Santa Fe a ajuns la a treia generatie si dupa ce-i arunci o privire iti dai seama ca Hyundai a facut progrese foarte mari in materie de design, iar la interior saltul este si mai consistent. Acest nou model pare cu trei clase peste cel vechi, dar din pacate impresia foarte buna pe care ti-o lasa la prima vedere este stirbita de modul in care aceasta masina intelege sa comunice cu tine ca sofer.
Concept
Lansat initial in anul 2000, cu un nume usor exotic, Santa Fe a fost de la inceput un SUV aproape de granitele superioare ale segmentului sau si a fost o masina conceputa pentru cei care vor un SUV mare (din motive practice) sau care sunt interesati de imagine (statut social, sa epateze, etc…).
Design
La primul contact vizual, noul Santa Fe impresioneaza printr-un design coerent, bine proportionat, musculos. Asa cum ii sta bine unui SUV impunator, noul Santa Fe beneficiaza de o grila proeminenta, cu aspect cromat; de evacuare dubla, pe o singura parte (dreapta), cromata, si de jante mari, de 19 inch, cu un design atragator.
click aici pentru galeria foto
Farurile au un bulb xenon patratos, lumini de zi cu LED si lumina de accent deasupra farurilor (cu aspect de neon). E o masina a carei parti frontale nu poate sa treaca neobservata noaptea.
Tehnologie, confort si dotari
Interiorul te intampina cu o ambianta foarte placuta, cu scaune confortabile si tapiterie din piele. Un mare plus este posibilitatea reglarii spatarului scaunelor din spate, astfel incat sa poti dormi confortabil in timpul unor calatorii mai lungi. In plus, sezutul poate glisa inainte si inapoi circa 10 cm.
In putine SUV-uri medii am regasit atat de mult confort, iar acest Santa Fe se apropie foarte mult de ce ofera Nissan Murano in materie ergonomie si confort. Iar Murano sta excelent la aceste capitole, chiar daca nu este o masina prea cunoscuta.
Un detaliu care s-ar putea sa-ti placa la noul Santa Fe este ca atunci cand te apropii de masina oglinzile se depliaza, iar daca pui mana pe clanta si apesi pe micul buton se descuie si usile. Conditia este sa ai cheia asupra ta. Practic, prin deplierea automata a oglinzilor, masina iti arata ca „te-a recunoscut” si e gata sa te primeasca inauntru. Afisajul dintre indicatoarele pentru viteza si turatie te intampina cu logo-ul Hyundai si un mesaj sonor discret se aude cand pornesti motorul. La fel se intampla si la oprire – aminteste un pic de combinele audio asiatice din anii 2000.
Scaunele din spate pot fi rabatate inclusiv din portbagaj, prin intermediul unor manete care actioneaza niste parghii.
Si portbagajul este impresionant: 585 de litri. Functionalitatea sa este remarcabila. Exista un suport in care poti depozita acoperitoarea portbagajului, iar organizatorul din polistiren e foarte incapator si util.
Dincolo de aceste aspecte practice importante, noul Santa Fe sta foarte bine si la capitolul multimedia. Are navigatie, instalatie audio cu sase difuzoare si subwoofer, conectivitate Bluetooth – tot ce ai nevoie.
Comenzile pentru sistemul multimedia amintesc de asemenea de masinile Nissan si Infiniti, la fel si computerul de bord dintre cele doua ceasuri principale. Desi denota o oarecare lipsa de originalitate, similitudinile nu sunt chiar atat de evidente (decat pentru un ochi format) si nu deranjeaza.
Un mic detaliu interesant este ca Santa Fe are un buton dedicat care mareste mult afisajul ceasului pentru cateva secunde.
Din pacate, ecranul de la multimedia este prea luminos. Desi are trei moduri de intensitate a luminii, chiar si cel mai intunecat este oricum prea puternic, mai ales noaptea.
Pe sosea
Noul Santa Fe beneficiaza de un motor turbo diesel de 2,2 litri de 197 Cai Putere (CP), destul de rafinat si silentios, pus decent in valoare de transmisia automata cu sase viteze. Atinge 100 km/h in 10,1 secunde. Performantele off road nu sunt spectaculoase, insa nici inferioare altor SUV-uri rivale.
Pentru 4×4 singurul reglaj manual este acela pentru a bloca diferentialul central. Poate fi de un minim ajutor daca ramai impotmolit in zapada sau noroi.
Ce il trage foarte mult in jos pe noul Santa Fe este sistemul de directie. Este prea artificial. Si ai senzatia ca rotile vireaza la prea mult timp dupa ce ai luat de volan. Santa Fe este unul dintre cele mai neplacute SUV-uri pe care le-am condus – strict din acest punct de vedere al directiei.
Sigur ca la drumuri lungi si fara prea multe viraje poti sa treci asta cu vederea, insa chiar si asa directia ramane dezamagitoare.
Nici suspensia spate nu e grozava. Desi este independenta, e lipsita de rafinament si lucreaza pe principiul stimul-raspuns. Nu filtreaza cum trebuie suprafata de rulare.
Fara aceste doua minusuri evidente, Santa Fe ar fi putut trece cu un picior acolo unde Hyundai vrea sa ajunga, in segmentul premium. Dar pana atunci se pare ca mai e…
Concurenti
Desi peisajul SUV-urilor este foarte variat, sunt totusi putini concurenti directi pentru Santa Fe. Cei mai apropiati sunt Chevrolet Captiva si Kia Sorento, iar mai apoi modele precum Opel Antara si Mitsubishi Outlander (ceva mai mici) sau Volkswagen Touareg (un pic mai mare).
Concluzii
Cu un pret de circa 42.000 euro cu TVA pentru versiunea testata, Santa Fe este un SUV complet si modern, dar cu minusuri ce nu fac cinste pretentiilor si aspiratiilor marcii Hyundai.
3 comentarii
La 42 k o cam dai in Touareg…
Vorbeam de masini 0km, nu second. La optiunile pe care le are Santa Fe, Touaregul se duce in 70k euro….
Eu am avut o Hyundai Elantra [care este acum la tatal meu], o Hyundai Sonata iar in prezent o Toyota yaris si un Hyundai ix35.
Si Hyundai-ul si Toyota au cutii automate. Din punctul meu de vedere, nu pot spune ca sunt diferente sesizabile in ceea ce priveste directia, pentru sofer, intre Yaris si ix35. Sotia mea care si ea le conduce pe amandoua este de aceeasi parere cu mine. Dar poate ca sunt obiectiv …
Oricum, daca m-ati intreba acum as lua oricand a doua oara ix35-ul si Yaris-ul. Ambele sunt superbe.