- 1. Incasarile statului de pe urma poluarii auto ar putea fi de 10 ori mai mari, fara un impact major asupra buzunarelor cetatenilor
- 2. Justitia ar fi respectata
- 3. Principiul „poluatorul plateste” chiar va fi respectat
- 4. Aceasta taxa pe poluare sau timbru de mediu (numiti-l cum vreti) nu va mai fi discriminatorie
- 5. Afacerile la negru cu rable din import ar fi stopate
- 6. Si masinile inmatriculate in alte tari vor plati pentru cat polueaza in Romania
- 7. Prima de casare ar putea sa fie crescuta substantial, la 5.000 euro
- 8. Ar putea fi sustinute bonusuri ecologice de 10.000 euro pentru masini electrice, hibride reincarcabile la priza si pe hidrogen
- 9. Industria auto nationala va fi protejata
- 10. Singura solutie pentru limitarea masinilor vechi e un impozit anual regandit
Justitia ar fi respectata
Conform variantei de timbru de mediu aflata in dezbatere publica, la revanzare acest timbru se va plati chiar daca proprietarul/proprietarii anteriori au reusit sa recupereze taxa auto in instanta. Cu alte cuvinte statul isi bate joc de cetateni si de Justitie. In plus, pierde bani platind cheltuieli de judecata si platind niste oameni (judecatori) care muncesc in zadar.
Prin includerea timbrului de mediu in pretul carburantului incasarile anuale ar fi suficiente pentru a indrepta greselile si ilegalitatile facute de stat in anii trecuti. Nu uitati, vorbim de incasari anuale de cel putin zece ori mai mari decat e statul in prezent in stare sa colecteze. Frustrarea sociala si imprevizibilitatea ar fi eliminate, o situatie benefica pentru cetateni si companii (care isi pot face calcule pe termen mediu intr-un cadru fiscal mai stabil).