- 1. Incasarile statului de pe urma poluarii auto ar putea fi de 10 ori mai mari, fara un impact major asupra buzunarelor cetatenilor
- 2. Justitia ar fi respectata
- 3. Principiul „poluatorul plateste” chiar va fi respectat
- 4. Aceasta taxa pe poluare sau timbru de mediu (numiti-l cum vreti) nu va mai fi discriminatorie
- 5. Afacerile la negru cu rable din import ar fi stopate
- 6. Si masinile inmatriculate in alte tari vor plati pentru cat polueaza in Romania
- 7. Prima de casare ar putea sa fie crescuta substantial, la 5.000 euro
- 8. Ar putea fi sustinute bonusuri ecologice de 10.000 euro pentru masini electrice, hibride reincarcabile la priza si pe hidrogen
- 9. Industria auto nationala va fi protejata
- 10. Singura solutie pentru limitarea masinilor vechi e un impozit anual regandit
Principiul „poluatorul plateste” chiar va fi respectat
Guvernantii tot invoca principiul „poluatorul plateste” fara sa stie exact ce inseamna. In cazul taxei pe poluare existente, precum si in cazul propusului timbru de mediu, acest principiu nu este respectat. De ce? Pentru ca daca eu am o masina pentru care nu am platit taxa pe poluare auto, pot decide sa o pastrez 30 de ani, timp in care o utilizez, poluez si nu platesc.
Asadar, cu timbrul de mediu inclus in pretul carburantului vor plati si cei care taie lemne cu drujba, si cei care isi dau foc in fata Guvernului in semn de protest disperat. Arzi combustibil, platesti! Simplu.