Mai mult ca niciodata, Opel se orienteaza spre automobile emotionale si noi tehnologii – acesta este mesajul transmis de marca germana la Salonul Auto de la Geneva (7-17 martie). Opel are la stand decapotabila Cascada, conceptul ADAM ROCKS, Zafira Tourer cu cel mai potent motor turbo diesel de 1,6 litri din lume, un sistem multimedia avansat, compatibil cu asistentul digital Siri de pe dispozitivele Apple si, in cele din urma, masina de raliu ADAM R2.
1.6 CDTI
Opel a ales sa prezinte cel mai nou motor al sau pe Zafira Tourer. Este vorba despre o unitate 1.6 CDTI ECOTEC, motorul diesel cel mai curat din istoria companiei. Echipata cu tehnologia Opel „BlueInjection” SCR (Selective Catalytic Reduction), aceasta noua generatie a motorului de patru cilindri turbo diesel indeplineste deja viitoarele standarde de emisii Euro 6.
click aici pentru galeria foto de la standul Opel
Cu o putere de 100 kW/136 CP si un cuplu maxim de 320 Nm, acest motor de 1,6 litri diesel este cel mai puternic din lume, pana acum acest record simbolic fiind in curtea Renault, cu al sau 1.6 dCi de 130 CP.
Cu 1.6 CDTI Zafira Tourer consuma in medie 4,1 litri de motorina/100 km parcursi, iar emisiile de CO2 sunt de 109 g/km. Viteza maxima a masinii este de 193 km/h.
Acest motor va ajunge sa inlocuiasca propulsorul turbo diesel de 1,7 litri si variantele de putere mai redusa a lui 2.0 CDTI.
Opel spune ca aceasta noua generatie de motoare si unitatea sa de control au fost dezvoltate complet „in-house” de catre o echipa globala de ingineri in Italia (Torino), Germania (Russelsheim) si Statele Unite ale Americii.
Opel Cascada
Opel Cascada are o lungime de 4.697 mm si 1.840 mm latime, iar printre principalele sale caracteristici forte se numara posibilitatea de a o capota/decapota in 17 secunde, pana la viteze de 50 km/h.
Masina beneficiaza de suspensie fata HiPerStrut, preluata de la modelul Insignia OPC atat de Cascada, cat si de GTC Astra. Cascada are un ampatament cu 40 mm mai redus decat Insignia, iar ecartamentele sunt de 1.587 mm, cel din fata fiind cu 2 mm mai lat decat la Insignia. Cascada este o reeditare a masinilor decapotabile Opel din anii ’50 si ’60, Kapitan, respectiv Rekord.
“Aceasta masina a fost creata pentru a putea fi singura ta masina. Noi nu o vedem ca pe o nisa. Patru adulti pot sta confortabil in aceasta masina, iar intre stratul textil din interior si cel din exterior exista o izolatie care mentine habitaclul cald si linistit. (…) Deci este functionala, este accesibila – mai accesibila decat multe alte masini similare – si credem ca putem creste imaginea marcii Opel”, a declarat pentru 0-100.ro Liz Wetzel, sef design interior la Opel.
Opel a optat pentru un acoperis textil mai degraba din motive tehnice decat estetice. Acoperisul textil este mai usor si mai compact, iar spatiul din portbagaj nu este cu mult redus cand masina este decapotata. Volumul portbagajului lui Opel Cascada este de 280 litri, respectiv 380 litri.
In plus, scaunele din spate sunt rabatabile (50:50) si spatiul cargo poate creste la 750 litri. Lungimea obiectelor care pot fi incarcate este de 1.818 mm.
Fata de Astra TwinTop, Cascada are o rezistenta la torsiune cu 41% mai mare si are o rezistenta la incovoiere sporita cu 27%.
Opel spune ca noul sau model Cascada are servodirectie cu pinion si cremaliera cu asistenta sensibila la viteza, iar pentru reactii mai rapide si precizie motorul electric este montat direct pe cremaliera, nu la baza coloanei de directie.
Sistemul de suspensie Opel FlexRide, cu amortizoare controlate electronic, este disponibil si pentru Cascada. Rotile masinii pot fi de 17 inch pana la 20 inch inclusiv.
Gama de motorizari pe benzina este formata doar din motoare turbo (1,4 litri de 120 CP si 140 CP, 1,6 litri de 170 CP), iar dieselul disponibil la lansare este de 2 litri si 165 CP. Pana in vara va fi disponibila si o motorizare de 2 litri BiTurbo diesel de 195 CP.
Varianta de top pe benzina (170 CP) atinge 100 km/h in 9,6 secunde, iar dieselul de 195 CP va fi chiar mai rapid (9,4 secunde).
Opel Cascada este desenata si proiectata in Germania, dar produsa in uzina din Gliwice, Polonia.
ADAM ROCKS
Pe langa Cascada, Opel mai are o noutate: ADAM ROCKS. Acesta este un concept creat pentru a testa reactiile publicului, iar daca acestea vor fi pozitive masina are mari sanse sa intre in productie.
“Avem niste produse (masini) principale, cum sunt Insignia si Astra, iar acum ne dezvoltam pe partea de produse emotionale, speciale, care sa duca si mai sus imaginea Opel. Acesta este rolul pe care il joaca modele precum ADAM si Cascada. (…) ADAM ROCKS este in acest moment doar un concept facut sa testam reactiile publicului, iar daca acestea vor fi pozitive nu vad de ce nu ar intra in productie”, a spus Liz Wetzel, intr-un scurt interviu acordat 0-100.ro.
IntelliLink si Siri Eyes Free
Campionul de individualizare al Opel, ADAM, este cel mai bine conectat model mic de pe piata, potrivit companiei. Sistemul sau de infotainment IntelliLink este compatibil cu smartphone-uri iPhone iOS si Android si integreaza multe din functiile lor in masina. Mai nou, ADAM beneficiaza de sistemul de recunoastere a vocii Siri “Eyes Free” pentru smartphone-uri care ruleaza iPhone Apple iOS 6.
In plus, aplicatia TuneIn aduce lumea radioului international soferului si pasagerilor: utilizatorii de aplicatii se pot conecta la 70.000 de statii si peste doua milioane de programe la cerere. Multe alte aplicatii sunt de asemenea valabile pentru sistemul IntelliLink al ADAM, incusiv Stitcher, aplicatia de internet radio podcast si sistemul de navigatie BrinGo pentru Europa de Vest si de Est. Totul este clar afisat in masina gratie unui afisaj color de 7 inch, cu touch-screen.
ADAM R2
Opel a revenit oficial in motorsport, cu ADAM “Cup”, in noiembrie 2012. La editia din acest an a Salonului Auto de la Geneva marca prezinta o noua varianta Rally Cup a modelului sau lifestyle ADAM, construit pe baza regulamentelor FIA R2. Componente ale caroseriei de la linia de sport Opel OPC si sistemele de eliberare rapida ale capotei si hayonului subliniaza formatul sportiv al acestui model de competitie.
Adam R2 este propulsat de un motor de 1,6 litri ECOTEC 16V, cu arbore cu came variabil, care dezvolta aproximativ 136 kW/185 CP si un cuplu maxim de 190 Nm – in configuratia sa de competitie. Sasiul reglabil in functie de suprafata de rulare, asfalt si pietris, aduce setari ce garanteaza maximum de tractiune si manevrabilitate dinamica.
Cabina lui R2 are toate atributele unui vehicul de concurs profesionist. Echipamentul include o structura de siguranta integrata, scaune de competitie Sparco compatibile Hans, cabina de pilotaj cu indicator de viteze LCD, lumina de control si computer de bord MONIT, panou de control central, lumina de citire a hartii si stingator de incendiu electric. Dupa omologarea sa, ADAM R2 va fi un vehicul de de varf pentru clientii care doresc sa participe la raliuri internationale, fiind eligibil pentru orice campionat national din Europa.
Mai jos poti vedea un scurt clip de la un eveniment de avanpremiera, tinut in seara zilei de luni, 4 martie, in care Opel a prezentat presei noutatile sale principale, Cascada si OPEL ROCKS.
Corespondenta de la Geneva.