- 1. Incasarile statului de pe urma poluarii auto ar putea fi de 10 ori mai mari, fara un impact major asupra buzunarelor cetatenilor
- 2. Justitia ar fi respectata
- 3. Principiul „poluatorul plateste” chiar va fi respectat
- 4. Aceasta taxa pe poluare sau timbru de mediu (numiti-l cum vreti) nu va mai fi discriminatorie
- 5. Afacerile la negru cu rable din import ar fi stopate
- 6. Si masinile inmatriculate in alte tari vor plati pentru cat polueaza in Romania
- 7. Prima de casare ar putea sa fie crescuta substantial, la 5.000 euro
- 8. Ar putea fi sustinute bonusuri ecologice de 10.000 euro pentru masini electrice, hibride reincarcabile la priza si pe hidrogen
- 9. Industria auto nationala va fi protejata
- 10. Singura solutie pentru limitarea masinilor vechi e un impozit anual regandit
Incasarile statului de pe urma poluarii auto ar putea fi de 10 ori mai mari, fara un impact major asupra buzunarelor cetatenilor
Potrivit informatiilor existente, in 2011 statul a incasat 365 milioane lei (circa 83 milioane euro) din taxa pe poluare auto, iar in 2012 mai putin cu 23-30%, adica vreo 260-270 milioane lei (adica aproximativ 60 milioane euro).
Ce ati zice daca statul ar incasa un miliard euro/an (circa 4,4 miliarde lei)? E o suma mare, nu-i asa?
Iata un calcul simplu.
Romania consuma anual circa 12,5 miliarde litri combustibil. Daca impartim suma de un miliard de euro la aceasta cantitate rezulta un timbru de mediu de 0,08 euro/litru (sau 0,35 lei/litru).
La un plin de 60 de litri carburant (diesel sau benzina) inseamna o taxa pe poluare de 21 lei (4,8 euro). Pentru un cetatean care consuma in medie un plin pe luna, timbrul de mediu ar fi 252 lei/an (57 euro). Daca arde doua plinuri pe luna, atunci ar plati 504 lei/an (115 euro) taxa pe poluare.
1.000.000.000 euro / 12.418.497.565 litri combustibil = 0,08 euro/litru timbru de mediu (sau 0,35 lei).