- 1. Incasarile statului de pe urma poluarii auto ar putea fi de 10 ori mai mari, fara un impact major asupra buzunarelor cetatenilor
- 2. Justitia ar fi respectata
- 3. Principiul „poluatorul plateste” chiar va fi respectat
- 4. Aceasta taxa pe poluare sau timbru de mediu (numiti-l cum vreti) nu va mai fi discriminatorie
- 5. Afacerile la negru cu rable din import ar fi stopate
- 6. Si masinile inmatriculate in alte tari vor plati pentru cat polueaza in Romania
- 7. Prima de casare ar putea sa fie crescuta substantial, la 5.000 euro
- 8. Ar putea fi sustinute bonusuri ecologice de 10.000 euro pentru masini electrice, hibride reincarcabile la priza si pe hidrogen
- 9. Industria auto nationala va fi protejata
- 10. Singura solutie pentru limitarea masinilor vechi e un impozit anual regandit
Si masinile inmatriculate in alte tari vor plati pentru cat polueaza in Romania
Ce facem cu turistii straini aflati in vacanta in Romania cu masina? Ei nu polueaza? Ce facem cu masinile inmatriculate in Bulgaria care circula doar in Romania? Aceste autovehicule nu polueaza? Ba da!
Includerea timbrului de mediu in pretul carburantului rezolva si aceasta problema. In plus, o anumita categorie de oameni nu va mai fi tentata sa inmatriculeze autovehiculele in alta tara pentru a circula in Romania. Colateral vor creste astfel incasarile pentru RCA si alte documente necesare inmatricularii. Sunt cel putin cateva mii de masini inmatriculate in alte tari care circula doar in Romania. Daca ele ar fi inmatriculate aici, incasarile statului si ale companiilor de asigurari din tara ar creste.
Problema identificarii unei masini dupa un accident ar fi de asemenea rezolvata mai usor.