Volkswagen aduce la Salonul Auto de la Geneva (7-17 martie) versiunea de productie a masinii hibride de doua locuri XL1 despre care spune ca este cel mai aerodinamic automobil din lume, dar si cel mai economic, cu un consum de 0,9 litri/100 km. Masina este aproape la fel de lunga ca un Polo, insa mult mai putin inalta. Motorul TDI dezvolta 48 CP, iar cel electric 27 CP. Autonomia este de 50 km exclusiv cu motorul electric.
Volkswagen a spus demult ca vrea sa produca o masina care sa consume doar 1 litru/100 km si a prezentat concepte in 2002 si 2009. Acum germanii vin cu versiunea de serie si confirma faptul ca o vor produce la uzina de la Osnabruck.
click aici pentru galeria foto
XL1 va fi cel mai economic automobil produs vreodata in serie, dar si cel mai aerodinamic, spun reprezentantii celui mai mare producator auto european. Masina are 3,88 metri lungime, cu doar 9 cm mai putin decat un Polo, insa la inaltime e mare diferenta fiindca un Polo are 1,46 metri, un Porsche Boxster are 1,28 metri inaltime, in timp ce XL1 are doar 1,15 metri.
Hibridul plug-in XL1 are 795 kg greutate, coeficient de aerodinamicitate de 0,189 si doua motoare: un TDI in doi cilindri de 35 kW (48 CP) si un motor electric de 20 kW (27 CP). Viteza maxima este de 160 km/h, iar accelerarea de la 0 la 100 km/h se face in 12,7 secunde. Autonomia este de 50 km in modul pur electric, iar consumul mixt cand se utilizeaza si motorul TDI este de 0,9 litri/100 km.
Uzina Osnabruck din landul german Saxonia Inferioara a fost cumparata in 2010 de la Karmann, s-au facut apoi investitii de 300 milioane euro, iar din primavara lui 2011 se produce acolo Golf Cabriolet. Capacitatea anuala este de 100.000 de unitati, iar daca este nevoie pot fi produse si modelele Boxster si Cayman ale Porsche.