Noua marca auto Qoros, care produce masini in China datorita unor fonduri venite mai ales din Israel, isi prezinta primele modele la Salonul Auto de la Geneva (7-17 martie) si acum lucreaza la constructia unei retele de distributie in Scandinavia si in estul Europei, a spus pentru HotNews.ro Amir Elstein, seful board-ului Israel Corp. El subliniaza insa ca nu vrea sa repete greselile altor marci chineze care sperau sa vanda masiv in Europa, dar au esuat lamentabil din cauza problemelor de calitate. Primele masini Qoros vor costa sub 20.000 euro si se doreste ca in timp sa ajunga rivale pentru Volkswagen si chiar Audi.
Qoros produce trei modele in China, iar pana in prezent consortiul format din compania chineza Chery Auto si Israel Corp a investit un miliard de euro, tinta finala fiind investirea a 2,5 miliarde euro pentru a se ajunge la o productie anuala de peste 400.000 masini, in mare parte pentru piata chineza.
Elstein spune ca planul este ca marca Qoros sa intre si in Europa, insa nu brusc si nici cu declaratii ultra-optimiste, ci pas cu pas, prima etapa fiind obtinerea omologarilor necesare dar si construirea unei retele de dealeri, aceasta etapa urmand a dura cam 18 luni.
click aici pentru galerie foto cu Qoros 3 Sedan
In acest an nu se vor deschide showroom-uri Qoros in Europa, dar in 2014 sigur vor fi, prima regiune vizata fiind Scandinavia, unde masinile asiatice au si cota buna de piata. A doua regiune unde se cauta oportunitati de intrare si de distributie este Europa de Est, Elstein nedorind insa sa mentioneze nume de tari fiindca planurile sunt foarte la inceput.
Seful board-ului Israel Corp spune ca business-ul va fi viabil cand se vor depasi vanzari de 5.000-7.000 masini/an in cateva tari, dar pana atunci mai este mult si mai intai clientii trebuie sa se convinga ca masinile Qoros sunt diferite fata de alte marci chineze care nu au convins clientul european. In trecut, companii precum Brilliance, Geely si Landwind au avansat cifre ultra-optimiste pentru Europa, insa au esuat, fie din cauza unor probleme de caliate, fie pentru ca nu au mai fost bani, pe fondul neincrederii clientilor in masinile chinezesti.
Qoros a reusit sa angajeze si cativa fosti directori de la marci auto, spre exemplu un fost sef de design de la MINI, totul in dorinta de a demonstra publicului ca este o companie serioasa.
Elstein spune ca in cativa ani, daca totul merge bine, masinile Qoros ar putea ajunge sa concureze cu modele de la Volkswagen si chiar de la Audi. Evident, pana atunci mai este mult. In prezent capacitatea de productie e de circa 100.000 unitati/an, uzina fiind in Guangzhou, China, regiune economica speciala unde partenerul chinez Chery produce si pentru Jaguar.
click aici pentru poze cu Qoros 3 Cross Hybrid Concept
Qoros 3 Sedan, primul model ce urmeaza sa fie lansat in Europa, are 4.615 mm lungime, 1.929 mm latime, 1.445 mm inaltime si un ampatament de 2.690 mm, fiind o masina apropiata mai degraba de automobile din segmentul D (Passat, Mondeo) decat de sedanurile de segment C (Jetta, Fluence). Acest model are un portbagaj de 450 litri si va fi disponibil cu un motor pe benzina natural aspirat de 1,6 litri (126 CP, 155 Nm) si cu unul turbo tot de 1,6 litri (156 CP, 210 Nm).
La stand se mai gaseste si o versiune break a sedanului 3, dar si conceptul Qoros 3 Cross Hybrid, un SUV hibrid care utilizeaza motorul de 1,2 litri mai sus amintit, in combinatie cu doua motoare electrice. Unul este montat in zona rotilor din spate, iar celalalt intre motorul pe benzina si cutia de viteze.
Corespondenta de la Geneva.