra lui Ka, in segmentul B. Am lansat B-Max anul trecut, apoi Fiesta facelift, avem EcoSport spre sfarsitul acestui an si Tourneo Courier in prima parte a anului viitor. Cu asta suntem preocupati momentan.

Lasa un comentariu