- 1. Incasarile statului de pe urma poluarii auto ar putea fi de 10 ori mai mari, fara un impact major asupra buzunarelor cetatenilor
- 2. Justitia ar fi respectata
- 3. Principiul „poluatorul plateste” chiar va fi respectat
- 4. Aceasta taxa pe poluare sau timbru de mediu (numiti-l cum vreti) nu va mai fi discriminatorie
- 5. Afacerile la negru cu rable din import ar fi stopate
- 6. Si masinile inmatriculate in alte tari vor plati pentru cat polueaza in Romania
- 7. Prima de casare ar putea sa fie crescuta substantial, la 5.000 euro
- 8. Ar putea fi sustinute bonusuri ecologice de 10.000 euro pentru masini electrice, hibride reincarcabile la priza si pe hidrogen
- 9. Industria auto nationala va fi protejata
- 10. Singura solutie pentru limitarea masinilor vechi e un impozit anual regandit
Ar putea fi sustinute bonusuri ecologice de 10.000 euro pentru masini electrice, hibride reincarcabile la priza si pe hidrogen
Pentru a sustine industria auto si mediul, statul ar putea acorda 10.000 euro pentru achizitia unei masini reincarbile la priza sau pe hidrogen. Suma ar putea fi limitata la 30-40% din valoarea de nou a autovehicului respectiv daca autoritatile considera ca ajutorul financiar este prea mare.
La un volum anual de 60.000 automobile noi intrate in circulatie, daca 10% dintre ele (6.000 unitati) ar fi electrice sau pe hidrogen, ar insemna ca statul ar cheltui 60 milioane euro pentru a stimula achizitia lor. Adica fix 6% din incasarile anuale din timbrul de mediu inclus in pretul carburantului.
Pana acum sunt deci cheltuiti 36% din cei un miliard de euro ipotetici pe care statul ii poate incasa. Cu restul de 74% ce facem? Simplu: banii merg in impaduriri, proiecte precum casa verde si, sa nu uitam, restituirea sumelor incasate ilegal pe taxa pe poluare auto.
Aceste masini electrice si pe hidrogen sunt scumpe si statul are de castigat 24% TVA din vanzarea fiecarei unitati. Ar fi si in interesul statului – nu doar in al mediului si cetatenilor – sa stimuleze serios achizitia unor masini scumpe.