Acasa Dacia Dacia si Renault ar putea extinde la nivel european magazinele online prin care pot fi cumparate masini

Dacia si Renault ar putea extinde la nivel european magazinele online prin care pot fi cumparate masini

de Vlad Barza

Dacia Store Olanda (sursa - Dacia)

Renault si Dacia – care au lansat magazine auto online in tari precum Italia, Franta si Olanda – le-ar putea extinde in toate tarile europene pana la final de 2014, spun reprezentantii Grupului, citati de Automotive News. Aceste magazine online au functionalitati limitate si nu fac volume de vanzari, insa online-ul are potential de crestere, estimarile aratand ca la final de deceniu 4% din masinile comercializate la nivel global vor fi prin internet.

Renault a lansat in toamna lui 2011 in Italia un magazin online prin care pot fi cumparate masini Dacia, insa Stephen Norman, directorul de marketing al Grupului Renault la nivel mondial admitea intr-o discutie la Salonul Auto de la Paris ca numarul de comenzi a fost sub asteptari.

„Ideea este ca oamenii viziteaza site-ul din curiozitate, insa nu merg atat de departe incat sa faca si tranzactia, deci practic nu cumpara masina prin internet. Cand clientii vor dori insa sa cumpere masini prin internet noi vom putea sa le oferim posibilitatea asta imediat. (…) Cand va fi timpul avem un mare avantaj fiindca totul e pregatit si intreg sistemul poate fi lansat in numai cateva saptamani, oriunde in lume”, spunea oficialul Renault.

Apoi, in noiembrie 2012, Renault Retail Group a introdus pe site-ul francez o functie prin care pot fi cumparate online accesorii auto dar pot fi si rezervate masini noi sau second-hand din marcile Dacia si Renault

Si in Olanda clientii pot cumpara Dacia de pe internet, pe site filmul de prezentare infatisand un cuplu fericit care sta la un laptop pe langa care graviteaza modele Dacia in miniatura.

Cei de la Renault tin sa precizeze ca dealerii nu ies din ecuatie nici cand vanzarile online vor creste si ca e vorba de strategii de marketing care se completeaza.

Dacia nu e singura marca ce vinde masini online, iar date ale Frost & Sullivan arata ca in 2011 s-au vandut cam 5.000 de unitati in acest mod, insa in 2020 s-ar putea ajunge la un total de 4,5 milioane.

Thomas Chanel, director de marketing la divizia de retail a Renault, a confirmat ca Renault nu se gandeste la un model de distributie din care dealerii sa fie exclusi, ci showroom-urile vor fi mereu importante, atat pe partea de marketing, cat si la post-vanzare.

Lasa un comentariu